בוא נלך נגד האובייס – מאמנים "חדשים" מצליחים יותר

העונה היא 2016/17 ואנחנו רגע לפני המחזור ה-19 בליגת העל. החלטתי לעשות בדיקה קטנה ולראות מיהם המאמנים של קבוצות ליגת העל ועד כמה הם מצליחים ביחס לציפייה מהם.

אם זה עדיין לא היה ברור – השערת המחקר שלי אומרת כי בחירת מאמן עם מעט ניסיון בבוגרים, עדיפה על מאמן בעל ניסיון או מאמן זר בעל שם. שנבדוק אם אני צודק? בואו נראה אם בחירת המאמן הביאה להצלחה, כישלון, או מצב סביר.

  1. קבוצה: הפועל ב"ש. מאמן: ברק בכר. ניסיון קודם: שנתיים וחצי בק"ש

בדיעבד קל לחשוב שהמינוי של ברק בכר היה החלטה קלה בשביל אלונה. אבל אחרי כמה שנים של כמעט, הציפייה הייתה שיגיע מאמן שיביא את התואר המיוחל וקשה לי להאמין שרוב האוהדים האמינו שברק בכר הוא האיש המתאים.

ובכל זאת, נלקח הימור שהצליח בגדול והיום ברור לכולם שברק בכר היה בינגו.

  1. קבוצה: מכבי ת"א. מאמן: שוטא ארבלדזה. ניסיון קודם: חמש שנים בטורקיה

סטטיסטית, שוטא הוא המאמן הגרוע ביותר של מכבי מאז שקרויף הגיע. הוא נכשל בליגה, נכשל בליגה האירופית ואפילו מגביע השוקו הוא הצליח לעוף.

  1. קבוצה: מכבי פ"ת. מאמן: קובי רפואה. ניסיון קודם: שנה במכבי פ"ת וחצי עונה בשעריים

קובי רפואה הוא ככל הנראה ההוכחה הכי גדולה, אחרי ברק בכר, שמאמן אלמוני יכול להביא תוצאות טובות. רפואה לקח את הקבוצה הטובה שבנה רן בן שמעון, הפך אותה מקבוצה הגנתית של שלושה בלמים לקבוצה התקפית שהבקיעה ב-15 מ-18 משחקי הליגה שלה העונה. שאפו.

  1. קבוצה: עירוני ק"ש. מאמן: תומר קשטן. ניסיון קודם: 6 שנים בקבוצות קטנות

אחרי הפתיחה העגומה של איווניר וסיפור ההזיה עם בני בן זקן, תומר קשטן הצליח לעשות שינוי בקבוצה שכבר היה נדמה שחוזרת להיות קבוצת תחתית. יהיה מעניין לראות איך תסתיים העונה של ק"ש ואני אוהב את העובדה שרוב הבחירות של שרצקי הן מעניינות.

ברק בכר
ברק בכר חוגג עוד הצלחה. צילום: עמוד הפייסבוק של הפועל באר שבע
  1. קבוצה: בית"ר י-ם. מאמן: רן בן שמעון. ניסיון קודם: 11 שנה בליגות בכירות

רן בן שמעון הוכיח את עצמו לאורך הקריירה בתור מאמן שיודע לבנות קבוצה. מה שאומר שבבית"ר אין לו סיכוי להצליח לעולם. רב"ש מצליח כשיש לו קבוצה עם מינימום לחץ ותחרות, כך הוא הצליח כבר פעמיים לעלות ליגת עם ק"ש ולהפוך אותה לקבוצת צמרת. גם עם מכבי פ"ת הוא עשה עבודה מצוינת, אבל במכבי והפועל ת"א, רן בן שמעון נכשל וכך גם בבית"ר ירושלים כרגע. לפחות לפי האוהדים חסרי הסבלנות.

  1. קבוצה: מכבי חיפה. מאמן: רנה מלנסטיין. ניסיון קודם: 5 עונות כמאמן ראשי

רנה מלנסטיין היה בתפקיד מקצועי במועדונים הכי גדולים בעולם. הוא בעל ניסיון רב. הוא אמנם לא בנה את מכבי חיפה הנוכחית, אבל שום דבר לא מצדיק מקום שישי מתחת לקבוצה של תומר קשטן.

  1. קבוצה: בני סכנין. מאמן: יוסי אבוקסיס. ניסיון קודם: 3 עונות כמאמן ראשי

משום מה נדמה שליוסי אבוקסיס יש המון ניסיון, אבל בפועל לפני שהגיע לסכנין היו לו שתיים וחצי עונות בבני יהודה וחצי עונה בהפועל ת"א. אחרי שנים שבני סכנין התרגלה להיות קבוצת פלייאוף עליון, הגיע משבר כלכלי והקבוצה הייתה קרובה לירידה. מאז שאבוקסיס הגיע באמצע העונה שעברה, סכנין נראית טוב ועושה זאת עם סגל שחקנים שנוי במחלוקת. אם יסיים בפלייאוף העליון כמו בעונה שעברה – ללא ספק עומד בציפיות.

  1. קבוצה: הפועל חיפה. מאמן: דני גולן \ ניר קלינגר. ניסיון קודם: 4 חודשים במכבי פ"ת

יואב כץ הוא הבעלים שהכי אוהב את "מאמני האובייס". איכשהו נדמה שיש איזה סבב קבוע בין שלומי דורה, טל בנין, ניר קלינגר וראובן עטר. דני גולן מקבל כאן הזדמנות חלומית להוכיח שיש לו מה למכור בקבוצות ליגת העל ולא רק בקבוצות כמו הפועל ר"ג ונצרת עילית. ומה עושה שם קלינגר? לא ברור.

רנה מולנסטיין
רנה מולנסטיין, נכשל אבל מנסה דברים חדשים. צילום: עמוד הפייסבוק של מועדון כדורגל מכבי חיפה
  1. קבוצה: מ.ס אשדוד. מאמן: רוני אוואט. ניסיון קודם: אין

בתור עולה חדשה, אשדוד נמצא במקום מצוין ובקצב צבירת נקודות טוב. היא לא משחקת מדהים, אבל אם תמשיך ככה ותשרוד העונה בליגת העל, אולי עוד נראה דרך אמיתית מרוני אוואט שגדל במכבי עירוני אשדוד.

  1. קבוצה: הפועל רעננה. מאמן: חיים סילבס. ניסיון קודם: חצי עונה בעפולה

אחרי שסיימה כאלופת הפלייאוף התחתון (14-15) כשהיה עוזר מאמן, סילבס הוליך את רעננה לפלייאוף העליון בשנה שעברה וכבר נחשב למאמן מבטיח. לאחרונה הדברים קצת פחות עובדים ברעננה, אבל סביר להניח שעוד נראה את סילבס מאמן את מכבי חיפה בשנים הקרובות.

  1. קבוצה: הפועל כפ"ס. מאמן: שרון מימר. ניסיון קודם: שנתיים בהפועל ראשל"צ

מימר הוביל את כפ"ס בשנה שעברה לרצף נצחונות שהבטיח את הישארותה בליגה. גם העונה חייה של כפ"ס לא קלים, אבל לדעתי ביחס לסגל השחקנים הקיים – כפ"ס נראית לא רע.

  1. קבוצה: הפועל אשקלון. מאמן: יובל נעים. ניסיון קודם: 13 עונות כמאמן ראשי

מאמן אובייס, עולה חדשה, סגל חלש. לדעתי ירדו ליגה, אלא אם דוד מנגה לא יפצע ויוביל את הקבוצה לצמרת הפלייאוף התחתון.

  1. קבוצה: בני יהודה. מאמן: ניסן יחזקאל. ניסיון קודם: 10 עונות בקבוצות קטנות

בבני יהודה לקחו את הקטע הזה של להביא מאמן חסר ניסיון לקצה – גם מאמן חסר ניסיון וגם מבוגר, ללא שום הוכחת יכולות טקטיות. עד כאן יעקב אסייג, משום עברו לניסן יחזקאל בעל הרפרטואר ה"מפואר" ומעליו יצחק שום, עוד "אובייס" שכבר הרבה מאוד שנים לא עשה משהו טוב בכדורגל.

  1. קבוצה: הפועל ת"א. מאמן: זה משנה? ניסיון קודם: מהההה

שום ניתוח לא יסביר את מה שקרה בהפועל תל אביב בשנתיים האחרונות. בשורה התחתונה גיא לוי האובייס נכשל, גוטמן האובייס נכשל ועל גיא לוזון וקורצקי אין אפילו מה לדבר. לא חושב שאפילו יורגן קלופ יכול היה להוציא משהו מרכבת השחקנים חסרת הזהות הזאת.

יעקב קורצקי
גם האובייס הזה לא יעזור כבר. צילום: עמוד הפייסבוק של מועדון הכדורגל הפועל תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח