הודעה צפויה מראש

// מאת טביב זליקוביץ

ליונל מסי הודיע למאמן נבחרת ארגנטינה הזמני, ליונל סקאלוני, שהוא לא מתכוון להגיע למשחקי ההכנה שתוכננו השנה לאלבי-סלסטה נגד גואטמלה וקולומביה בארה"ב. יותר מזה, קפטן ברצלונה השאיר ערפל כבד ביחס להשתתפותו בקופה-אמריקה שתתקיים ב-2019 בברזיל. בקיצור, קפטן הנבחרת לוקח פסק זמן של לפחות שנה. בארגנטינה זועמים.

איך לא? התחושה הכללית היא שהשחקן, שמשאיר את העולם בפה פעור עם המדים בלאו-גראנה וזוכה איתם ב-33 תארים, בקושי מצליח להבקיע שער אחד במדי הנבחרת ועוד מול ניגריה החלשה במונדיאל האחרון ברוסיה. שחקן ששובר כל שיא אפשרי באירופה ומביא קסם ייחודי ביבשת הישנה, לא מצליח לרגש את הקהל של מולדתו. הוא לובש את מדי בנבחרת והוא בקושי עוד שחקן – לא מלהיב, לא מרגש, לא משאיר את הלב על מגרש, לא מביא דבר ייחודי.

מסי, ארגנטינה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

בקרב הציבור הארגנטיני רווחת טענה שמסי הוא הרבה יותר ספרדי מאשר ארגנטיני. בכלל, בארגטינה ביקרו את הנבחרת שהגיעה לרוסיה וטענו שמדובר בחבורה של ליגיונרים שיצאו בגיל צעיר לאירופה ושכחו מה זה להיות ארגנטינאים. את מרבית הביקורות ספגו אוטמנדי ואגוארו ממנצ'סטר סיטי, די מאריה מפ.ס.ז', דיבאלה והיגוואין מיובנטוס וכמובן הקפטן מסי מברצלונה.

מספרים על הנבחרת של דייגו מרדונה של מקסיקו 86', שהיית שומע את הצרחות של השירה מהאוטובוס של השחקנים ברחבי מקסיקו סיטי. השחקנים, גדולים ככל שהיו לרבות מרדונה בעצמו, היו יוצאים מהחלונות ומנופפים בחולצות תכלת-לבן או צעיפים ושרים בגרון ניכר את כל שירי האוהדים. הם נהגו לעצור בכל ריכוז של אוהדים של הנבחרת והיו הרבה, שהרי מקסיקו יחסית קרובה לארגנטינה, ירדו אל הקהל ושרו איתו. היו מחוברים לציבור, חלק מההוויה של אותו מונדיאל. ברוסיה, נבחרת ארגנטינה הגיעה אל האצטדיון כשהאוטובוס היה עם וילונות סגורים – מופרדים מהקהל. אגב, הקהל הטוב ביותר במונדיאל, שנתן הצגות בתוך ומחוץ לאצטדיונים והלהיב את האוכלוסייה המקומית. מ-נ-ו-ת-ק-י-ם.



קשה למצוא מישהו היום בארגנטינה שממש מצטער על ההודעה של מסי. פרט אולי לצ'יקי טאפיה, יו"ר ההתאחדות, שלא מסוגל לחשוב על הנבחרת בלי מסי ורבים טוענים כי הוא עושה זאת מסיבות כלכליות ולא מסיבות מקצועיות. אגב, הוא היחיד בארגנטינה שהצטער על ביטול משחק ההכנה מול ישראל. לאוהדים המקומיים של נבחרת ארגנטינה נמאס לשמוע על מסי. הוא רוצים חבורה של שחקנים צעירים ורעבים שמשותקקים להיות בנבחרת ומוכנים לעשות הכל בכדי ללבוש את המדים האלה. הם לא רוצים לשמוע יותר על גינונים אירופאים ועל פסקי זמן. הם רוצים את מי שמוכן לשים את הלב והגוף ולהשאיר את הכל על כר הדשא בשביל הנבחרת.

אז איך אומרים לא לשחקן הטוב בעולם? בקלות. עיתוני ארגנטינה יצאו מגדרם אחרי הכישלון ברוסיה בכדי להציע שמות של צעירים ומוכשרים שיעשו הכל בשביל מה שעיניהם ובעיני האוהדים הוא הכבוד הגדול של ללבוש את האלבי-סלסטה. וישנם רבים. כבר נשמעו פרשנים שאמרו שמסי עשה טובה לסקאלוני וזז הצידה. קשה למאמן לא לזמן את מי שנחשב לטוב בעולם, עכשיו תהיה לו אפשרות לעשות את זה.

המשימה של סקאלוני והעוזר שלו, 'אל פאז'אזו' (הליצן) נאיימר, היא להקים נבחרת חדשה. מי יודע, אם יפתרו מהגינונים האירופאים ויחזרו לכדורגל הלטיני עם הלב והנשמה, אולי עוד תחזור השירה של הימים של דייגו.

ארגנטינה חוגגת
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח