המסע המופלא הביתה של מילאן

// מאת רועי אורן

בעוד כשבוע וחצי תחל הליגה האיטלקית וככול הנראה נמצאה הקבוצה שתאתגר את "הגברת הזקנה" יובנטוס אשר זכתה בשש אליפויות רצופות. מדובר בקבוצת הפאר לשעבר, מילאן, שמנסה לשחזר את ימי הזוהר שלה מסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

מילאן
Credit to "A.C. Milan" Facebook page

ימים חדשים במילאנו
השינוי החל כאשר ראש ממשלת איטליה לשעבר ואיש העסקים סילביו ברלוסקוני מכר את הקבוצה לקבוצת "רוסונרי השקעות ספורט" שבבעלות אנשי עסקים סיניים. העסקה הייתה צריכה להתבצע בפברואר השנה, נדחתה שוב ושוב ולבסוף הושלמה בחודש אפריל האחרון, תוך שאנשי העסקים מתחייבים להשקיע סכום בסך 400 מיליון יורו לקניית שחקני רכש.

עם השלמת העסקה הוחלט לבנות את הקבוצה מחדש ולרכוש שחקנים צעירים לצד שחקנים שיכולתם המקצועית מוכחת. השחקן הראשון שנרכש על-ידי הרוסונרי הוא חלוץ נבחרת פורטוגל אנדרה סילבה שנרכש ב-38 מיליון יורו ויש המגדירים אותו כיורשו העתידי של כריסטיאנו רונאלדו. סילבה כבש בעונה שעברה חמישה-עשר שערים במדי פורטו, ונחשב כאחד החלוצים המבוקשים באירופה.
קצת לאחר מכן הוחתם אחד הקשרים השמאליים הטובים באירופה, הקשר התורכי האקן צ'להאנולו, אשר נחשב כאחד מבועטי הכדורים החופשיים הטובים בעולם. לראייה, בארבע העונות האחרונות כבש צ'להאנולו אחד-עשר שערים בבעיטות חופשיות, אך יהיה מעניין מאוד איך הוא ישתלב בקבוצה היות והוא לא שיחק בארבעת החודשים האחרונים לאחר שחתם במקביל בשתי קבוצות שונות. בעונה החולפת כבש צ'להאנולו שישה שערים במדי לברקוזן בחמישה-עשר משחקים בהם לקח חלק.
מסע הרכש לא נעצר שם, ובנוסף הוחתם הקשר האחורי מחוף-השנהב פרנק קסייה אשר יודע לתקל שחקני יריב ולמסור כדורי עומק איכותיים.

מסע הרכש של מילאן
מסע הרכש של מילאן
Credit to AC Milan Facebook Page

הגנת ברזל
בשנים האחרונות סובלת החוליה האחורית של המילאנזים מחוסר תיאום, מאז ששיחקו בה הבלמים אלסנדרו קוסטקורטה, פרנקו בארזי, אלסנדרו נסטה, ועוד. מסע הרכש הנוכחי לא התעלם מהבעיות ומילאן התחזקה בבלם הארגנטינאי מתיאו מוסקיו אשר הגיע מויאריאל ,במגן הימני אנדראה קונטי שמגיע מאטאלנטה לאחר ששולמו עבורו 24 מיליון יורו וכן הוחתם המגן השמאלי של נבחרת שוויץ ריקרדו רודריגז, אשר נרכש מוולפסבורג תמורת 18 מיליון יורו. רודריגז נחשב כאחד המגנים הבולטים בכל הנוגע להעברת מסירות מדויקות מהאגף וגם הוא בועט מצוין בעיטות חופשיות. אך עם כל הכבוד לשאר השמות ברשימה, כמובן שהעברה הבולטת של האדומים שחורים היתה של לאונרדו בונוצ'י.

הסכסוך שהיה לבלם נבחרת איטליה עם מאמנו לשעבר ביובנטוס, מסמליאנו אלגרי, הוביל לכך שבונוצ'י עזב במפתיע את המועדון בו שיחק במשך שבע העונות האחרונות. למרות שהמועדון קיבל הצעה חסרת-תקדים מקבוצת הפאר הצרפתית פריז סאן-ז'רמן, החליט בונוצ'י להישאר באיטליה (ככל הנראה בשל מחלת בנו) ולחתום במילאן. בלם נבחרת איטליה עבר למילאן תמורת 42 מיליון יורו ושיחק מעט בטורניר ההכנה בסין. מעניין יהיה לראות איך הוא ישתלב בתוך אסופת הכוכבים החדשה ועם גל הציפיות שמלווה את מסע הרכש.

ההעברה של בונוצ'י לא הייתה ההפתעה היחידה ששלפו קברניטי מילאן, וכעבור כמה ימים התבשרנו שהם רכשו את הקשר הארגנטינאי של לאציו – לוקאס ביגליה.

ביגליה נחשב כיורשו של הקשר הארגנטינאי פרננדו רדונדו אשר שיחק במילאן בין השנים: 2004-2000 ובדומה לרדונדו, גם ביגליה התחיל את הקריירה בקבוצת "ארחנטינוס ג'וניורס". האגדה מספרת שבשנת 2005 הגיע המנהל הספורטיבי של אנדרלכט, הרמן ןאן הולסבק, לארגנטינה כדי לצפות בחלוץ קבוצת "אינדפנייטה" לוקאס פרייטו, אך לרוע המזל החלוץ נפצע, והצוות הבלגי התרשם דווקא מיכולותיו המקצועיות של ביגליה. ביגליה עבר בסופו של דבר יחד עם חברו פרייטו לאנדרלכט ושיחק שם שבע שנים כאשר אנדרלכט פשוט סירבה למכור אותו לקבוצות גדולות שהביעו עניין כגון מילאן, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל ואתלטיקו מדריד.

לוקאס ביגליה
Credit to "A.C. Milan" Facebook page

בסופו של דבר, בשנת 2013 הסכימה אנדרלכט למכור אותו ללאציו בה שיחק במשך ארבע עונות. היכולת הגבוהה שהפגין ביגליה בלאציו עזרה לו לבסס את מקומו כמנהיג השקט בנבחרת ארגנטינה (הוא נכלל בסגל הנבחרת במונדיאל האחרון שנערך בברזיל ובמשחקים ששיחק הפגין יכולת מקצועית גבוהה) ובאיחור של עשר שנים מגיע ביגליה למילאן כדי להנהיג את הקישור שלה ולהנהיג להגנה שקט ושלווה המאפיינים את אופיו הנוח יחסית.

כל מיני תסריטים אפשריים קיימים לתוצאה הצפויה מהרוסונרי לקראת העונה הקרובה, אבל בעקבות העניין הרב שהקבוצה מרכזת (סוף סוף) בחלון ההעברות הנוכחי, מסקרן מאוד יהיה לראות האם הפרויקט החדש הנבנה במילאו יצליח להפוך את הצמרת האיטלקית לרותחת ולספק, סוף סוף, יריבות ראויה לגברת הזקנה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח