דירוג קבוצות העשור – חלק 1 (מקומות 10-6)

לשאר הטורים המעולים לסיכום העשור

למקומות 1-5

והנה עוד עשור מגיע אל קיצו ויחד איתו מגיעים אותם סיכומי עשור יומרניים ומייגעים, אז בואו תנו לי לספר לכם משהו: זה גם סיכום עשור ארוך, יומרני ואולי גם מייגע.

הסיכום הזה יעסוק במה שבאמת חשוב בכדורגל: לא שערים, לא שחקנים, לא מאמנים, אלא בקבוצות. דווקא בעשור שבו פולחן האישיות ליחידים הפך לעניין המרכזי בכדורגל, נראה שקצת שכחנו מהשלם, שאולי לא תמיד היה גדול מסך חלקיו, אבל בסופו של דבר הוא הפסיד וניצח, ולאו דווקא שחקנים יחידים. אז הנה לפניכם רשימת עשרת הקבוצות הטובות של העשור האחרון:

גביע ליגת האלופות
קרדיט תמונה: UEFA Champions League Facebook Page


הסבר הפורמט

אז איך מודדים בכל מי הקבוצה הטובה ביותר? הנה הפרמטרים שאני דירגתי לפיהם:

תארים – כי בסוף השורה התחתונה משנה. כל הקבוצות ברשימה זכו בתארים ולפחות בתואר גדול אחד (אליפות/ ליגת האלופות).

איכות – מי שיחקה את הכדורגל הכי טוב? אז נכון, זה הגדרה מעט נזילה, אבל הקבוצות ברשימה הגיעו לתארים שלהם בזכות הכדורגל שהציגו ולא בגלל צירופי מקרים ומזל שהאיר להם פנים.

חדשנות – הקבוצות ברשימה שינו את הכדורגל והוסיפו למשחק אלמנטים שלא היו קיימים בו לפני ועד היום משפיעים עליו.

סיפור – כי בכל זאת, צריך שיהיה מעניין.

גיוון – בסופו של דבר, ניסיתי להביא כמה שיותר סיפורים מכמה שיותר מועדונים, שחקנים ומאמנים שונים. דווקא בפרמטר הזה טיפה נכשלתי כי יש ליגה אחת מחמשת הגדולות שלא הכנסתי קבוצה משם לרשימה.

אז אחרי שהבנו על בסיס מה הקבוצות מדורגות, בואו נתחיל:

 

10. אתלטיקו מדריד 2013-14

הישגים: זכייה באליפות, הגעה לגמר ליגת האלופות ולחצי גמר הליגה הספרדית.

רוב הקבוצות ברשימה הזאת היו קבוצות על, קבוצות שנבנו בכסף גדול ואיחדו כוכבי ענק במטרה ליצור מפלצות כדורגל שיזכו בכל התארים, אלה קבוצות שסומנו מלכתחילה כמועמדות ללכת עד הסוף והגשימו את הציפיות. עכשיו כשדיברנו על 9 מתוך 10 הקבוצות שנפלו להגדרה הזאת, בואו נדבר על המקום העשירי, על אתלטיקו.

כי אף אחד לא האמין שהקבוצה הזאת תעשה משהו, אף אחד לא האמין שגאבי, ארדה טוראן, קוקה וראול גרסיה יהיו חוליית הקישור הבלתי ניתנת להכנעה שתכבוש את ספרד, שרביעיית הגנה כל כך אלמונית תסיים כהגנה הטובה באירופה, שחלוץ כמו דייגו קוסטה יכול לסיים עם יותר מ-30 שערים בכל המסגרות, שהקבוצה יכולה לנצח את ריאל של רונאלדו או את בארסה של מסי. אבל אתלטיקו האמינה, ויותר חשוב מזה, דייגו סימאונה האמין, והאמונה שלו לקחה אליפות מבארסה וריאל בפעם היחידה בעשור הזה. ומה הם היו צריכים כדי להיות גבוהים יותר ברשימה? שהשופט בגמר האלופות יתן 2 דקות תוספת זמן במקום 5, זה הכול.

ההרכב הפותח: קורטואה; חואנפראן, גודין, מירנדה, פליפה לואיס; ראול גרסיה, קוקה, גאבי, טוראן; דויד וייה, דייגו קוסטה.

credit to "atletico de madrid" official facebook page

 

9. יובנטוס 2016-17

הישגים: אליפות וגביע איטלקי, הגעה לגמר ליגת האלופות.

כמו אתלטיקו, גם יובה התבססה על הגנת ברזל, עד לגמר ליגת האלופות היא ספגה שלושה שערים במפעל, ורק שער אחד בשלב הנוקאאוט, היא שמרה את ברצלונה של מסי, סוארז וניימאר על 0 בעיטות למסגרת בקאמפ נואו ובאופן כללי הייתה קבוצה שהיה קשוח לשחק נגדה. אבל בניגוד לאתלטיקו, זאת הייתה קבוצה עם התקפה נהדרת לא פחות, השילוב הארגנטינאי בין דיבאלה והיגוואין סיפק ניצוצות והתרגילים הטקטיים של אלגרי כדוגמת המיקום של מנז'וקיץ' באגף השמאלי הביא את הסחורה.
זאת כנראה הקבוצה הטובה ביותר שיצאה מטורינו בעשור האחרון, אבל בסופו של דבר היא הובסה בצורה חד משמעית בגמר והותירה אותנו עם הרבה הערכה ושער בלתי נשכח.

ההרכב הפותח: בופון; דני אלבס,קייליני, בונוצ'י, אלכס סנדרו; פיאניץ', חדירה; קוואדרדו, דיבאלה, מנדז'וקיץ'; היגוואין.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏21‏ אנשים‏, ‏אנשים מחייכים‏‏
credit to juventus official facebook page

 

8. אינטר 2009-10

הישגים: אליפות, ליגת האלופות וגביע.

בטח רובכם מרימים גבה כשאתם קוראים את החלק הזה, רובכם בוודאי לא מבינים מה אותה קבוצה בונקריסיטית עושה ברשימת הקבוצות הגדולות של העשור, רובכם זוכרים את אותם 9 שחקנים שהלכו אחורה בניסיון להגן על יתרונם בקאמפ נואו. ובכן: דבר ראשון, היא זכתה בטרבל, ככה שאת סעיף ההישגים היא מילאה בהצלחה. דבר שני, המשחק ההוא בקאמפ נואו השכיח הרבה דברים מהקבוצה הזאת, את ההגנה שהייתה שילוב מושלם בין ברזיל לארגנטינה, את סמואל אטו שהועף מהקבוצה הטובה בעולם רק כדי להפוך את הקבוצה שלו לטובה בעולם, את ווסלי סניידר בעונה שהוא היה פשוט חייב לזכות בה בכדור הזהב.

הרבה לא זוכרים את הקבוצה הדומיננטית של ז'וזה מוריניו, זו שהחזירה אותו למרכז הבמה, שניפצה את התדמית הבלתי מנוצחת של ברצלונה, הטרבליסטית האיטלקית האחרונה. מה כן זוכרים? קבוצה שקיבלה אדום בגלל התחזות של בוסקטס בדקה השלושים, אז היא החליטה להתגונן במשחק חוץ נגד ההתקפה הטובה בעולם. חצופים.

ההרכב הפותח: סזאר; זנטי, לוסיו, סמואל, מייקון; קמביאסו, תיאגו מוטה, סניידר; פאנדב, מיליטו, אטו.

 

7. מנצ'סטר סיטי 2017-18

הישגים: אליפות ורבע גמר ליגת האלופות.

העונה הראשונה של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי לא הייתה הצלחה, ממש לא, אפילו להפך. ההגנה לא יכלה לעמוד בלחץ, השוער שלו פישל כל הזמן וגם התקפה הוא לא תמיד מצא פיתרונות. אז בקיץ הוא חישב מסלול מחדש, והמסלול החדש שלו כלל הרבה רכש, הוא שידרג את ההגנה שלו תוך כדי שהוא שובר את שיא שחקן ההגנה היקר אי פעם פעמיים, רוכש את השוער היקר בהיסטריה ובחורף קנה את הבלם השני היקר בהיסטוריה, כשכל זה עלה לו כמו תקציב של מדינה אפריקאית ממוצעת.

אבל נשים את הכסף בצד, עם הצלחה אין איך להתווכח, שיא נקודות בפרמייר ליג (100) שיא כיבושים (106) והפרש שיא מהמקום השני (19) העניקו למנצ'סטר סיטי אליפות שלישית בתולדותיה ולפפ אליפות שביעית כמאמן. אז איך עם כל השיאים האלה היא לא יותר גבוהה? ובכן, היא שיחקה בגארבג' טיים, משלב מאוד מוקדם בעונה וכשהיא הייתה צריכה לצאת מהגארבג' היא נכשלה והודחה מול ליברפול בליגת האלופות. 

ההרכב הפותח: אדרסון; ווקר, אוטמנדי, סטונס, דלף; פרננדיניו, דויד סילבה, דה ברוינה; סטרלינג, אגוארו, סאנה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏9‏ אנשים‏, ‏אנשים מחייכים‏‏
credit to manchester city official facebook page

 

6. ריאל מדריד 2011-12

הישגים: אליפות, חצי גמר ליגת האלופות ורבע גמר גביע המלך.

השנה היא 2011, וכולם בכדורגל הולכים לכיוון אחד: החזקת כדור. הטיקי טקה של ברצלונה ונבחרת ספרד משתלט על העולם וכולם מנסים לשחזר את ההצלחה, כולם חוץ מאיש אחד, הרי לז'וזה מוריניו יש אידיאולוגיה משלו, והוא לא ייתן לאף אחד להשפיע עליו.

מוריניו האמין שלשיטה שלו יש עדיין מקום בכדורגל ובנה קבוצה שתתאים בדיוק לכך, יחידה צבאית מאומנת שמחכה מאחורה לטעויות של היריבה וברגע שדבר כזה קורה יוצאת קדימה בתיאום מושלם במתפרצת שנראית כמו משיכת מכחול של אומן, התוצאה הייתה קבוצה עם שלושה שחקנים שכבשו מעל 20 שערי ליגה ושלושה שחקנים שבישלו מול 10 בישולים בליגה. קבוצה שקבעה את שיא הנקודות בליגה הספרדית (100), שיא השערים (121) והפרש השערים הטוב אי פעם (+89) וכל זה קורה כשמהצד השני מסי נותן עונה היסטורית של 50 שערים.

ההרכב הפותח: קסיאס; ארבלואה, ראמוס, פפה, מרסלו; חדירה, צ'אבי אלונסו;די מריה, אוזיל, רונאלדו; בנזמה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏קהל‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏
credit to real madrid official facebook page

 

למקומות 1-5

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח