העולם עובר להתקפה

יותר ויותר קבוצות בעולם, ובמיוחד בקבוצות הגדולות, עוברות לשיטת משחק התקפית עם מספר שחקני התקפה רב, דבר שמתבטא ברכישת שחקני התקפה בכירים ופחות בשחקני הגנה שצומחים מתוך המועדון.

הקבוצות האנגליות למשל, מבינות שהן צריכות להזניח טיפה את השיטות ההגנתיות, ולעבור למשחק התקפי עם שחקני ההתקפה הטובים באירופה. ראינו את השינוי הבולט ביותר בשנה שעברה אצל צ'לסי של קונטה, שעבר לשחק בשיטת 3-5-2 ההתקפית, שבזכותה זכה באליפות הפרמייר ליג כמעט בהליכה, ועם 85 שערי ליגה, ועכשיו עם הרכישה של מוראטה צ'לסי רוצה להתפתח גם בזירת ליגת האלופות.

גם מוריניו ופפ מנסים ליצור חלק קידמי חזק וטוב, אבל הם לא הצליחו בשנה הראשונה להנחיל את השיטה בקבוצות שלהם, מה גם שהציפיות מהם כל כך גדולות לאחר שנה ראשונה מאכזבת, כך שיהיה להם קצת קשה יותר להמר על התקפה בכל הכח.

מוריניו
Credit to Manchester United Official Twitter

בכל הסגלים של הקבוצות הגדולות נמצאים המון שחקני התקפה, וזה מצריך מהמאמנים שלהם להתאים את שיטת המשחק כך שיהיו על המגרש לפחות 6-7 שחקני התקפה וגם המגנים צריכים להשתתף במשחק ההתקפה לא פחות מהקשרים ההתקפיים והחלוצים. בעקבות המצב החדש, אנחנו עדים לשערים רבים שמובקעים בממוצע לכל משחק. למשל, בליגה האנגלית בעונת 2015/2016 הובקעו ע"י 5 הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים 322 שערים, ובעונה האחרונה 2016/2017 הובקעו ע"י 5 הקבוצות מהמקומות הראשונים 406 שערים!!!

דוגמא נוספת היא מגמר ליגת האלופות האחרון, ראינו את יובנטוס, שהיא קבוצת ההגנה הטובה בעולם, שעד הגמר ספגה בסך הכל שלושה שערים בלבד, ומול ריאל מדריד במשחק הגדול הזה ראינו את עידן הכדורגל ההתקפי העתידי שרוב הקבוצות הגדולות מנסות ליישם אצלם, ריאל מדריד פשוט הייתה כל כך מגוונת התקפית שלמרות שהיא מזניחה קצת את ההגנה עדיין היא יכולה לפרק קבוצת הגנה מצוינת כמו יובנטוס, ולהבקיע לשערה ארבעה שערים במשחק אחד.

רונאלדו ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid FC" Facebook page

את השינוי הגדול והדרמטי ביותר אנחנו רואים עכשיו אצל פריס סן ז'רמן, שמנסה להתחזק בעוד שחקנים התקפיים כגון ניימאר ואלכסיס סאנצ'ז שיכולים לחזק את הקבוצה משמעותית ולשים אותה בדרג זהה לגדולות ביותר בעולם, למרות שכבר נמצאים בקבוצה שחקני התקפה מהדרגה הראשונה כמו אדינסון קבאני, לוקאס מורה, ודי מריה שביחד כבשו בליגה הצרפתית 53 שערים ואתם יכולים להוסיף גם את השערים של וראטי ודרקסלר. במידה ויצליחו להחתים את ניימאר אז קיבלנו קבוצה התקפית מהדרג הראשון שיכולה בהחלט להסתכל לריאל ובארסה בלבן של העיניים.

Credit to "FC Barcelona" Facebook page
ניימאר. עושה כבוד למכבי…

לסיכום, עושים רושם שהסתיים העידן בו הקבוצות חושבות קודם כל הגנה כמו הקבוצות האיטלקיות, והמאמנים בקבוצות הבכירות מבינים שעכשיו מטרת המשחק בסך הכל היא להבקיע יותר מהיריב שלך,

כמה פשוט אהה?.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח