תותח שבור – על חלון ההעברות של ארסנל

// מאת עמית לנדה

העונה הנוכחית של ארסנל תהיה ככל הנראה הגרועה ביותר בעידן ארסן ונגר. עושה רושם שגם ונגר מבין את זה. הוא קורא ושומע את הביקורת המתגברת. הוא רואה שהיציעים במשחקים האחרונים מתרוקנים, ומרגיש את הייאוש והאדישות ביציע.

Premier League - טיק טיק
לכן, הוא מנצל את חלון העברות של ינואר כדי לנסות ולהציל את העונה בליגה, כי ביכולת הנוכחית שלה אין מה לדבר על לזכות בליגה האירופית ובכרטיס לליגת האלופות. השמות החמים שאמורים להגיע הם הנריק מחיטריאן ממנצ'סטר יונייטד (שכבר חתם) ופייר-אמריק אובאמיינג מדורטמונד. אובאמיינג שחקן מצוין ומוכח ששמו נקשר גם עם ריאל מדריד. לעומתו, מחיטריאן הוא מעין תעלומה. שחקן מאוד מוכשר שלא בא לידי ביטוי במנצ'סטר. במקביל, תיאו וולקוט עזב לאברטון, פרנסיס קוקליאן לולנסיה, ואלכסיס סאנצ'ז עבר ליונייטד בתמורה למחיטריאן. ומה עם מסוט אוזיל? אוזיל יעזוב ללא תמורה בסוף העונה אם לא יקרה משהו לא צפוי בחודשים הקרובים.

ארסן ונגר
Via Everything Arsenal facebook page

כנראה שונגר מאמין בחיזוק ההתקפה כדי להשיג נקודות חשובות במאבק על המקום ה-4. המחשבה היא על הליגה. אני מאמין שההחתמות האלה אמנם טובות, אבל לא צריך להסתפק רק בזה. אם כל מה שרשום למעלה יתממש אלה חמשת השחקנים שלדעתי ישדרגו את ארסנל בחלון ההעברות הקרוב, או בקיץ:

1. לאונרדו בונוצ'י (מילאן) – בונוצ'י עבר בתחילת העונה הנוכחית למילאן תמורת 40 מליון יורו, ונכון להיום נראה כי לאונרדו הולך לאיבוד ומתבזבז עם הרוסונרי. הקבוצה מדשדשת באמצע הטבלה באיטליה ולא עושה רושם שיש לה סיכוי טוב לזכות בליגה האירופית או בגביע האיטלקי, בלי לדבר בכלל על לסיים במקום שמוביל לאירופה. בונוצ'י אמנם בן 30, אבל הוא עדיין אחד הבלמים הטובים בעולם, ונכון להיום אפילו ארסנל היא שדרוג בהשוואה למילאן. שלישיית הגנה המורכבת מבונוצ'י, קוסיילני ומוסטאפי תהיה הבסיס עליו תשען ארסנל לעבר שיקום משחק ההגנה. מחיר צפוי: 40-50 מיליון אירו.

בונוצ'י
Via Serie A TIM facebook page

2. קלאודיו מרקיזיו (יובנטוס) – מרקיזיו בשנתיים האחרונות ממעט לשחק ביובנטוס לנוכח האינפלציה בקישור של אלופת איטליה, דבר המשליך גם על אי שיתופו בנבחרת הלאומית. בן 32 אבל הוא עדיין רמה מעל כל הקשרים בסגל של ארסנל. מעבר הוא בהכרח סיכון, אבל במידה של הצלחה, המניות של הקשר, שיש לו לפחות עוד 4 שנים לשחק, יעלו בחזרה לקראת היורו ב-2020. ארסנל חסרה כבר שנים קשר אחורי ברמה עולמית ומרקיזיו יכול להיות התשובה לטווח הקצר. מחיר צפוי: 25-30 מיליון אירו.

3. יוליאן דראקסלר (פ.ס.ז'.) – עניין מעברו של דראקסלר לארסנל עלה כמה פעמים בשנתיים האחרונות. קשר מוכשר וצעיר (24) שמסוגל לשחק גם כפליימייקר וגם כקיצון. דראקסלר לא מרבה לשחק בפריז ועם הגעתו של ניימאר מספר הדקות שלו ממשיך לרדת. הגיע הזמן שארסן יכניס את היד לכיס וישלם כמה שצריך כדי להביא אותו ולהחתימו לפחות ל-5 שנים. מחיר צפוי: 35-40 מיליון אירו.

טיאגו
Via FC Bayern Munchen facebook page

4. טיאגו אלקנטרה (באיירן מינכן) – עוד שחקן צעיר (26) שממעט לשחק בקבוצתו בעקבות עודף של שחקנים בתפקיד (וגם קצת פציעות). כשיש על העמדה שלך שחקנים כמו וידאל, קימיך, מולר, חאמס ורודי, הגיוני שלא תשחק כל משחק ושתהייה רוטציה. עד שנפצע העונה בנובמבר, מתוך 25 משחקים פתח רק ב-11. טיאגו צפוי לחזור לשחק בסוף החודש ורכישה שלו תועיל מאוד למרכז השדה האנמי של ארסנל. הוא שחקן דינמי שמסוגל לנהל משחק בצורה יעילה וגם לא חוסך בעליות להתקפה והבקעת שערים. מעבר לכך, הוא גם הוכיח כי הוא מסוגל לחזור מפציעות באותו כושר שהיה לפני, תכונה חשובה לכדורגלן "שביר". מחיר צפוי: 50-60 מיליון אירו.

5. ג'אנלואיג'י דונארומה (מילאן) – כמו בונוצ'י, נדמה שגם דונארומה מרגיש מבוזבז במילאן. השוער, רק בן 18 וכבר שנתיים וחצי משחק בהרכב הראשון. אין ספק כי מדובר בשוער עם פוטנציאל אדיר, מה שהיה חסר לארסנל מאז שינס למאן תלה את הכפפות. אלמוניה, סצ'צני, פביאנסקי ואוספינה כולם לא טובים. צ'ך לפרקים מראה מה הוא היה שווה פעם אבל זה לא זה. החתמת דונארומה תתן שקט בעמדה מס' 1 לכל התקופה בה הוא יהיה במועדון ויהיה שווה להחתים אותו בכל סכום שמילאן תדרוש. אחרי שיובנטוס פיספסה אותו בקיץ, זה הזמן לבצע מחטף. מחיר צפוי: 50-60 מיליון אירו.  

אבל זה אני, מי אתם חושבים שצריך להיות התותחן הבא?

דונארומה
Credit to "A.C. Milan" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח