בחירתו של פוגבה

בגיל 26 ,לאחר זכייה בגביע העולם עם הטריקולור וקדנציה נוספת במדי השדים האדומים, פול פוגבה שוב הגיע לצומת דרכים בקריירה שלו.

הקשר אולי הכי צבעוני בכדורגל העולמי, שמחליף תספורות בתדירות גבוהה יותר מכיבוש שערים ובעל סוכן צבעוני לא פחות ממנו (מינו ראיולה), הרגיש ששלוש שנים במנצ'סטר, שכללו ריב מתוקשר עם ז'וזה מוריניו, אי לקיחת חלק במאבק האליפות, שכבר הפך לדו קרב ישיר בין שתי הקבוצות השנואות על השדים האדומים וחוסר הצלחה בליגת האלופות, הם די והותר עבורו.

למרות השינוי שחווה עם מינויו של אולה גונאר סולשיאר למאמן ומערכת היחסים הטובה בין השניים, פוגבה בטוח שעכשיו זה הזמן הנכון עבורו לחפש בית חדש, מאתגר הרבה יותר בו תהיה לו הזדמנות ממשית לזכות בתארים המשמעותיים עליהם כל שחקן גדול חולם בשנתו.

סולשיאר ופוגבה
credit to "manchester united" facebook page

יש שטוענים שפוגבה הוא אוברייטד. שהוא מדבר יותר ברשתות החברתיות מאשר על המגרש וכקשר עליו הושקעו 105 מיליון אירו הוא לא באמת מספק את הסחורה. אותו זה לא ממש מעניין: "אני תמיד משחק ככה, תודה לאל. זכיתי במונדיאל עם שפת הגוף והתסרוקות. הכל דיבורים. מאז שהייתי ילד, שיחקתי ככה. זו לא בעיה כשאתה מנצח, רק כשאתה מפסיד או משחק רע. אני עדיין אותו פול שהייתי כילד. גדלתי וגבהתי, אבל אני הולך בעקבות החלום. אנשים יאהבו אותי וישנאו אותי כמו שאני".

למרות הביקורות, בעיניי הנתונים והמספרים של פול עד כה מראים גרף שיפור מתמשך. את העונה האחרונה שלו במדי השדים האחרונים הוא סיים עם 13 שערים ותשעה בישולים והיה לשחקן היחיד שהגיע לנבחרת העונה של הפרמייר ליג שלא משחק באלופה או אצל סגניתה. מעבר לכך, מעטים הקשרים בכדורגל העולמי בעלי מבני הגוף של פוגבה: ארוכים, פיזיים, עם רגליים ארוכות ויכולת בעיטה קטלנית ממרחק.

 

עכשיו עונת המלפפונים וחלון ההעברות שוב איתנו ופוגבה "תקוע" בין האקסית לבין רומן חדש. בצד אחד, האליל של צרפת, זינאדין זידאן שמכיר את הגביע עם האוזניים הגדולות יותר טוב מהרבה מאמנים באירופה וריאל מדריד. לעומת זאת, גם הגברת הזקנה, שאותה הוא מכיר מעולה, עשתה מתיחת רצינית כאשר הנחיתה את כריסטיאנו רונאלדו בטורינו וכך יצרה לעצמה קלף מיקוח שיסייע ברכישתם של כוכבים נוספים ומכוונת הכי גבוה שרק אפשר.

פוגבה מבין את הפיתוי ויודע שהסיכויים לזכות בתואר משמעותי במדי הזברה הם גדולים משהיו בעבר. ומנגד, זידאן מתכוון לתת לפוגבה את המפתחות לקישור כחלק מהמהפכה הגדולה שמתרחשת הקיץ בסנטיאגו ברנבאו כדי להחזיר את ריאל שוב לקדמת הבמה אחרי עונת האימים שעברה על הקבוצה.

זידאן וגביע האלופות
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

הבעיה היא שפוגבה מצוי בשלב הזה במחלוקת עם ההנהלה של השדים האדומים. אד וודוורד וסולשיאר מנסים לשכנע את פוגבה בכל כוחם על מנת שיישאר ומציעים לו את סרט הקפטן כשבמקביל, הם רק מעלים את הסכום אותו הם דורשים על מנת לסכל כל ניסיון רכישה של אריות אירופה – כרגע מדובר על קרוב ל-200 מיליון אירו.

אבל כשהסוכן שלך הוא לא אחר מאשר מינו ראיולה, שהצליח לא פעם להרגיז את הנהלת הבלאנקוס ונמצא ביחסים מעולים עם הנהלת יובנטוס, סביר להניח שההעברה תתבצע בסכומים שאותם הוא ייקבע ובה כולם, כולל הכיס שלו, יהיו מרוצים. הצעד הראשון מצד הצרפתי כבר נעשה כאשר סירב להגיע לפתיחת האימונים של השדים האדומים.

 

בעוד כלי התקשורת בספרד החלו שוב לעסוק בשיחות ובמו"מ שמתקיים בימים אלה בין ברצלונה וניימאר, פוגבה עומד לקבל החלטה בנוגע להמשך הקריירה שלו בחמש השנים הקרובות לפחות. מה שבטוח הוא שההעברה תהיה גדולה וצבעונית, בדיוק כמו אופיו של פול ותהפוך במהירות את היעד שבו ייבחר לפייבוריט וודאי לזכייה בצ'מפיונס.

אני מקווה שבדומה לתמנון שליווה אותנו במונדיאל, פוגבה יידע לבחור נכון.

פוגבה, צרפת, מונדיאל 2018
Via FIFA World Cup Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח