המסע של ליברקלופ: ניצחון על סאותהמפטון

הבלוג מלווה את משחקיה של ליברפול, ונכתב במהלך המשחק מנקודת מבטו האובייקטיבית של אוהד.
השנה ביקשו הביטלס להצטרף גם לצוות הבלוג ואני הסכמתי.
מאחר והכוכב הגדול הוא המאמן יורגן קלופ, בחרתי לשנות במעט את שמה של הקבוצה.

Premier League - טיק טיק

לפני המשחק:
בלהט הדיונים על "היה או לא היה" במשחק מול טוטנהאם, נדחק סיפור לאלנה לשוליים ולא רק בגלל זה, אלא גם כי אף אחד לא נהנה לדבר או לכתוב על מעשים לא ספורטיביים, בטח כשהם מבוצעים על ידי אחד הילדים הטובים של הקבוצה. אחד מאלה שקורע את התחת על המגרש ועובד בשביל כולם, ועד עכשיו גם לא היו לו עבירות משמעת.

אני מתלבט אם להגדיר את ההתקפה של אדם לאלנה על שחקן קבוצת המילואים של טוטנהאם במהלך המשחק בשבוע שעבר כ"הורדת זקיף" או כ"תקיפה בנסיבות מחמירות" או אולי רק "ניסיון חניקה קלאסי מאחור המקובל בכל שכונה באנגליה שבה רמת הפשיעה עולה על הממוצע הארצי". מה שבטוח זה שאם הוא באמת היה מתנהג ככה בשכונה התגובה היתה הרבה יותר חמורה מכרטיס אדום, גם מצד הסביבה וסביר להניח שגם מצד הרשויות.

באחד הראיונות השבוע אמר קלופנו שמדובר בהתנהגות לא יפה והוא שוחח על כך עם השחקן.
נו באמת?
איפה אנחנו? בגן ילדים?בפעוטון?
עם כל ההערכה למחוייבות של לאלנה לקבוצה, מועדון שמתיימר להיות בעל ערכים לא יכול להשאיר את התקרית הזו תחת ההגדרה של "לא יפה". חייבת לבוא התייחסות משמעתית ברורה. אז יתכן שהם עדיין שוקלים כי לאלנה שובץ על הספסל למשחק, אבל יתכן שהם מטאטאים את הסיפור ולטעמי זה לא לטובת המועדון לנקוט בדרך הזו. נחכה ונראה.

דרך אגב, לא נתקלתי אפילו בהתנצלות מצד השחקן, ואם פיספסתי אני מתנצל.

אדם לאלנה, ליברפול
לאלנה. המועדון צריך להתייחס ברצינות.
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

פינת הקלישאה של קלופ:
"צ'אן לא דיבר איתי לגבי חידוש החוזה שלו. הכל אפשרי, אבל אין מה לומר כרגע. כשנהיה חייבים לדבר על כך, אז נדבר על כך, אבל עדיין אין החלטה, אחרת היינו אומרים זאת" (קלופ אומר הרבה על כך שאין לו מה לומר).

המשחק:
אז רפא בניטז עושה את העבודה, מנצח את יונייטד ומייצר לנו תקוות ל"מקום ראשון בליגה של קבוצות שלא קוראים להן סיטי", אלא שגם אוהדי ליברפול הצעירים כבר יודעים שתקוות כאלה סופן להסתיים בד"כ באכזבה. נחכה ונראה.

הסיכוי שקבוצה תבקיע שני משחקים ברציפות בחמש דקות הראשונות כתוצאה מטעות בהגנת היריב, הוא די קלוש, אלא אם אתה ליברפול. אפשרות נוספת היא שיש כאן איזו מזימה סודית של גורמים עלומים שמרחמים עלינו משום מה. לא משנה, העיקר שסלאח מסר בזמן ופירמינו בעט בנחישות לפינה הימנית. 1 – 0.

רוב המחצית הראשונה סוטון התעקשה לאבד כדורים ואנחנו השתדלנו לפספס את ההזדמנויות, כמו בלא מעט משחקים לאחרונה, ביחוד מאנה שמחפש את עצמו כבר הרבה זמן וג'יני שמחפש שער חוץ מאז שהגיע לאנגליה. כל מי שבכל זאת נימנם קצת קיבל קריאת השכמה מהקהל כל פעם שוירג'יל נגע בכדור.

תשע דקות להפסקה מאטיפ, שנראה לא מחובר ולא מרוכז מהפתיחה, החליט לחקות את לאלנה ולבצע גם הוא "הורדת זקיף" לשחקן סוטון, שלמזלינו לא ניצלה עוד כיסוי זוועתי של כדור חופשי.
אחרי עשר דקות שבהן סוטון נגחה כמעט מכל נקודה ברחבה, מאטיפ עשה את הפעולה החיובית הראשונה שלו כשמסר לסלאח, שאחרי דאבל פס עם העקב של פירמינו, כבש בקלות והפעם לפינה השמאלית. 2 – 0.

ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

אני לא זוכר מחצית שבה החזקנו פחות מכדור ובעטנו פחות מהיריב למסגרת ובכל זאת אנחנו מובילים.
הפרשנים באולפנים של סקיי הם מעולים, אם כי לך תבין את המבטא הצרפתי של הנרי והמבטא הסקוטי של סונס. המשפט היחיד של סונס שהצלחתי להבין היה התקווה שליברפול לא תספוג בפתיחת המחצית השניה ותחזיר את סוטון למשחק. נחכה ונראה.

המחצית השניה מתנהלת לה על מי מנוחות כשכולם מחכים לטעות התורנית של ליברפול או לעוד הברקה תורנית של הצמד סלאמינו. כשסלאח מקבל כדור בשטח פתוח מול שחקן הגנה של סוטון ולא מצליח לעבור אותו, זה מרגיש כאילו לברון החטיא דאנק, ותדהמת הקהל נשמעת גם מעבר לאוקיינוס.
רבע שעה לסיום פירמינו נותן מסירת זהב לשער לשני השחקנים שהכי לא יודעים מה לעשות עם דבר כזה, מאנה וג'יני, שאכן מבזבזים אותה.
קלופ ממשיך לעשות דווקא לקהל ולהכניס למשחק את כל ה"לשעברים" של סוטון, והמשחק ממשיך להתגלגל לאיטו לכיוון הסיום.

שורה תחתונה:
חיכינו וראינו ניצחון. נקודה.
מקסימום שורה בדפי ההיסטוריה.
אולי שתי שורות בזכות העקב של פירמינו והמירוץ של סלאח לשבירת כל שיא הבקעה אפשרי.

ההגנה נתנה משחק סולידי ויציב גם בזכות תמיכה טובה מהקישור ההגנתי, שמצד שני כמעט ולא עשה שום פעולה התקפית חיובית ויעילה, אם כי כשהצמד סלאמינו נותן כזו תפוקה אז ממש לא צריך אותם בהתקפה.



מאנה ממשיך לנסות ולא להצליח והשאלה אם קלופ יתייאש ממנו מתישהו. אני כבר טיפה מתייאש, רק שלא נראה שיש אופציה אחרת.
רוברטסון ממשיך לעשות תנועה מצויינת וביום שהוא ישדרג את איכות המסירה וההחלטה ליד הרחבה, הוא בהחלט יהיה מהטובים בליגה.
לאלנה עשה עבודה טובה בהתקפה כמחליף, אבל גם אם היה מבקיע שער, זה לא היה משנה את דעתי לגבי ההתקפה שלו בשבוע שעבר.

לאור התוצאה אולי כדאי לאמץ את השיטה שבה אנחנו מחזיקים פחות בכדור, או כמו שתיירי הנרי אמר בסיום, בזמן שסונס נשם לרווחה: "ליברפול שיחקה בצורה מקצוענית" .

והפעם במקום הביטלס –
באחד הראיונות נשאל קלופ מי הלהקה החביבה עליו משנות השמונים.
מי שציפה שהוא ידבר על אחת ממפלצות הרוק הכבד, קיבל במקום זה את אחת מלהקות הפופ הכי מתוקות ונוטפות הסוכר של שנות השבעים שהוציאה שירי אהבה בשרשרת ושבמצעד הפזמונים בישראל קראו להם – מחליקי העיר ביי (bay city rollers).

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח