הכר את היריבה: הפועל ב"ש מול הגלדיאטורים מיוון

אולימפיאקוס אלופת יוון היא המשוכה אותה על הפועל ב"ש לעבור על מנת לשמור את חלום ההשתתפות בצ'מפיונס ליג בחיים. נפתח ונאמר כי אולימפיאקוס זו המשוכה הגבוהה ביותר שיכולה היתה האלופה מהדרום לקבל. די להזכיר כי בשנה שעברה שיחקה אולימפיאקוס בצ'מפיונס וסיימה שלישית עם 9 נקודות לאחר נצחון בחוץ על ארסנל 3:2. בנוסף, אולימפיאקוס היא אלופת יוון בשש השנים האחרונות ובאליפות האחרונה, הקבוצה הנוכחית זכתה בפער אדיר של 30 נקודות! מהמקום השני והשלימה אליפות 18 בעשרים השנים האחרונות! אולימפיאקוס ו-43 אליפויות ב-91 שנות פעילותה.

מאמן הקבוצה הוא הספרדי ויקטור סאנצ'ס. המשחק הראשון יערך ביוון באצטדיון של אולימפיאקוס שמכיל קרוב ל-34000 צופים רועשים וגועשים. אבל אם יש נתון שאפשר להתעודד ממנו הוא המאזן של אולימפיאקוס מול קבוצות ישראליות – פעמיים הודחו על ידי מכבי חיפה ומכבי תל אביב. כך שלפחות מהבחינה הזו הרקורד של אולימפיאקוס מול הכדורגל הישראלי, נוטה דווקא לטובת באר שבע.

אולימפיאקוס נחשבת שם גדול באירופה ומשחקים בה כמה כוכבים. השחקן המוכר ביותר הינו הקשר האחורי המבוגר אסטבן קמביאסו הארגנטינאי.  קמביאסו, בעל עבר בריאל מדריד ושנים רבות באינטר, כבר בן ה-35 והחל את עונתו השנייה בקבוצה. הוא נחשב למנהיג הבלתי מעורער בחדר ההלבשה. כמו כן גם חברו של ג'ון אוגו בנבחרת ניגריה, בראון אידייה משחק באולימפיאקוס וכבש בשנה שעברה עשרה שערים. גם עבורו מדובר בעונה השנייה במועדון. ברשימת השמות המרשימים מככבים גם פייטים קסאמי, קשר שוייצרי בעל עבר בליגה האנגלית במדי בפולאהם ובפלרמו האיטלקית, היווני קונסטנטינוס פורטוניס שהבקיע 18 שערים בעונה שעברה ובישל עוד 12 מה שהקנה לו את תואר מלך השערים של הליגה ושחקן העונה ביוון, הקשר הארגנטינאי המוכשר אלחנדרו דומינגס ועוד לא מעט שחקנים נוספים.

הכר את היריבה: הפועל באר שבע נגד אולימפיאקוס
Credit to "Olympiacos FC" Facebook page

עד כה נראה כי האצטדיון ביוון לא יהיה מלא. ההערכות מדברות על כמה אלפי אוהדים שיגיעו וזאת מאחר וקיימת אכזבה קשה מהרכש הדל שעשתה אולימפיאקוס העונה. כמו כן גם במשחקי ההכנה אולימפיאקוס הייתה רחוקה מלהרשים והפסידה ל-א.א.ק אתונה 3:1. בנוסף, נראה שגם המאמן הספרדי מתכנן לשנות את תפקודו של הכובש המצטיין של הקבוצה, פורטוניס, מעמדתו מאחורי החלוץ לעמדת הקיצוני השמאלי, עמדה שפורטוניס אוהב פחות ועל כן גם מגיע פחות לידי ביטוי בתרומתו לקבוצה.

מהצד השני, בהפועל ב"ש משדרים אופטימיות זהירה. לצד כבוד רב ליריבה והבנה של קושי המכשול, בהפועל ב"ש יודעים שהכל אפשרי ושצריך להאמין. ברק בכר מתלבט בין מערך דומה לזה שפתח מול טירספול בחוץ – משמע שלושה קשרים אחוריים בדמות אוגו, ראדי וובה בראון או יובל שבתאי או לחילופין רק שני קשרים אחוריים ושלושה בלמים בדמות סוארז, ויטור וטאהה. כמו כן אחת התוכניות הינה לשחק עם וואקמה צמוד לברדה על מנת לייצר יותר לחץ ומצבים מול ההגנה היוונית שנחשבת החולייה החלשה בקבוצה היוונית.

גם באולימפיאקוס עשו שיעורי בית לקראת הפועל ב"ש ושם לא מתרגשים מהקבוצה הישראלית. באולימפיאקוס גם סימנו חולייה חלשה בב"ש – המגנים של הקבוצה הישראלית דווידזאדה וביטון הנמוכים והחלשים פיזית. אם כך זו כנראה תהיה תכנית המשחק של הקבוצה היוונית.

ובכל זאת מה הם באמת סיכוייה הריאלים של הפועל ב"ש? האמת שלא גדולים, אבל עם זאת, אם יש תקופה לתפוס את הקבוצה היוונית אולי זו התקופה הנוחה ביותר. קיים קרע בין הקהל לקבוצה בעקבות הכעס של הקהל על הרכש הדל שהגיע לקבוצה. כוכב הקבוצה היווני פורטוניס אינו מרוצה מתפקודו החדש באגף השמאלי ומביע את מורת רוחו מהעמדה החדשה ולאחרונה הקבוצה אף הפסידה במשחק אימון לא.א.ק אתונה במשחק שחשף הגנה חדירה ושבלונית. אולי דווקא את זה כדאי להפועל ב"ש לנצל כי אין כמעט דבר יקר יותר משער חוץ.

לדעתי, במשחק מסוג זה חשוב לשלב דווקא את השחקנים הקשוחים, החזקים והחסונים יותר. כאלה שיוכלו להתמודד עם הפיזיות היוונית. חשוב לשחק על המהירות של החלק הקדמי של ב"ש כי ההגנה היוונית היא יחסית איטית. נראה שגם בפן התיאום הקבוצה היוונית עדיין לוקה במשחק ההגנה ועל כן אלה דברים שחשוב מאוד לנצל וליישם במשחק. הייתי מציע לבכר לעלות עם קישור מעובה של שלושה קשרים במרכז המגרש בציוות של וובה שמתאים לסגנון משחק כזה, אוגו וראדי החזקים כשבכנפיים משחקים מליקסון, שייכנס לעיתים לאמצע ושוואקמה ישחק בשמאל על המגן הימני היווני. חשוב שוואקמה בזמן המתפרצות יצטרף לאליניב ברדה ויחד יהוו ראש חץ שממתין להזדמנות שתגיע.

שער אחד ביוון ולפתע תסריט שנראה כרגע כה דמיוני יכול להפוך הרבה באר שבעים למאוד מאושרים ואת המזרקות בב"ש למלאות בדמעות, דמעות של אושר!

 

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח