דיבורים כמו חול ואין מה לאכול

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2016-2017, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם אלון יוסף אבן והפועל חיפה.

איך יודעים שבאמת התחילה העונה? יואב כץ מצהיר שוב שהפועל חיפה תסיים מקום 1-4. ככה זה בקבוצתי הקטנה והלא צנועה, מכריזים הכרזות גדולות ומפוצצות ובסוף? נשארים ליגה בדקה 95 בזכות אלת המזל.

אני כבר לא מתרגש מההכרזות של יואב כץ לא משנה איזה סגל שחקנים יהיה, איך שהוא הפועל חיפה תתמודד על האליפות (בציניות כמובן). הפועל חיפה לא יכולה להרשות לעצמה להכריז על מקום 1-4 לא רק בגלל שהפועל חיפה קבוצה קטנה בלי עתיד, אלא שגם בהסתכלות מעמיקה על סגל השחקנים ניתן לראות את החיסרון הגדול של הפועל חיפה ברוב העמדות המשמעותיות מול הקבוצות שמועמדות להיכנס לפלייאוף העליון בכרטיס השישי (קריית שמונה, סכנין, בני יהודה ורעננה).

הצטרפו: פיט פלטהואזן, רובי לבקוביץ', ניסו קפילוטו, פיליפ יאזביץ', ז'וליו סזאר, אדילסון בהייה.

עזבו: ניב אנטמן, תומר סוויסה, אמיר אבו ניל, טאדאס קיאנסקאס, אדריאן רוצ'ט, דימיטרי באגה, מריאן אנטולוביץ.

בכמה מילים:

הפועל חיפה בעוד עונה שנפתחת בסימני שאלה גדולים. עם מספר שחקנים שאין ידע אמיתי על היכולת שלהם או שיכולתם תלויה באיזה צד הם קמו בבוקר. מהשוער שלא ניתן להבין את רמת המשחק שלו (מצד אחד עצירות גדולות בדרבי, מצד שני יציאות נוראיות במשחק נגד ק"ש) דרך הישאם כיוואן שהגיע הזמן שיפרוץ וממן שחייב לספק את הסחורה במסירות מדויקות ושחרור מהיר יותר של הכדור ועד ל"חוד האימתני" שבערך כל יומיים נפצע וכולל את לאלה, ארבייטמן, קוראץ שסיים את העונה עוד לפני שהחלה ואלי אלבז שהיה כישרון אדיר בנוער ועדיין לא הצליח במעבר לבוגרים.

גם בצד הניהולי סימן שאלה גדול מאוד. מעבר לאלי כהן, שמבחינתי אינו מתאים להפועל חיפה, מדובר בעונה הראשונה שבה אפריים גבאי כנראה יהיה באמת מחוץ לקבוצה, גם בעונה שעברה כבעודו מושהה, שחקנים צוטטו בכלי התקשורת על התרומה שלו בעיקר בצד המנטלי ואפשר להבין שבזכותו, לפחות על פי השחקנים, הפועל חיפה נשארה בליגה.

וסימן השאלה הגדולה ביותר? דורון אוסידון, נציג הבעלים של יואב כץ, אחד האנשים שהכי לא מובן לי כאוהד וכחובב של כדורגל איך עדיין הוא מוצא עבודה בליגת העל. ההיסטוריה שלו מדברת על 2 קבוצות שאותם פירק או הוריד ליגה. ועדיין בהפועל חיפה, לפחות על פי כץ, הוא מתאים לתפקיד.

למי כדאי לשים לב: 

שלושה שחקני המפתח שלי הם:

פיט פלטהואזן אמור לתת יציבות בחלק האחורי, לתפקד כשוער זר איכותי (עמדה שהפועל חיפה נכשלה בה גם ברמת הזרים וגם בישראלים בשנים האחרונות) ולהשאיר נקודות בחיפה ולא לחלק אותם כמו קובאר. הציפייה ממנו ענקית. למרות השנים הפחות טובות, עדיין מדובר על שוער שאמור להתאים לכדורגל הישראלי ואם לא? אז עוד עונה שבה נבכה על שערים שלא מחויבים את המציאות מול עצירות ענקיות.

אושרי רואש שמבלם וקפטן אמין ויציב הפך ל"שמנדרייק" על פי כץ. שחקן בעל יכולות הגנתיות מהטובות בליגה שחצי מהקבוצות הגדולות רדפו אחריו ושלאט לאט הפך לשחקן שאף מאמן בשנים האחרונות לא סופר אותו והסיבה היחידה שהוא נשאר בהפועל חיפה היא כץ. יציבות של רואש והניסיון שלו במאבקי התחתית יכולים לעזור לצד השחקנים הפחות מנוסים בקו ההגנה ובשער.

מקסים פלקושצ'נקו ילד הפלא שהשוו אותו לאייל ברקוביץ, אותו ילד שכולם שאלו את עצמם איפה היה כל העונה, שחקן מחלקת הנוער של המועדון מפוצץ בכישרון שהראה שנים של ניצוצות ורצון לשחק כדורגל בבוגרים, מקבל את ההזדמנות שלו כשחקן מוביל כשהגדולות של הליגה כבר מסתכלות עליו ורוצות לבחון האם הוא מתאים להצטרף אליהם בשנה הבאה כבנייה עתידית. במידה והוא יקח את ההזדמנות הזאת השמיים בשבילו הם הגבול.

הימור על מקום בסוף העונה: הלב והרצון מדברים על פלייאוף עליון. על הנייר יש כישרון בקבוצה ויכולת שיכולה להביא את הפועל חיפה בסיטואציה מסוימת למקום שישי והצטרפות למועדון המכובד של פלייאוף עליון, אבל רצון לחוד ומציאות לחוד. אם הפועל שלי תבטיח הישארות בתחילת הפלייאוף התחתון מבחינתי זה יהיה הישג, אחרי שנים שבהם מחזור אחרון נשארים בליגה הגיע הזמן שהפועל חיפה תקבל שקט לה ולאוהדים המסכנים שבסוף כל עונה יורדות להם ארבע שנים מהחיים.

המחזור הראשון יקבע המון לקראת העונה, על הנייר אשקלון מגיעה עדיין לא מוכנה לליגה וזה אמור להיות משחק קל להפועל חיפה, מצד שני בשנים האחרונות כל משחק שהוגדר כקל הפועל חיפה הצליחה להרוס בקלות. הפסד יכול להכניס את המועדון ללחץ ומצד שני לא הייתי חוגג מניצחון, הפועל חיפה צריכה לצבור ביטחון ונקודות דווקא במעמדים האלה.

ומילה שלא קשורה להפועל חיפה אבל חשובה. כאוהד קבוצה קטנה, המנהלת עשתה צעד מבורך ובמכרז שידורים "הכריחה" את גוף השידור הזוכה לשדר את כל משחקי המחזור מה שמקנה לי את היכולת שבוע אחרי שבוע (לפחות לפי התאוריה) לראות את המשחק בשידור מלא ואיכותי. מבחן מאוד חשוב למנהלת, אבל בנתיים אני מפרגן.

לפרויקט פתיחת הליגה הישראלית 2016-2017

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
Credit to "Hapoel Haifa Fc" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח