הירוק היום ירוק מאוד – לקראת גמר הפיינל פור בין חיפה לירושלים

אוהדי מכבי חיפה, שבאים בהמוניהם לכל משחק בסמי עופר בשנים האחרונות, צפו בכישלונות רבים של קבוצתם האהובה, ולא זכו לנחת ממנה. למזלם, לאימפריית הכדורגל בעלת המשאבים הרבים וארון התארים הבלתי נגמר, יש גם אחות קטנה ופחות נוצצת, מכבי ״האנטר״ חיפה. הקבוצה עלתה ביום שני האחרון לגמר הפיינל פור לאחר ניצחון ענק 85-74 ביד אליהו על מכבי ת״א, במה שהיווה הוכחה חותכת לפוטנציאל האדיר של הירוקים מהכרמל. יותר מכך, ראינו את האופי הלוחמני שהחדיר בהם עופר רחימי, שבעזרתו הם הביטו למכבי תל אביב בלבן של העיניים ללא רגשי נחיתות. הוכיחו למכבי תל אביב, ביד אליהו, שלפחות כרגע הם לא נמצאים בעמדת נחיתות.

בדרך למשחק הקובע על התואר הגדול ביותר בכדורסל הישראלי, הירוקים עברו משוכה גבוהה לא פחות, כאשר ניצחו בסדרת רבע הגמר את הפועל חולון בארבעה משחקים. זאת למרות שסיימו במקום השמיני בליגה, והפכו בכך לקבוצה הראשונה בהיסטוריית הפלייאוף בישראל שמדיחה קבוצה שדורגה במקום הראשון בליגה בתום העונה הסדירה.

מכבי חיפה כדורסל
הצליחו לעשות את הבלתי יאומן (קרדיט צילום: Maccabi Haifa Basketball Facebook Page)

הירוקים ניצחו בסדרה בעיקר בזכות הובלה של מספר שחקנים. המרכזי בהם הוא ג׳ון דיברתולומיאו, הרכז האמריקאי המתאזרח, אשר קלע 22.5 נקודות בממוצע למשחק בסדרה (הכי הרבה ברבע הגמר) וקלע 17/17 מהעונשין במהלך הסדרה. בנוסף, ראוי לציין גם את גרגורי ורגאס הנהדר מונצואלה, אשר מסר את מספר האסיסטים הגדול ביותר ברבע הגמר (6.25 למשחק) ושיחק את משחק הדקות הגבוה ביותר (34.75 למשחק) בפלייאוף.

השניים גם תוגמלו על הישגיהם וזכו למספר פרסים מטעם המנהלת. דיברתולומיאו נבחר לחמישיית העונה, בעוד שורגאס נבחר לחמישייה השנייה של העונה, ונוסף על כך גם לשחקן ההגנה המצטיין של העונה.

תקציר משחק 3 הנהדר של הירוקים בחולון, בו גנבו את הביתיות בדרך לניצחון בסדרה והעפלה לחצי הגמר:

ראוי לציין גם את המאמן הנהדר עופר רחימי, אשר שימש כעוזר המאמן של הקבוצה מהכרמל במשך חמש שנים, והתקדם בקיץ האחרון למרכז ולעמדת המאמן הראשי. המאמן זוכה לשבחים רבים מפרשנים רבים, ויתרה מזאת, גם משחקניו אשר מעריכים אותו מאוד. השחקנים מספרים על הקרבה אליו והביטחון שהוא מעניק להם, וגם הנהלת הקבוצה כבר הספיקה להאריך את חוזהו בעונה נוספת.

גרגורי ורגאס
גרגורי ורגאס, שחקן ההגנה המצטיין של העונה (קרדיט צילום: Maccabi Haifa Basketball Facebook Page)

חניכיו של רחימי יעלו על הפרקט ביד אליהו ביום חמישי ב-21:15. הם יחוו שוב את מעמד האנדרדוג, כשיפגשו את הפועל ירושלים, אשר מחזיקה סגל רחב ו״נוצץ״ הרבה יותר, עם מאמן זר וכוכב NBA לשעבר בדמות אמארה סטודמאייר. בחיפה כבר התגברו על מספר מכשולים, למרות היותם האנדרדוג המובהק, ואני מאמין בהם לאור התצוגות המבריקות שלהם עד כה בפלייאוף. וגם בשל העובדה הפיקנטית שהם החזיקו בעונה הסדירה במאזן זהה לזה של האלופה היוצאת מכבי ראשל״צ (17-16), ויפגשו כמוהם גם את מכבי בחצי וירושלים בגמר. אני מאמין שהם יצליחו לנצח את גם את ירושלים ולזכות באליפות שנייה מאז שנת 2013.

קהל מנכבי חיפה כדורסל
לקהל הירוק יש סיבה אחת לשמוח העונה (קרדיט צילום: Maccabi Haifa Basketball Facebook Page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח