הבעיות של טורונטו

/מאת רועי אורן

מזה שנים נחשב האזור המערבי כדומיננטי יותר מהאזור המזרחי בליגת הNBA. הדבר נובע מכך שלמרות השליטה הדומיננטית של גולדן סטייט ווריירס, עדיין יש מספר קבוצות כגון סן-אנטוניו ספרס, לוס אנג'לס קליפרס ויוסטון רוקטס שיכולות להתמודד איתה ביום נתון. דבר זה כמעט לא קורה במזרח ונראה שאם לברון ג'יימס לא ייקח את הקאבס לגמר שלישי רצוף זה יהיה כישלון מוחלט עבורו.

אחת הקבוצות שאמורה לתת פייט לקאבס היא טורונטו ראפטורס, אך גם היא לא חפה מבעיות.
לדעתי לקנדים יש שלוש בעיות מרכזיות:
1: שחקניה מגלים רכות בפתיחת סדרת פלייאוף.
2: אחוז הקליעה מחוץ לקשת הוא בין הנמוכים בליגה.
3: הסתמכות על קלע מוביל שיסחב את הקבוצה ברגע האמת.

אין ספק שטורונטו רצתה בתחילת השנה לשדרג את עצמה ולהפוך מקבוצה של מותג לקבוצה שמתעוררת ברגע הנכון ונותנת פייט הגון לקבוצות טובות ממנו. אמנם טורונטו נאבקה בכבוד בקבוצות מובילות, אך יכולת פושרת של הרכז קייל לאורי והקלע דמאר דרוזן מובילה לכך שטורונטו לא מעפילה לגמרים אזוריים. יש כאלו הטוענים שהפנים של לאורי הם הפנים של הקבוצה. כלומר, האיטיות של לאורי והחולשה המנטלית שלו מאפיינת גם את האופי של הקבוצה. כך, למשל, בעונה שעברה קלע לאורי בממוצע 12 נקודות בכל אחד מהמשחקים הראשונים של טורונטו בפלייאוף ואילו במשחקים האחרים הוא קלע 18 נקודות ומעלה. כאשר לאורי קלע מעל 18 נקודות טורונטו ניצחה את המשחקים, ואילו כאשר לאורי קלע פחות מ-15 נקודות טורונטו הפסידה את כל המשחקים. לאורי רוצה לצאת מחוזהו כדי לחתום על חוזה עתק במקום אחר או לחלופין לחתום על חוזה חדש בטורונטו. בגילו המתקדם זוהי ההזדמנות שלו להוכיח שהוא שחקן מצליח.

טורונטו ראפטורס, לאורי, דרוזן
Credit to "Toronto Raptors" Facebook page

כרגע מובילה טורונטו 2:3 על מילווקי בעיקר בזכות משחק מצוין של לאורי ודרוזן ,וכן צריך להחמיא למאמן קייסי על-כך ששיטת ההגנה שלו הרחיקה את יאניס אנטטוקומפו מהסל וחייבה אותו לקחת זריקות קשות. אך אם טורונטו לא תשפר את הקליעה מחוץ לקשת יהיה לה קשה לעלות לחצי-גמר המזרח.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח