הסיטי את שיעורי בית: 4 מפתחות שבעזרתן יכולה ארסנל לנסות לעצור את המכונה של פפ גווארדיולה

הם מפחידים, הם מהירים, הם חזקים, הם יכתיבו את הגז ויש להם את הפריט השולי הזה בקבוצת כדורגל שנקרא מאמן, אבל באמת ובתמים אני מאמין שארסנל יכולה היום לעצור את המכונה של מנצ'סטר סיטי. ואין קשר לזה שאני אוהד ארסנל. טוב, יש. אז בואו נתחיל:

Premier League - טיק טיק

1. לסגור את הכניסות של המגנים לאמצע, ולנצל את העליות התכופות שלהם בצד השני: הצעקה האחרונה בכדורגל של פפ גווארדיולה היא כניסות של מגנים לעומק, כדי לשבור הגנות צפופות, וזה עובד. לכן הוא בזבז כ"כ הרבה כסף על קייל ווקר ומנדי בקיץ. אם הם לא מבשלים, אז הם מבודדים את שחקני הקישור למצבים נוחים של אחד על אחד, מפנים שטחים ופותחים עוד קווי מסירה. אז נכון, דלף פחות מפחיד ממנדי ולא בטוח שקייל ווקר ישחק, אבל כשהקבוצה רצה, גם שחקנים פחות טובים על הנייר נדבקים בקצב ומתעלים על עצמם. אם ארסנל תשכיל לעשות את זה, אם ביירין יגלה יותר אחריות הגנתית וקולאסינאק ישחק(לא התאמן אתמול) ארסנל יכולה להקשות על סיטי.

פפ גוארדיולה
קרדיט לדף הפייסבוק – Manchester City

2. לא רק ללחוץ בטירוף את מי שעם הכדור, אלא לתת יותר תשומת לב למי שלא איתו: אז דה בריינה כרגע השחקן הטוב בליגה, דוד סילבה מזכיר את צ'אבי וסאנה מעורב בהכי הרבה שערים בליגה. הכל נכון. אבל זה לא אומר ששאקה, ראמזי ואוזיל צריכים ללחוץ אותם בטירוף או בשמירות כפולות יחד עם שחקני ההגנה, ובעצם להפקיר את החלק האחורי. עדיף לארסנל לתת להם כביכול יותר חופש עם הכדור ופשוט לאטום את כל קווי המסירה, פשוט כמו בשכונה, כשכל שחקן לוקח את 'שלו'. רק ככה אפשר לנסות ולמנוע את משחק המסירות המהיר של סיטי שפירק עד כה כל הגנה, וכמובן, למנוע את הכניסות המסוכנות לעומק של סילבה וקווין דה בריינה.

קווין דה בריינה
Credit to Official Twitter of the Belgian Red Devils, the Belgian national football team

3. אמצע חזק, ארסנל חזקה. מנצ'סטר סיטי עולה בכל משחק עם קשר אחורי אחד, שגם הוא נוטה יותר לכיוון ה-50/50 – פרננדיניו. במשחק כזה הייתי נוטה להעדיף את פרנסיס קוקלאן על חשבון גרניט שאקה, שגם ככה מצוי בכושר לא טוב, כדי לנסות ולהרוויח לפחות את השליטה במרכז השדה. זה חלק פחות חזק של סיטי ואני בטוח שגווארדיולה מבין את זה – עובדה שבחר במשחק הכי קשה של סיטי עד כה, נאפולי בחוץ, לעלות עם גונדואן ע"ח דוד סילבה כדי להתמודד עם האמצע החזק של נאפולי. אם פפ שוב יעלה רק עם פרננדיניו כקשר אחורי בודד, וארסנל לא תעלה עם קוקלאן – אני חושב שהיא תחמיץ הזדמנות פז להתעלות על סיטי לפחות בפרמטר אחד במשחק.

מוטלה רפלד ארסנל

4. ג'ירו במקום לקאזט: נכון, אף מאמן לא מביא חלוץ ב-60 מיליון יורו כדי להושיב אותו בספסל במשחק כזה, אבל עם כל האהבה שלי ללקאזט – קרבות פיזיים ומאבקי גובה (37% העונה, לעומת 52% של ג'ירו כחלוץ פותח אשתקד) זה אלמנט במשחק שהוא פחות מצטיין בו, ובאנגליה זה בא לידי ביטוי הרבה יותר. אם ג'ירו ישחק, הוא יכול לעזור לארסנל במאבקי הגובה וכמובן לאפשר גיוון במשחק ההתקפה שלה. בנוסף, ג'ירו הוא בין הבודדים בסגל של ארסנל שהייתי יכול להגדיר אותו כווינר (29 מתוך 100 שעריו בארסנל נכבשו מהדקה ה-75 ואילך, כשאחוז נכבד מהם שערי ניצחון) ואם מישהו יכבוש שער ניצחון מול מנצ'סטר סיטי – הייתי שם עליו את הכסף.

אוליביה ג'ירו, ארסנל
Credit to "Arsenal" Facebook page

אז זהו, אלו הם 4 הדברים שבעיניי יכולים לעזור לארסנל לעצור את הריצה של מנצ'סטר סיטי, ואני סמוך ובטוח שארסן ונגר יעשה הכל הפוך ויעלה עם מערך ששוב יגרום לכל אוהדי ארסנל לארגן התאבדות המונית. אבל מי יודע, אולי זה שוב יעבוד: לסיטי יש ניצחון אחד בלבד נגד ארסנל ב-9 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. יש מקום לאופטימיות היום?

ארסן ונגר ארסנל
Credit to Arsenal Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח