הפתרון – הגדלת ליגת העל

בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר קולות על חולשת הכדורגל הישראלי, על כך שהוא לא מתקדם לשום מקום, שהוא פחות פיזי מבעבר ואיטי מאוד ושאם נמשיך כך לא נתקדם ולא נתפתח מספיק כדי להתמודד עם קבוצות ונבחרות מהעולם. רבות גם דובר על השחקן הישראלי שהוא חלש פיזית, חלש מחשבתית, וגם האופי לא משהו. סיבה נוספת שלכדורגל שלנו יש עתיד שנוי במחלוקת הוא העובדה כי קבוצות בליגת העל מעדיפות לשלם כסף ולקנות שחקנים זרים או ישראלים, ופחות להעלות שחקנים שגדלו במחלקות הנוער שלהם (חינם). קבוצות משקיעות מאמץ וכסף כדי למצוא שחקן שישדרג אותם, אבל מפספסות המון נערים מצוינים שיכולים לתרום לא פחות משחקן שעולה מיליון יורו.

הפיתרון לחלק מהבעיות לעיל מורכב לדעתי מחמישה שלבים:

  1. הגדלת ליגת העל ל-20 קבוצות
  2. הגדלת סגל הקבוצה מ-18 ל-24 שחקנים
  3. הגדלת מספר משחקי הליגה בשבוע
  4. ביטול גביע הטוטו
  5. השארת מכסת הזרים הנוכחית בעינה
משחק העונה 2017 הפועל באר שבע מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  1. הגדלת מספר הקבוצות ל-20 – ע"י הגדלת מספר הקבוצות בליגת העל תהיה הזדמנות לקבוצות קטנות להעלות את רמתן ואת רמת השחקנים, בכך שהם ישחקו עם קבוצות ברמה גבוהה מהם.
  2. הגדלת סגל הקבוצה מ-18 ל-24 שחקנים תאפשר לכל קבוצה להעלות שחקני נוער ממחלקות המועדון ולא תמיד לחפש לקנות שחקנים.
  3. הגדלת כמות המשחקים התחרותיים בשבוע תאפשר לכל קבוצה לשתף המון שחקני נוער ושחקני ספסל ולהעלות את כושר המשחק של הקבוצה. בעקבות הגדלת משחקי הליגה באמצע השבוע קבוצות יצטרכו לשחק עם הרכבים יחסית חזקים בשביל להשיג 3 נקודות שיכולות לעזור להם בטבלה, כמו כן, בעקבות כמות המשחקים הגבוהה ברמת ליגה ולא ברמת חובבנות שנקראת גביע הטוטו, השחקנים הישראלים יהיו בעלי כושר משחק טוב יותר. בנוסף, בשל הגדלת הסגלים ל-24 שחקנים, תהיה חשיפה לשחקנים מקצה הספסל שכיום לא זוכים להזדמנויות בכלל לשחק.
  4. ביטול משחקי גביע הטוטו וקביעת משחקי ליגה במקומם תתן יותר רצינות לקבוצות הגדולות והבינוניות בעיקר וגם לקבוצות הקטנות שיצטרכו להיאבק במאבקי התחתית ולאסוף נקודות ליגה.
  5. אי הגדלת מספר השחקנים הזרים תאפשר יתרון נוסף לשחקנים ישראלים חדשים ולא מוכרים בדמות הזדמנויות לפתח את עצמם ואת כושרם ואולי כך הנבחרת הישראלית תזכה לשחקנים ישראלים טובים מהליגה המקומית ולא תסתמך רק על הליגיונרים.

בסיכומו של דבר, יהיו כאלה שיגידו שיהיו הרבה משחקים משעממים בין קבוצות חלשות ללא קהל, יהיו שיגידו שהקבוצות הגדולות יאכלו בלי מלח את הקבוצות הקטנות וכו'… אבל קחו דוגמא מליגות אחרות. בליגה הספרדית למשל ריאל מדריד הגדולה נוסעת לשחק מול אלצ'ה הקטנה וברצלונה מגיעה לשחק מול גראנדה, בליגה האנגלית צ'לסי משחקת מול מידלסברו וסוואנזי ואף אחד לא אומר כמה הקבוצות האלה חלשות וזה לא פייר, מה גם שהמשחקים ברמת ליגה ומאוד חשובים לקבוצות הגדולות ולכן אף אחד לא מקל ראש במשחקים האלה כי המטרה היא להשיג כמה שיותר נקודות ליגה שיעזרו להם בטבלה.

עוד סיבה שיכולה להיות משמעותית היא שה"טוטו" וה"ווינר" יכולים להנות מריבוי משחקי הליגה במשך השבוע ובכך להחזיר בחזרה לליגה שלנו. אם זה ה"טוטו" שבונה איצטדיונים בחסותו בפריפרייה ,ואם זה ה"ווינר" שנותן חסות לליגה הישראלית ומתקצב בהתאם את הליגה כולה. בנוסף לטוטו ולווינר גם ראשי הערים של הקבוצות הקטנות ירצו להשקיע בקבוצה העירונית שלהם וירצו לתקצב את מחלקת הספורט של העיר ולהקים מתקני ספורט איכותיים לעתיד קבוצת העיר ולתושבי העיר.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

לסיכום, הרעיון להגדלת הליגה יביא לשינוי בכושר המשחק של השחקן הישראלי בפיזיות וברמת המשחק בכך שכל 3-4 ימים הוא יצטרך להתמודד במשחק ליגה או גביע או לסירוגין גם במפעלים האירופיים. כולי תקווה שמישהו ירים את הכפפה בכדי שנעלה כאן את הרמה למען עתיד טוב יותר לכדורגל שלנו ולעתיד הנבחרת שלנו, והכי חשוב שבסופו של דבר שהקהל בבית או מי שמגיע לאיצטדיון יזכה לראות רמה גבוהה של משחקים ולא שעמומון של 90 דקות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח