מאניה דיפרסיה בירוק

מכבי חיפה נחלה אתמול הפסד מביש 2:0 להפועל עכו, שניצחה לראשונה בהיסטוריה את הירוקים מהכרמל במסגרת ליגת העל. בתור אחד התומכים הגדולים של הירוקים במירוץ האליפות העונה, ולאחר שהימרתי לא פעם על קבוצתו של יענקלה שחר כמועמדת בכירה לזכייה באליפות, התאכזבתי מאוד מהיכולת שהציגה הקבוצה במשחקים מול בני יהודה ועכו.

מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה

כבר מספר עונות רצופות שהקבוצה מאבדת מספר רב מאוד של נקודות מול קבוצות קטנות ונחותות בהרבה, לפחות על הנייר. בעבר הקרוב זכורים ההפסדים בתוצאה זו לקריית שמונה ובדרבי מול הפועל בעונה האחרונה, ולהם מצטרפים הפסדים בתוצאה די דומה (3:0) גם מול רעננה ובני יהודה בעונה שלפני. כל ההפסדים הללו גרמו לקריסה בקבוצה ולאחריהם היא לא ניצחה במשך מספר מחזורים והמערכת כולה עברה זעזוע.

הדבר קורה בעיקר בעקבות הכנה טקטית לקויה של הקבוצה למשחקים הללו, בעוד האנדרדוג באו עם תכנית משחק ברורה – הן חיכו בעיקר בחצי שלהן לאורך המשחק ועקצו במתפרצות כשזיהו הזדמנות מתאימה ובכך הצליחו להפתיע את הירוקים. הדבר התאפשר בעיקר בעקבות טעויות של שחקני הגנה, עד כה אלה בעיקר גלזר ומאבוקה ששגו ובכך סיפקו הזדמנות משמעותית מאוד לחלוצי היריבות שכבשו, יש לציין, באחוזים מצוינים.

בניגוד לכך, דווקא מול הקבוצות החזקות והאיכותיות הקבוצה של שחר מספקת דרך קבע תצוגות כדורגל מרשימות למדי. בשתי העונות האחרונות הקבוצה מחזיקה באחוזי הצלחה גבוהים יחסית (34%) מול שתי הקבוצות החזקות והאיכותיות בליגה, מכבי ת״א והפועל ב״ש, ומצליחה להציג באופן קבוע מולן את איכות הסגל כיחידים וכקבוצה בעמידה טקטית נכונה ובמשחק מסודר שמתבסס על הנעת כדור ושליטה במרכז המגרש.

גיא לוזון, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה

דוגמה אקטואלית לכך ניתן לראות בניצחון האחרון על הפועל ב״ש בסמי עופר במחזור השני שבו הקבוצה סיפקה תצוגה מוחצת והביסה את האלופה הודות לניקיטה רוקאביצה שכבש ובישל (וגם הספיק להחמיץ פנדל) וסנטיהו סלליך, שכבש את השער השני בבכורה המחודשת שלו בירוק. בכך הוא הציג את העומק האדיר בסגל הירוק שיכול לשלוף בכל רגע נתון שחקנים נהדרים כדוגמת שלומי אזולאי, נטע לביא, רועי קהת, אופיר מזרחי ורבים נוספים.

צריך כמובן לזכור ששחקני מפתח משמעותיים כמו רמי גרשון ומאור בוזגלו, בעיניי הישראלים הטובים ביותר בתפקידם בליגה, עדיין פצועים ולא נכללים בסגל הקבוצה. אני משוכנע שכשהשניים הללו יתאוששו מהפציעות ויערכו את הבכורה בסמי עופר מול רבבות הצופים, יחד עם מספר שחקני מפתח נוספים כמו ורמוט, רוקאביצה, אלברמן ודמארי שיספקו גם הם ניסיון הכרחי – הקבוצה של לוזון יכולה בהחלט ללכת רחוק העונה. ושוב, לא אופתע כלל אם היא תסיים את העונה עם צלחת נוספת בארון התארים הירוק.

סבלנות IN, מאניה דיפרסיה OUT

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח