הביריון ותחנת הרכבת – הרהורים על מכבי

אם הביריון של הכיתה, שממרר את החיים לכולם, חוטף מכות מילדים גדולים יותר, איך מרגישים שאר ילדי הכיתה שלו?
קודם כל הם שמחים ואחר כך הם פחות מפחדים.

זה מה שקרה למכבי ת"א השנה. אחרי שבשנים האחרונות כל קבוצות הליגה פחדו ממנה, עכשיו הם כבר לא. כולם פשוט ראו איך מכבי חוטפת בראש בצ'מפיונס, איך היא מושפלת (ויסלחו לי אוהדי מכבי) ונראית כמו קבוצה ישראלית רגילה. אז נכון שגם בשנים הקודמות מכבי הפסידה בליגה, אבל השנה התחושה היא אחרת. יש תחושה שמכבי פגיעה יותר, גם בגלל סיבות מקצועיות וגם בגלל שאפקט ההרתעה נשחק עקב ההופעה בצ'מפיונס.

ככה זה, לפעמים לא כדאי לשחק במגרש של הגדולים.

אם הייתם בעלים של חברה מצליחה מאוד, האם הייתם מחליפים את מנהל המכירות הראשי כל שנה?
אני מאמין שהתשובה הגורפת היא לא.
האם זה מה שגולדהאר עושה בשאר העסקים המצליחים שלו? אני מניח שלא.
אז למה מכבי ת"א מחליפה מנהל מכירות כל שנה?
אם נתייחס למכבי כארגון כלכלי, וכך גולדהאר מנהל אותו, הרי קרויף הוא המנכ"ל ואת המאמן ניתן להמשיל למנהל מכירות ראשי, זה שאמור לבצע את העבודה בשטח.
אם הייתי אנליסט שמנתח חברה ציבורית והחברה היתה מחליפה מנהל בכיר כל שנה הייתי מתייחס לכך כאיתות אזהרה, כאור אדום, כרמז לבעיות ניהוליות והייתי מציין זאת בניתוח שלי.

ועכשיו נעבור למכבי ת"א. אם עוד היה ניתן לקבל את ההחלפות של אוסקר וסוזה כגזרה משמיים (כי רצו להתקדם) הרי החלפתו של פאקו היתה החלטה ניהולית בלבד, שהתקבלה משיקולים עניינים בלבד, או שכך אנו רוצים להאמין. אין לי מושג למה פאקו הוחלף. אני יכול להגיד שנראה לי מוזר להחליף מאמן/מנהל שהצליח בצורה אבסולוטית כל כך (כלומר, הביא תארים) וסיים את כהונתו בזכייה מרשימה בגביע המדינה.

יכול להיות שקרויף מרגיש לא נוח שמישהו תחתיו מצליח כל כך? שהתהילה היא לא שלו בלבד?

איך שחקן/עובד מרגיש כשמחליפים לו מאמן/מנהל כל שנה. איזה מחויבות תהיה לו כלפי אותו מאמן? הרי הוא יודע שבעוד שנה הוא לא יהיה כאן ויבוא מישהו אחר. המוטיבציה של אותו שחקן כנראה תהיה פחותה יותר.

נכון שהחיים דינמיים והשינויים תכופים אבל קיים קושי עצום לעובד לתפקד ביעילות כשהמנהל שלו ושיטות העבודה שלו משתנים כל שנה.

קרויף הפך את תפקיד המאמן לתחנת רכבת ואני חושב שבנושא זה הוא נכשל לחלוטין והביא את הקבוצה והשחקנים למצב בו הם אינם יכולים למצות באופן אופטימלי את כישוריהם.

הכסף הגדול של גולדהאר הביא לכך שהסגל של מכבי כל כך חזק ביחס לליגה שעד היום זה הספיק לתארים.
אבל יתכן שהשנה זה לא יספיק, ומה שיותר חשוב, מכבי לא תתקדם אם קרויף לא ישפר את ניהול המנהלים.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח