הפועל עכו לא תרד

// מאת ירין שירום

אחרי המשחק בין מכבי חיפה להפועל עכו, היה לי ברור שאת מירב תשומת הלב ביום למחרת, תקבל הקבוצה שפחות מגיע לה. לכן, כדי לתקן את העוול הזה, החלטתי לפרוט את הסיבות שבגינן אחרי צפייה בשני משחקיה האחרונים של הפועל עכו אני מחזיק בדעה שהיא לא תרד ליגה בסוף העונה.

שלומי דורה בנה (נצא מנק' הנחה שזה אכן הוא) בעכו קבוצה בלי המון כלים לרשותו. כדי להפוך קבוצה כזו לקבוצה שתצליח להתרחק מהאזור המסוכן, צריך להנחיל לקבוצה סגנון ודרך מסוימת. הדרך שבה הפועל עכו משחקת היא בסגנון הבריטי הישן שמתבסס על פיזיות, עוצמות, מהירות ונחישות. כדי לעשות זאת החתימו בעכו 6 זרים אשר במבנה גופם ואופיים משחקים בדרך הזו בדיוק (חוץ מדמראווי שעומד על 1.77 מטר כל שאר השחקנים מעל 1.80 כשבולט במיוחד פייסל מוליץ' על כל 203 סנטימטריו), כאשר מתוכם 4 צעירים (19 עד 22) ושניים מנוסים יותר.

הפועל עכו מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל עכו

עכו מנצחת ברוב מאבקי הגובה אשר בהם לוקח חלק אחד משחקניה הזרים (וגם בן אז'ובל הראה אתמול שיש לו מה למכור בנושא וסחט פאולים רבים שאפשרו להגנה שלו אוויר לנשימה כל פעם מחדש) וגם אליהו, שיש, פרחאת, קניקובסקי ואלקרינאווי, שאינם דווקא השחקנים הכי גבוהים וחסונים על המגרש, הם פייטרים רציניים שלא מוותרים על אף כדור ומהלך. המשותף גם לזרים וגם לישראלים בקבוצה הזו הוא שלכולם יש מה להוכיח. לאף אחד מהם בתחילת העונה לא היה מקום מובטח בקבוצה מליגת העל אלמלא עכו, ובוודאי שלא בהרכב.

בנוסף, הקבוצה ניצלה את חוסר המוכנות בכדורגל הישראלי לתת צ'אנסים לצעירים מוכשרים והחתימה את קניקובסקי, אלקרינאווי וביטון, שלושתם שחקני הנבחרת הצעירה שבשנה שעברה שיחקו בהרכב קבוצתם (קניקובסקי ואלקרינאווי בלאומית, ביטון החל מינואר בליגת העל בהפועל תל אביב). 2 הקשרים מביאים את הניצוץ בקישור ההתקפי למשחקה של הקבוצה בעוד שביטון הינו שחקן בוסרי (כפי מעיד הכרטיס האדום שקיבל במחזור שעבר), אך 2 שערים בשני המחזורים הראשונים מראים למה הוא מסוגל והציוות שלו יחד עם מוחמדו סיסוקו המנוסה והיציב בהגנה יכול לעשות לו ולעכו (וגם להפועל באר שבע בעתיד) רק טוב.

הפועל עכו מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל עכו

אחד מהדברים שמקל על הקבוצה החדשה לגמרי הזו להקשות על החיים של יריבותיהן כבר מהמחזורים הראשונים של העונה היא הפשטות של שיטת המשחק שלה. עכו משחקת ב 4-4-2 עם קווים ברורים ולא נדרש הרבה זמן כדי לבנות את התיאום ההגנתי של כל שחקניה. גם החלוצים נמדדים יותר על יכולתם להקשות את פיתוח המשחק של היריבה מאשר בפעולות אישיות.

לסיכום, בעכו נבנתה קבוצה קלאסית לעמידה מול קבוצות עדיפות עליה מבחינת כישרון, כיוון שמול רוב הקבוצות בליגת העל היא עדיפה מבחינת פיזיות ונחישות. אם שלומי דורה יצליח לשמור על ההתלהבות במשחק של חניכיו אני צופה להם עונה שתסתיים בחלק העליון של הפליאוף התחתון.

עמראן אלקרינאוי
עמראן אלקרינאוי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל עכו
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח