הכל יכול לקרות – מצעד ההפתעות של 2018

שנת 2018 עומדת להסתיים והבלוגרים שלנו ממשיכים עם פרויקט סיכום מלא בדירוגים והפעם רועי זגה עם מצעד ההפתעות של 2018

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

באנר פרויקט סיכום שנת 2018

2018 בה כל הפייבוריטיות העשירות זכו באליפויות המקומיות בליגות הבכירות כשאליהן הצטרפו גם ריאל ואתלטיקו מדריד בצ׳מפיונס ובליגה האירופית וצרפת עמוסת הכישרונות במונדיאל, עלולה להיזכר בראי ההיסטוריה כשנה חסרת ייחוד או הפתעות יוצאות דופן, אבל אם נצלול פנימה, נגלה מספר משחקים שגרמו לי ולמיליוני צופים ברחבי העולם להיזכר בכל פעם מחדש כמה מרגש וטהור הכדורגל יכול להיות.

חמישה מהם היו מעל כולם. יותר מרגשים, יותר דרמטיים והרבה יותר מפתיעים. לפני שאתם צוללים לרשימה עצמה ולדירוג שלי – נסו להיזכר בעצמכם במשחקי הכדורגל שהכי הפתיעו אתכם בשנה הזו, ואיך הרגשתם כששמעתם עליהם.

כמעט ונכנסו: ריבר פלייט – אל-עין, ריאל מדריד – צסק״א מוסקבה, רוסיה – ספרד, יובנטוס – מנצ׳סטר יונייטד.

צסקא מוסקבה
Credit to "PFC CSKA MOSCOW" Facebook page

 

5. לבאנטה – ברצלונה (13.5.18)

בארסה שכבר הבטיחה את הזכייה באליפות הגיעה למשחק חסר חשיבות בסיוטאד דה ולנסיה במסגרת המחזור ה-37 והלפני אחרון של העונה בליגה הספרדית. היא הייתה בטוחה שהיא תטייל מול היריבה מהתחתית, הזלזול של ואלוורדה התבטא בעיקר בכך שבחר שלא להכליל את מסי בסגל ובנוסף השאיר את פיקה על הספסל ופתח עם ורמאלן ומינה כצמד הבלמים.

למרות שכבר הבטיחה את הזכייה באליפות, לבארסה נותרה מטרה אחת – לא להפסיד. הקבוצה לא הפסידה כלל ב-36 המחזורים הקודמים של העונה בליגה הספרדית וקיוותה לרשום הישג מרשים בדמות עונה שלמה ללא הפסד בליגה. גם סוכנויות ההימורים בספרד לא האמינו בקבוצה הקטנה מולנסיה ונתנו לה סיכוי של 1 ל-12 לנצח בבית את האלופה, בזמן שעל המגרש התנגנה לה אופרה אחרת לחלוטין.

הקבוצה הביתית עלתה ל-5-1 (!!) כבר בדקה ה-56, משלושער של עמנואל בואטנג וצמד נוסף של אניס בארדי. ברצלונה אמנם התעוררה וחזרה ל-5-4 בזכות שלושער של קוטיניו ופנדל מדוייק של לואיס סוארס. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ברצלונה ספגה 17% משערי הליגה שלה אשתקד באותו משחק, וגם ארבעה שערי זכות לא הספיקו לה בכדי להימנע מהפסד שגרע מהיוקרה של העונה המופלאה הזו.

 

4. דרום קוריאה – גרמניה (27.6.18)

המשחק היחיד שנכנס לדירוג היישר מהמונדיאל ברוסיה הוא זה שבו הודחה אלופת העולם המכהנת בבושת פנים כבר בשלב הבתים, ועוד מול נבחרת כמו דרום-קוריאה שהגיעה אחרי שהפסידה בשני משחקיה הראשונים בטורניר והגיעה לשחק רק על הכבוד. כדי להבין טוב יותר את גודל הסנסציה, אזכיר שרק ארבעה ימים קודם לכן גרמניה ניצחה את שבדיה עם שער עמוק בתוספת הזמן לאחר מהפך, כל העולם היה בטוח שגרמניה תשלים את המשימה מול הקוריאנים ותעפיל לשמינית הגמר, כמו שעשתה בכל אחד מגביעי העולם הקודמים בהם השתתפה בתולדותיה.

המאנשאפט פתחו את המשחק בהתלהבות, היו דומיננטיים (74% החזקת כדור, פי 3 מסירות מהיריבה) והגיעו למצבים רבים (28 איומים מתוכם 6 למסגרת) אבל לא הצליחו לתרגם זאת לשערים ולעלות ליתרון. יוגי וחניכיו ידעו שתוצאת תיקו לא תספיק להם בשום מקרה והם מוכרחים לנצח את הקוריאנים בכדי להעפיל לשמיננית הגמר. כשראה שהזמן דוחק בו, המאמן הוותיק החליט להמר על כל הקופה והכניס את צמד החלוצים מולר וגומז במקומם של הקשרים חדירה וגורצקה.

במקום לשלוט יותר ולהשיג סוף-סוף את שער היתרון החשוב מכל, הנבחרת הגרמנית דווקא איבדה את האיזון – ושילמה על כך מחיר כבד מאד. בדקה ה-92, בתוך תוספת הזמן המגן הקוריאני קים יאנג-גוון כבש לאחר ערבוביה ברחבה ותקע את המסמר הראשון בארון הגרמני. רק רגע, איתות מהשופט שהולך לבדוק את האירוע במערכת ה-VAR שקובעת – טוני קרוס נגע בכדור לפני שהגיע לקים. אין נבדל, יש שער – חגיגות גדולות במחנה הקוריאני ותחושת החמצה ענקית בצד הגרמני. ארבע דקות לאחר מכן הכוכב הגדול ביותר של הנבחרת הקוריאנית היונג-מין סון ניצל את העלייה המופקרת של נוייר להתקפה בהשפעת הפאניקה הגרמנית, כבש מול שער ריק בסיומה של מתפרצת קטלנית והעלה את נבחרתו מעל המאנשאפט בטבלת הבית.

ניצחון היסטורי ומרגש, מהרגעים הזכורים ביותר במונדיאל ברוסיה. ובטח המפתיע שבהם.

גרמניה
Credit to "Germany Football Team – Die Mannschaft" Facebook page

 

3. הכוכב האדום בלגרד – ליברפול (6.11.18)

יורגן קלופ וחניכיו הגיעו לראיקו מיטיץ׳ סטאדיום הלוהט בבלגרד כשהם בלתי מנוצחים בכל המסגרות 3 חודשים לתוך פתיחת העונה, ואחרי שהספיקו להביס את הסרבים 4-0 באנפילד רק שבועיים קודם לכן. סוכנויות ההימורים ברחבי העולם היו כל כך בטוחים שליברפול הולכת לנצח ופתחו בליינים ייחודיים – מה הסיכוי שהיא תוביל בשני שערים כבר במחצית? תכבוש לפחות שישה שערים? תנצח בהפרש של לפחות שלושה שערים?

אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. הקבוצה הביתית נהנתה מהדחיפה האדירה של הקהל המשולהב שלה ועלתה ליתרון 2-0 כבר בדקה ה-29 מצמד של מילאן פאבקוב שנבחר גם למצטיין המשחק. הם נלחמו לאורך כל המחצית השנייה, הצליחו לשמור על התוצאה ולא לספוג למרות שליברפול השתלטה לחלוטין על המשחק במחצית השנייה ואף רשמה 24 איומים, 4 מהם למסגרת.

בשורה התחתונה, מילאן פאבקוב תפס יום בעוד שדווקא חלוציה המנוסים של ליברפול החטיאו בלי סוף במשחק בו המצטיינים האמיתיים היו דווקא רבבות הצופים האדומים באצטדיון. ליברפול נחתה בעוצמה מהעננים שבשמיים היישר אל קרקע המציאות. מהמשחק ניתן ללמוד ממנו שני לקחים חשובים – מהי החשיבות הגדולה והמשמעותית של מגרש ביתי ועד כמה נכונה הקלישאה השחוקה ״ביום נתון X יכולה לנצח כל קבוצה״.

הכוכב האדום
Credit to "FK Crvena zvezda" Facebook page

2. וויגאן – מנצ׳סטר סיטי (19.2.18)

סיטי הגיעה למפגש בשמינית גמר הגביע האנגלי מול וויל גריג והיריבה מהליגה השלישית באנגליה כמוליכת הפרמיירליג הגאה. היחס על ניצחון ביתי של וויגאן עמד על לא פחות מ-1 ל-17 מול פפ וחניכיו והמפגש הסתמן כטיול של הסיטיזנס בדרך לרבע הגמר. על אף היריבה הנחותה שעמדה מולה, סיטי פתחה בהרכב חזק שכלל בין היתר את אגוארו, סאנה, פרננדיניו ודוד סילבה וגם הציגה מספרים מרשימים למדי – 83% החזקת כדור, 29 איומים, פי 7 מסירות יותר מהיריבה ו-15-0 בקרנות.

המשחק בין השתיים הוכיח לנו כמה יפה ומיוחד הוא הכדורגל, שלכל קבוצה יש הזדמנות לנצח כל אחת אחרת אם רק תבוא להילחם ולתת את כל מה שיש לה. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה פביאן דלף ששיחק כמגן ימני הורחק בכרטיס אדום בשל עבירה גסה ופפ נאלץ לבצע חילוף הגנתי ולהוציא את סאנה כדי שהקבוצה תמשיך לשחק עם ארבעה בהגנה. גם בעשרה שחקנים סיטי שלטה במשחק והגיעה למצבים רבים, ואז הגיעה הדקה ה-79.

וויל גריג, סנסציה ענקית בפני עצמו, קיבל מסירה קצת אחרי קו מחצית המגרש מהמגן הימני האוסטרלי הצעיר קאלום אלדר, ניצל טעות בסגירה של קייל ווקר והמשיך כל הדרך לשער הניצחון שקבע – סיטי מודחת כבר בשמינית גמר הגביע האנגלי, ניצחון מדהים של סינדרלה אמיתית שהוכיחה לנו שאגדות אכן קיימות.

 

1. רומא – ברצלונה (10.4.18)

אחרי שרק שנה לפני כן ברצלונה רשמה בעצמה את אחד הקאמבקים המרשימים והמפתיעים של השנה עם הניצחון הביתי 6-1 בדקות הסיום מול פ.ס.ז׳ שהעלה אותה לשמינית גמר האלופות, הפעם הבלאוגראנה שוב עמדו במוקד ההפתעה הגדולה ביותר בליגת האלופות, רק שהפעם הם בצד המפסיד. ועוד איזה הפסד.

הקבוצה של ואלוורדה הגיעה למשחק באולימפיקו בעיצומה של עונה מופלאה, ללא הפסד בליגה ובליגת האלופות אחרי שכבר ניצחה 4-1 במשחק הראשון בקאמפ נואו. סוכנויות ההימורים נתנו לג׳יאלרוסי סיכוי של 1/4.5 בלבד לנצח את ברצלונה  ו-1/254 לעבור לחצי הגמר לאחר צמד המפגשים.

התוצאה עליה דיבר די פרנצ׳סקו כמטרה אוטופית לקראת המשחק מול בארסה הייתה 3-0, שיעלה את הקבוצה בזכות שער החוץ שכבשה בברצלונה. במידה ואליסון היה סופג שער אחד, רומא הייתה צריכה לכבוש ארבעה נוספים בכדי לקבוע הארכה. במידה והייתה סופגת שניים, התקפת הקבוצה מבירת איטליה הייתה צריכה לכבוש לא פחות משישה שערים בכדי להעפיל לחצי הגמר, משימה בהחלט בלתי אפשרית לכל הדעות.

רומא עלתה ליתרון כבר בדקה השישית ומאז המשחק הפך כמעט לחד-צדדי. 17-9 באיומים לשער לרומאים, שניצחו גם 6-3 באיומים למסגרת, 50% לעומת 0% דיוק בבעיטות, וגם 6-3 בקרנות. מהקרן האחרונה של הרומאים גם נכבש השער המכריע והדרמטי של קוסטאס מאנולס היווני שקבע – רומא בחצי הגמר, ברצלונה מודחת בבושת פנים כבר ברבע הגמר.

תודה לך 2018, גרמת לי להאמין שהכל יכול לקרות.

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

מאנולס, רומא
Credit to "AS Roma" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח