הכדור השבועי – פרק 1

האהבה והתשוקה לכדורגל היו קיימים אצלי מאז שאני זוכר את עצמי והתעצמו ככל שהזמן עבר: זה התחיל בללמוד את שמות הקבוצות והשחקנים בעל פה, המשיך בצפייה מרובה במשחקים מליגות שונות ומרתקות והגיע לכדי חיפוש אחר אנקדוטות מעניינות ונתונים סטטיסטיים של שחקנים וקבוצות שונות מרחבי היבשת, מתוך היצר הזה שקיים אצל לא מעט בני אנוש בכל הנוגע לידע על המציאות שסביבם והרצון להרחיבו עד כמה שניתן.

הטור שלפניכם הוא תולדה של הרצון העז לחקור את עולם הכדורגל על כל גווניו. בכל שבוע אלקט עבורכם ממשחקי השבת בליגות הבכירות של אירופה וממשחקי ליגת העל את פיסות המידע שברוב הפעמים יעברו מתחת לרדאר ולא יקבלו את הבמה הראויה להם בתקשורת המיינסטרים.

מגרש כדורגל
Credit to https://pixabay.com/

 

ישראל

*מכבי נתניה גברה 2:1 על הפועל חיפה והותירה את סילבס וחניכיו עם מאזן מאופס של ניצחונות לאחר ארבעה מחזורים. חן עזרא כבש את השער הראשון בהתמודדות וכובש שני שערים ברציפות לראשונה מאז עונת 17/18, אז הווינגר כבש 4 שערים בין מחזור הרביעי והשביעי. עוד באותה עונה, עזרא פגש עם קבוצתו בית"ר ירושלים את האדומים שחורים מהכרמל במחזור החמישי, וכבש את השער הבודד והמנצח של ההתמודדות.

*מכבי חיפה חזרה לנצח עם 2:1 ביתי מול מועדון ספורט אשדוד משערים של צ'רון שרי וניקיטה רוקאביצה שכבש את שערו ה-61 במדים הירוקים. החלוץ האוסטרלי עם פתיחת העונה הטובה ביותר שלו במדי הקבוצה מהכרמל עם שישה שערים בארבעה משחקים בליגה ונראה בלתי ניתן לעצירה. אשדוד מבחינתה סופרת שלוש שנים ללא ניצחון באיצטדיון הצפוני.

*בני יהודה ניצחה את בית"ר ירושלים 1:0 משער ניצחון של ניב זריהן. שחקן הכנף כבש את שערו ה-16 בליגת העל בסה"כ, שבעה מהם הובקעו מול הקבוצה מהבירה בחמישה מפגשים שמכולם יצא עם ידו על העליונה.

 

פרמיירליג

*מנצ'סטר יונייטד גברה 3:1 על אברטון בגודיסון פארק בזכות צמד שערים של ברונו פרננדש, שבישל לאדינסון קבאני את שער הבכורה בהופעת הבכורה שלו בפרמיירליג. מעבר לכך שמדובר בניצחון החוץ השביעי ברציפות של השדים האדומים מאז 1993 (בארבעה מהם שמרה גם על שער נקי), הקשר הפורטוגלי מעורב ב-30 שערים ב-33 הופעות בקבוצה ומקבע את מעמדו כמוציא לפועל העיקרי שלה.

*קריסטל פאלאס גברה 4:1 על לידס של מרסלו ביילסה והנחילה לה את הפסדה הרביעי העונה. פאלאס מנצחת את לידס לראשונה במסגרת הפרמיירליג מזה 28 שנים.

*סאות'המפטון עלתה למקום הראשון בטבלה לראשונה מאז 1988 לאחר ניצחון 2:0 נגד ניוקאסל אחרי שנתיים. בנוסף, הקבוצה לא הפסידה באף משחק שבו בלמה הדני, יאניק וסטרגארד, פתח בהרכב (6 משחקים, 5 ניצחונות, 4 פעמים הקדושים שמרו על שער נקי).

*צ'לסי גברה 4:1 על שפילד יונייטד כשהיא סופגת את שערה היחיד בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות וסוגרת רצף של שמונה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. טיאגו סילבה כבש שער פרמיירליג ראשון בגיל 36 ו-47 ימים והפך לשחקן השישי ברשימת השחקנים המבוגרים ביותר שעשו זאת עבור הבלוז. איש המשחק הוא ללא ספק חכים זייך שרשם שיא למשחק בודד ביצירת מצבים בעונה זו בפרמיירליג (2 בישולים, 6 יצירת מצבים).

צ'לסי, קאי האברץ
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

 

לה ליגה

*שחזור בנוסח קטאלוני: ברצלונה ניצחה 5:2 את ריאל בטיס. במפגש הקודם בין הבלאוגרנה לאנדלוסים בקמפ נואו, המפגש הסתיים בדיוק באותה תוצאה, גם אז אנטואן גריזמן כבש את שערו השני לאותה עונה ואת הצמד האחרון שלו במדיה של בארסה בליגה וסרג'י רוברטו בישל פעמיים. בנוסף לכך, אוסמן דמבלה שגם הוא השתתף בחגיגה, כבש את שערו ה-22 במדי ברצלונה (11 עם רגל ימין, 11 עם רגל שמאל).

*אתלטיקו מדריד גברה 4:0 על קאדיס. איש המשחק היה ז'ואאו פליקס שנמצא בכושר נהדר. הפורטוגלי כבש צמד שני ברציפות לראשונה בקריירה והשלישי שלו מפתיחת העונה בכל המסגרות וסוף כל סוף מצדיק את סכום העתק ששולם עבורו עם מעורבות בשמונה שערים בשבע הופעות בליגה הספרדית. לואיס סוארס רחוק רק שבעה כיבושים בלבד מ-500 שערים בקריירה.

 

בונדסליגה

*באיירן מינכן ניצחה את בורוסיה דורטמונד 3:2 בטייק הראשון של הקלאסיקר הגדול של גרמניה. רוברט לבנדובסקי כבש את שערו ה-259 ב-300 משחקים במדי באיירן מינכן ואת ה-17 במפגשים מול השוורצגלבן בליגה. 13 מהם נכבשו בשמונת המפגשים האחרונים. הטוענת לכתר היא היריבה השלישית מגרמניה מולה הסקורר הפולני הכי נהנה לכבוש בכל המסגרות (19). רק נגד שאלקה ו-וולפסבורג הוא כבש יותר.

*אוניון ברלין גברה 5:0 על ארמיניה בילפלד. מקס קרוזה, חלוצה הגרמני של הקבוצה מהבירה, כבש שער ושני בישולים משחק שני ברציפות ובמאזנו שלושה שערים בשבעת המחזורים הראשונים של העונה. בנוסף לכך, הוא מלך השערים של קבוצתו עד כה. הגרמני בן ה-32, שזוהי עונתו השמינית בבונדסליגה, שומר על המסורת כשבכל אחת מהעונות במפעל הוא כבש שלושה שערים או יותר עד המחזור השביעי.

*ר.ב לייפציג גברה 3:0 על פרייבורג ושבה למסלול הניצחונות בליגה. מי שמוביל את טבלת הכובשים שלה הוא בכלל המגן השמאלי אנחלינו, שכבש שלושה שערים בשבע הופעות בליגה ובכך השווה את שיאו האישי בכיבושים שנקבע במדי נאק ברדה בעונת 17/18 אז כבש שלושה שערים ב-35 הופעות במדי הקבוצה ההולנדית.

* שאלקה סיימה בתיקו 2:2 עם מיינץ ושומרת על רצף של 23 משחקים ברציפות ללא ניצחון בבונדסליגה!

 

סרייה א'

*קליארי גברה 2:0 על סמפדוריה בביתה בפעם ה-13 ברציפות במסגרת הסרייה א'. ז'ואאו פדרו הברזילאי בן ה-28, כבש את שערו החמישי ברציפות בליגה (הכי מהר שהגיע לכמות זו בכל הקריירה) ובהופעתו ה-200 במדי הרוסובלו.

 

ליגה צרפתית

*מונפלייה התארחה בבורדו וגברה עליה 2:0. בכך היא קטעה את רצף חמישה משחקי הבית של יריבתה בהן היא לא ספגה שער ומנעה ממנה את האפשרות לשבור את השיא האישי שלה באי ספיגת שערים בבית שנקבע ב-2009.

*פ.ס.ז גברה 3:0 על ראן מצמד ובישול של אנחל די מריה שמעורב בשישה שערים בחמש הופעות בליגה. ראן היא היריבה מולה האיטריה הכי נהנה לכבוש ולבשל בליגה הצרפתית: חמישה שערים וארבעה בישולים בשמונה הופעות בליגה יש לווינגר מול היריבה מהמקום השלישי בטבלה.

 

עד כאן הפרק הראשון של הכדור השבועי בתקווה לשבתות נוספות רוויות בשערים וסיפורים מרתקים!

פריז סן ז'רמן, די מריה
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח