בוקר טוב אירופה

בשורה התחתונה – הסיפור לא סגור, אפשר עדיין לפנטז על שלב הנוקאאוט.
מעבר לזה, יש הרבה דברים חיוביים שמכבי יכולה לקחת איתה מהניצחון. ברשותכם, אתעכב על שלושה מהם

אייל גולסה. המון גבות הורמו כשגולסה חתם בקבוצה. שחקן שבשנים האחרונות לא מיצה את הפוטנציאל שלו ועל סף גיל 25 נראה היה שהוא כבר מעבר לשיא. אף-אחד גם לא הבין למה אלישע לוי לקח אותו לנבחרת. הוא אמנם היה טוב בניצחון במקדוניה, אבל הרכב פותח במשחק כל-כך קריטי בליגה האירופית? זה נראה היה מאד מוזר. ובכל זאת, גולסה סתם את הפיות לכולם. זה לא רק השער הנפלא שלו, אלא כל המשחק. הוא לא הפסיק לרוץ, להילחם, גם עשה עבודה שחורה במרכז המגרש וגם דחף קדימה. לאחרונה הוא מתחיל להזכיר כמה כישרון יש לו, ואם הוא ימשיך בכושר טוב מכבי תרוויח מזה בענק.

בוקר טוב אירופה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

ההגנה. מול זניט היתה קריסה ברבע השעה האחרונה. מול דאנדוק טעות אחת הספיקה כדי להפסיד. הפעם ההגנה של מכבי עשתה את העבודה באופן כמעט מושלם. איתן טיבי אמנם רחוק משיאו, אבל היה טוב לאורך רוב המשחק, טל בן-חיים הבלם היה מצוין (גם הוא, כמו גולסה, מתחיל לחזור לכושר אחרי תקופה ארוכה, וזה חשוב מאד להמשך). בן-הרוש עשה את העבודה (הוא רק חייב ללמוד להפסיק עם הפאולים הקטנים והטיפשיים) אבל הכי חשוב היה אלי דסה. אחרי שורת הטעויות האיומות שלו שהובילו להרחקה ולהתפרקות מול זניט, דסה חזר להרכב והיה מצוין. שקט, מלא ביטחון ובעיקר מרוכז במשחק ולא בשטויות. דסה גם סגר את הצד שלו מצוין וגם עשה הרבה עבודה התקפית. לסיכום – יש שיפור בהגנה. נקווה שיימשך.

האופי. במשחקים מול זניט ודאנדוק מה שבלט היה לחץ וקריסה מנטלית בדקות האחרונות. הפעם זה היה מבחן אופי רציני עבור מכבי. במבחן הזה הקבוצה מקבלת ציון 100. המחצית השניה היתה אחת הטובות של מכבי השנה. ביתרון של שער הקבוצה לא הסתגרה, החזיקה בכדור, תקפה וגם היתה קרובה מאד לשער שני. ואז באו כמה דקות לא טובות שבסופן אלקמאר הצליחה להשוות. כשזה קרה, אין אוהד מכבי שלא הריץ לעצמו בראש את אירועי זניט. אבל מכבי קמה והמשיכה לשחק, הניעה את הכדור בסבלנות ואז בא גולסה וקרע את הרשת. בדקות שלאחר מכן מכבי שמרה על הכדור עם המון ביטחון ושקט נפשי, ולא התביישה ללכת בשניות האחרונות לנקודת הקרן. השאננות שעלתה ביוקר מול זניט לא היתה כאן הפעם. השחקנים שיחקו חכם ושקט. זו לא היתה הצגת כדורגל מרהיבה, אבל מכבי נראתה כחבורת שחקנים שמחויבים זה לזה ולמשחק עד הסוף. ככה הקבוצה צריכה לשחק, ככה היא גם תגיע להישגים.

מבחן אופי נוסף יהיה למכבי ביום שני, במשחק מול מכבי חיפה. ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי מלאה במקרים של קבוצות שחזרו לליגה מנצחון אירופי וקיבלו בראש. ראינו כבר מה חיפה עשתה לב"ש 4 ימים בלבד אחרי הניצחון בסן-סירו. מכבי ת"א כמובן פייבוריטית מול חיפה אבל השחקנים חייבים לחזור מהר לקרקע ולבוא דרוכים. קל זה לא יהיה.

בוקר טוב אירופה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח