המפריד בין קודש לגול

הסופש האחרון הביא עימו את עונת הכדורגל החדשה, התחלות חדשות, אכזבות ישנות, ציפיות והתרגשות. אך אי אפשר להתעלם מהסיפור על איסור על משחקי הכדורגל בשבת בליגה הלאומית שנידון אפילו בביהמ"ש בשבוע שעבר.

השחקנים שומרי השבת ביקשו לא לשחק בשבת כדי לא לחלל אותה, ביהמ"ש נענה לבקשתם עפ"י החוק והנושא עורר מהומה בתקשורת ודיבורים על ליגת העל כהבאה בתור. כולם מבקרים את השחקנים. כן צודקים, לא צודקים, מגיע להם או לא, אבל אף אחד לא מסתכל על הצד הנוסף, הצד של האוהדים.
הכדורגל הוא של כולם ויש המונים שרוצים להנות מצפייה בכדורגל אך לא יכולים בשל היותם שומרי שבת. אז יש כאלה שיבואו ויגידו שזו בחירה שלהם ולא בעיה של אף אחד אם הם בוחרים לעשות כך. אבל למה? רק בגלל שאנחנו נמצאים בעידן שהטלוויזיה קובעת את לוח השידורים? בגלל כסף? זה לא אמור להיות כך! מה הבעיה שהמשחקים יהיו פרוסים על מוצ"ש, ראשון ושני בערב? כך אפשר לתת גם לאחרים להגיע לבילוי במגרשים או לחילופין לצפות בטלוויזיה.
אבל רגע מה עם הנוער, נערים ושאר ילדים שמשחקים בשבת כבר שנים? אני  בטוח שישמעו קולות אשר טוענים בתוקף שאסור לשנות סדרי עולם, אך העובדה שהדברים מתנהלים כך כבר שנים אינה אומרת שזו הדרך וכך צריך להיות לעד. קשיים נועדו כדי שנתגבר עליהם ופתרונות אפשר וצריך למצוא לכל בעיה בסוגיה הזאת. חוג כדורגל לא שונה מחוג מחול או חוגים אחרים, אם אפשר לעשות את הדברים אחרת אז למה לא? אם אפשר לתת גם לאחרים להנות מכדורגל אז למה לא? בואו לא נשכח שאחרי הכל מדובר בתרבות ובידור לקהל, אנחנו מסתכלים על השחקנים שרוצים לא לשחק בשבת ושוכחים שהקהל הוא החשוב והקובע ובלי קהל שאוהד כדורגל וצורך את תרבות הספורט הזאת לא היה פה כדורגל בכלל.
אז אולי הגופים המשדרים ירוויחו פחות כסף ויתקלו בבעיות שידור כאלה ואחרות אבל אנחנו לפחות נדע שהכדורגל פה ונגיש לכל מי שחפץ בו. הכדורגל הוא של כולם ולכן מגיע לכל המגזרים להנות ממנו. אם אפשר לעשות משהו בשביל מישהו, אז בעצם למה לא?
המפריד בין קודש לגול - אלירן עטר
קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח