בין ג'ורדי לבין זקן

ג'ורדי אינו שכונתי כמונו

אני לא שוכח את השנים הרעות של מכבי תל אביב. לא קל לזכור שפעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, אבל אני לא שוכח.
הליגה בשבילי הייתה מאבדת עניין כבר במחזור השמיני ואתה מרגיש מאוכזב לאורך עונה שלמה. נכון, זה קצת מזכיר את השנים האחרונות של מכבי חיפה, אבל זה כבר נושא לטור אחר.

Spanish League - טיק טיק

מהעגלקטיקוס ועד בזבוז הכספים של לוני, שניידר וגולדהר. ג'ורדי סימן משהו אחר. כשהוא הגיע הוא לא רכש שחקנים במיליונים כמו קודמיו, הוא השקיע במערכת. הוא ניסה להפוך את המועדון למקצועי יותר. הוא הוציא את העיתונאים מקריית שלום, עד שהוא הגיע הם היו מסתובבים חופשי במתחם והייתה להם גישה תמידית כמעט לשחקנים.
הוא החליט (הזוי שזה לא תמיד ככה ובכל מועדון בארץ) שהשחקנים אוכלים את רוב הארוחות שלהם במהלך היום במועדון. ככה הוא שלט גם בתזונה שלהם. ג'ורדי השקיע גם במכשירים ובטכנולוגיה מתקדמת יותר. היום ג'י פי אס זה טריוויאלי בליגה שלנו, אבל זה ככה בזכות ג'ורדי וכלל הקבוצות בליגה פשוט עשו מה שהוא עשה.

ולבסוף ההון האנושי. צוות ספרדי שלא מכיר את המנטליות הישראלית ויכול להתעלם ממנה לחלוטין. לחואן טוריחו לא אכפת כשהוא קורא (הוא לא) בעיתון שאיזה שחקן מתלונן שהאימונים קשים. במילים אחרות, ג'ורדי הפסיק את השכונה. זה לא קל כמו שזה נשמע.

אבל הוא לא נתן לנו לשנות אותו. האמנם?

ג'ורדי קרוייף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook Page

פטנט ישראלי ושכונתי ידוע הוא: המנהל המקצועי מחליף את המאמן על הקווים.
כשצביקה שרף החליף את קטש על הקווים הוא אמר: אני איש של המערכת, אם יבקשו ממני לשטוף את הרצפה אעשה זאת. אבל השכונה ניצחה ובסוף העונה כשהפסיד הוא ארז את החפצים שלו ומכבי נשארה ללא מאמן וללא מנהל מקצועי.

קלינגר הוא מנהל מקצועי שירד לקווים בפעם השניה בקריירה. למרות ההצלחה הזמנית של הפועל חיפה, הסיפור יגמר בדיוק אותו הדבר. גוטמן חזר לאמן את הפועל תל אביב אחרי שפיטר את גיא לוי. הוא הבין שמהתפקיד הזה הוא ימצא את עצמו בחוץ במהרה ולכן חזר מהר מאוד לעמדת המנהל המקצועי. אלון חרזי היה מנהל מקצועי בעכו ואחרי שהוא פיטר את יובל נעים, החליף אותו על הקווים ובסוף פוטר בעצמו. היה גם משהו באשדוד ומשהו בבני יהודה, אבל זה היה שכונתי מהרגיל אז זה לא שווה אזכור.

ניסיתי לחשוב על דוגמאות מהעולם שבהם המנהל המקצועי החליף את המאמן ולא ממש הצלחתי (יכול להיות שאני טועה). אבל לבסוף נזכרתי. אברהם WHO? אברהם גרנט מחליף את זוז'ה מוריניו על הקווים של צ'לסי לאחר ששימש בתור יועץ (רועץ) מקצועי או משהו כזה. ובכן, פטנט ישראלי כמו שאמרתי ואברהם פוטר מצ'לסי בסיום של אותה עונה.

מוריניו
מוריניו. הוא כבר מכיר את הפטנט הישראלי
Credit to Manchester United Official Twitter

חמש שנים לאחר שג'ורדי הגיע אלינו הוא סוף סוף ישראלי. הוא ירד לקווים מבלי שגולדהר ימנה מנהל מקצועי במקומו. עכשיו הוא אחד משלנו וזאת הטעות שלו. ג'ורדי הוא חלק מהשכונה הישראלית וכך גם הקבוצה הבינונית שהוא בנה השנה. למרות הפציעות, אני עדין חושב שהוא יכול להוציא הרבה יותר מהסגל הקיים והאכזבה מהעונה היא מאוד גדולה. בעיקר בליגה האירופית שזה משמעותי ביותר.

גם בליגה שלנו העניינים לא נראים מזהירים בינתיים. אני מקווה שאני טועה ושזה יגמר אחרת, אבל זה לא נראה כך. סיכוי גדול שהאליפות כנראה לא תגיע לקריית שלום ואז בסיום העונה או במהלכה ג'ורדי יפוטר ממכבי ובכך יהפוך לישראלי של ממש.

וולקאם ג'ורדי.

גורדי קרויף
Credit to Maccabi Tel Aviv Facebook Page

בן זקן HOW?

לא הרבה קבוצות גדולות ביבשת מתהדרות במאמן צעיר ומבטיח. לחלק מהקבוצות זאת דרך ניהולית. אפשר לקחת כל מיני חברה צעירים ונמרצים שרוצים להוכיח את עצמם ומבינים בטכנולוגיות הכי חדישות ובשיטת אימון הכי מתקדמות. הם קוראים נושמים ואוכלים כדורגל. הם יכולים ללמוד מהלכים וטקטיקות חדשות כל יום כי הם יושבים על האינטרנט ולומדים כל היום. יוליאן נגלסמן הוא אחד כזה, מאמן צעיר עם עתיד מבטיח. הוא הוביל את הופנהיים הגרמנית למקום הרביעי וזכה בתואר מאמן העונה של הבונדסליגה לעונת16/17 כשרק ליברפול של יורגן קלופ (עוד מאמן שקיבל קבוצה גדולה בגיל צעיר יחסית) עמדה בינו לבין ליגת האלופות.

ובכן, זהו אינו המקרה עם בן זקן. המינוי שלו לא מגיע מתוך דרך של קידום אנשי מקצוע צעירים ומבטיחים. אוחנה \ טביב לא חיפשו מישהו שהוא מוח כדורגל, אחד שיביא שיטות אימון חדשות וטקטיקות שעוד לא נראו בבית וגן. גם לחסוך כסף (למרות שזה מה שמקובל לחשוב) אינה הסיבה העיקרית שהם החתימו את בן זקן.

הם חיפשו מישהו שישמע להוראות. מישהו שיגיד כן אדוני. מישהו שישחק כל העונה עם הזר המבטיח שכבר כמה קבוצות שמו עליו עין, כדי שאלי לכאורה יוכל למכור אותו בסוף העונה לכל המרבה במחיר. כשאלי טביב יאמר לבן זקן על שחקן כלשהו: "הוא לא רוצה להאריך חוזה! אתה לא יכול להכניס אותו להרכב". בן זקן יאמר: כן אדוני. וייבש את השחקן על הספסל עד שיחתום על חוזה חדש. כאשר אלי ירצה לשחק עם איזה שחקן צעיר שכרגע עלה מהנוער (ואולי גם חתום אצל סוכן זה או אחר) טביב ייתן את ההוראה לשחק איתו לא משנה איך הוא מתנהג באיזה כושר הוא נמצא ולא משנה אם יתאמן בכל הכח או ללא כח. ובן זקן יאמר: כן אדוני.

כשתהיה הצלחה יגידו ביציע וביציע העיתונות שאלי יודע לבחור זרים ושהוא גאון פיננסי וכשצריך מישהו שייפול על החרב יעמוד שם בן זקן בעמדת הראיונות ויתנצל בפניי הקהל על תצוגה…

אחרי שבן זקן יצליח ויגיע אל המקום השלישי כמובן, הוא ירצה יותר סמכויות\כסף\דרך מקצועית אלי יאמר לו: "להתראות אדוני".

*אינדקס קטן: אלי = טביב > אוחנה.

אלי טביב
(צילום מסך)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח