את הבעיה צריך לעקור מהשורש

יש רדיוס או אין רדיוס ככה לא נפתור את הבעיה, את הבעיה צריך לעקור מהשורש שלה.
איך מתחילים? החמרת הענישה לעבריינים שגורמים לכל הסיטואציה הזאת.

למה שאני לא אתפרע? הרי מה כבר יעשו לי? ירחיקו אותי ממגרש ספציפי לכמה חודשים? נו בסדר יש עוד מלא מגרשים בארץ… ואם ימשיכו לעצבן אותי אז אזרוק איזה משהו למגרש או אדליק אבוקה. גם כך הקנס לא יוצא מהכיס שלי, הבעלים של הקבוצה ישלם אז מה אכפת לי?

אוהד צריך להבין שאם הוא עובר על החוק אז הוא נענש ונענש בחומרה. מספיק לגלות סבלנות כלפי עבריינים, הענישה הדלה הזאת פוגעת בכדורגל, אוהד צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא עושה מעשה וכרגע הוא לא חושב כי בתי הדין לא נותנים לו חומר למחשבה. אם תהיה ענישה כבדה כלפי אוהדים עבריינים אז אנשים יחשבו שוב אם להכניס אבוקות, להשליך מצתים, טרופיות וכל הבא ליד ולקלל קללות גזעניות. לא יכול להיות שעדיין לא הפנימו את העניין הזה בבתי הדין, הרי זה ברור ומובן מאליו שלהעניש את הקבוצות ממש לא עוזר לעניין.

כולם יודעים שהמגרשים מרושתים במצלמות ורואים מי בדיוק עושה מה, אז אם וכאשר ידעו האוהדים מה העונש על עשיית מעשה, אני מבטיח שההתפרעויות ילכו ויעלמו. אדם שיושב עם מצית בקהל חוטף עצבים ורוצה לזרוק אותה. ברור שהוא יעצור את עצמו אם הוא ידע שהעונש הקבוע בחוק על המעשה הזה הוא קנס של 20 אלף שקל למשל. אם אוהד יתכנן להכניס אבוקה ולהשליך אותה אבל ידע שהעונש המינימאלי בחוק הוא חמש שנים בכלא, נראה לי שהוא יעדיף לוותר על זה הפעם. ענישה, ענישה, ענישה זה שם המשחק. המתפרעים צריכים להבין שלא משתלם להם לעבור על החוק, לדעת שזה לא שווה להם, לפחד מלהתפרע מתוך ידיעה שהעונש יהיה כבד ומיידי.

קשה להתאחדות לטפל בזה? שיקימו גוף חיצוני שיטפל בנושא, האחריות היא גם של משרד הספורט וכדאי שיפנימו שצריך לטפל בנושא הזה בדחיפות ויפה שעה אחת קודם!

קהל ביתר ירושלים
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של ביתר ירושלים
 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח