החופש ליצור, השקט להצליח

המצב של מכבי תל אביב כדורסל מעולם לא נראה רע כל כך וזה לא שחומר השחקנים הוא לא מספיק טוב, היו פה שחקנים פחות טובים וזה גם לא מאמן שמצליח או לא מצליח לחבר את השחקנים, אז מה בעצם הבעיה?

כמה מכם יכולים לעבוד במקום העבודה שלכם כשמבקרים אותכם כל הזמן? כשיושבים לכם על האוזן? כשלא נותנים לכם רגע של שקט והכי גרוע כשמתערבים לכם בקבלת ההחלטות? אז זה היה כל עולמו של גיא גודס, המאמן לשעבר של הצהובים, כשלא נתנו לו רגע של שקט. העובדה שהוא נכנס לנעליים הענקיות של דיוויד בלאט לא מורידה ממדד הלחץ. נוסיף לזה שהנחיתו עליו עוזר מאמן שהוא לא רצה בו (פיני גרשון) ולסיום החתמת שחקנים ב"החלטות משותפות" של ההנהלה והמאמן גם יחד.

הנהלת מכבי תל אביב לא מחפשת מאמן היא מחפש בובה על חוט, "יס מן" שיגיד אמן לכל דבר שינחיתו עליו. מאמן כדורסל הוא אומן, סוג של יוצר שלוקח קבוצה של שחקנים שהוא חתום עליהם ומאפשר להם לרקוד על המגרש לפי הוראות הבימוי שלו, זאת אומנות. ואומן, כמו כל אומן, צריך את החופש ליצור ואת השקט לעבוד. כשפוגעים לו בשקט ובחופש אז גם היצירה נפגעת. ההנהלה של מכבי תל אביב, כשבראשם פדרמן ומזרחי, חייבים להבין מה זה לסמוך על היוצר שלהם, לתת לו חופש ומרחב עבודה ולא לכלוא אותו בתוך קופסא! קשה לבנות כך, קשה ליצור כך, כמעט בלתי אפשרי להצליח כך. כנראה שאת העניין הזה מבינים הרבה מאמנים שהוצא להם התפקיד לאחר פיטוריו של גיא גודס אבל סירבו. קצת הזוי להגיד את זה, אבל מאמנים סירבו לאמן את מכבי תל אביב כדורסל, כנראה שלא הרבה יהיו מוכנים להיות בובה על חוטים…

אם לא ישנו גישה ומהר בהנהלת הקבוצה, יכול מאוד שיתחיל פה כדור שלג שבסופו הקבוצה תישאר על הקרשים. לצערי הצהובים לא יודעים מה זאת סבלנות ומה זאת בניה לעתיד, כולם רוצים כאן ועכשיו. לראיה, אפשר לספור כמה שחקני נוער משחקים כיום בקבוצה הבוגרת. מר פדרמן ואדון מזרחי, זה מאוד קל לפטר מאמן ולהפיל עליו את האחריות, זה יותר זול מלהחליף חצי קבוצה ולהודות בטעויות שעשיתם, אבל תבינו, האחריות היא לא של השחקנים ובראשם המאמן, האחריות האמיתית היא שלכם ורק שלכם. אז עשו טובה תנו לעבוד בשקט.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח