ארלינד בראוט האלאנד – הנער שכל אירופה עומדת להכיר

ב2015 נפל דבר בכדורגל באירופי. ריאל מדריד הקדימה במירוץ אחר ילד הפלא הנורווגי מרטין אודגור את באיירן מינכן, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וסיטי וצירפה אותו לשורותיה כאשר הוא בן 16 בלבד. מאז שהצטרף לבלאנקוס, או יותר נכון לקבוצת המילואים של הבלאנקוס, הקאסטיליה, חשף אודגור אופי מפונק ובעייתי ואי בשלות מקצועית. האכזבה מילד הפלא, שהיה אמור להיכלל עד גיל 18 לכל היותר בסגל הקבוצה הבוגרת, גרמה לריאל מדריד לשלוח את אודגור לתקופת השאלה בליגה ההולנדית.

כיום נראה שהעניינים מתחילים להסתדר עבור אודגור שמצליח להתקרב לריאל, לא רק בהיבט הגיאוגרפי שהרי הוא משחק בריאל סוסיאדד בימים אלו, אלא גם בהיבט המקצועי – אודגור הצליח להיכנס להרכב הפותח של אימנול אלגואסיל לעונה זו ואף כבש שער בניצחון החשוב והיוקרתי של קבוצתו על אתלטיקו מדריד, הטוענת הרשמית לכתר אלופת ספרד. מאז שהפך באופן רשמי לשחקן ריאל מדריד, אודגור הספיק כבר להחליף קידומת. בסגל הקבוצה נמצאים שלושה שחקנים צעירים ממנו, אך הוא עדיין ממתין להזדמנות הממשית הראשונה מזידאן. בריאל, כמו בריאל, לעולם אין לדעת מה יוליד יום, כאשר פלורטינו פרס נמצא מאחורי ההגה, מקומו של אף שחקן אינו בטוח, בטח שלא מקומו של השחקן הצעיר.

ריאל סוסידאד, מרטין אודגור
Credit to "Real Sociedad de Fútbol" Facebook page

על אף חוסר הוודאות והערפל שריאל מדריד משדרת לאודגור, יש מקום אחד בו הוא תמיד יהיה הבן המועדף – בנורווגיה. שם הוא מככב במדי הנבחרת מגיל תיכון, שם הוא חרך את הדשא בליגה המקומית והיה לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שמשחק בליגת העל הנורווגית. שם תמיד יחכו ליום בו הוא יירש את מקומם של ליאונדרסן וסולשיאר. אך ככל שהזמן עובר, נראה שהנורווגים מאמצים להם בן מועדף חדש – ארלינג בראוט האלנאד, תזכרו את השם.

בעוד שהעם היושב בציון מתמוגג מביצועיו של שון וייסמן במדי וולפסבורגר ומקלל את ז'ולן לופטגי מאמן סביליה על כך שלא נותן הזדמנויות למונאס דאבור, מחליפו של דאבור בזלצבורג כבר הספיק לכבוש את מקומו של קודמו בחוד וגם להשאיר מאחור את וייסמן המצוין בטבלת מלכי השערים בבונדסליגה האוסטרית. והוא רק בן 19.

 

קל מאד להתבלבל כשרואים לראשונה את האלאנד. גובהו 191 סנטימטרים, יש לו כוח מתפרץ עצום וקשה להבין ולקלוט כיצד שחקן צעיר שעדיין נמצא בשלבי הליטוש שלו, מצליח לאזן בין דהירה אחוזת טירוף לבין סיומת כה רכה וחדה. ויקינג במלוא מובן המילה.

הנורווגי הצעיר עלה לראשונה בחייו לכותרות העיתונים ואתרי הספורט לאחר שכבש לא פחות מתשיעייה ב12-0 האפי של נבחרת הנוער הנורווגית על מקבילתה מהונדורס. אך לפני שכל העולם הספיק להירגע ולשכוח מתצוגת היחיד המופתית והחד-פעמית של האלאנד, החלוץ הנוורוגי הראה לכולם עם פתיחת העונה הסדירה שאצלו אין הנחות או כבוד למבוגרים. הוא מגיע כדי לכבוש, והרבה. מה שהתחיל בשלושער מול פראנדורף הקטנה בתבוסה 7-1 בגביע, הפך במהרה לצמדים ושלישיות בניצחונות הגדולים של זלצבורג על יריבותיה בליגה האוסטרית.

זלצבורג, ללא מלך שעריה מונאס דאבור הגיעה העונה במטרה לדרוס את הליגה. ה"די-בולן" מעמידים לאחר שבעה מחזורים מאזן מושלם של שבעה ניצחונות ו34 שערי זכות, סכום כיבושים שמתאים יותר לפגרת אמצע העונה. מתוך סך השערים האדיר של קבוצתו, האלאנד עצמו חתום על 11 שערים ו4 בישולים בליגה ו6 שערים נוספים במסגרות האחרות.

האלנד, זלצבורג
Credit to "FC Red Bull Salzburg" Facebook page

 

האלאנד הוא הרפתקה. מדובר בחלוץ תשע צעיר מאד שמעדיף לוותר על הנוחות שבהתמקמות בתוך הרחבה ובוחר לקחת חלק פעיל מאד ביצירת התקפותיה של קבוצתו, תוך כדי ניצול משאביו הפיזיים. להאלאנד, יש שיגידו בניגוד לאודגור, יש מוסר עבודה גבוה ביותר – הוא תוקף את שער היריב בחמת זעם, אך גם יודע מתי להרים את הראש ולחפש תמיד את החבר לקבוצה שנמצא בעמדת כיבוש טובה ממנו. אף הגנה בבונדסליגה האוסטרית לא מצאה פתרון לחלוץ האימתני.

האלאנד הוכיח בשבוע האחרון באופן חד משמעי שהרעב שלו לכיבושים אינו יודע שובע. הנורווגי, שעדיין לא נולד בהופעתה האחרונה של זלצבורג בליגת האלופות, הרגיש בבית וכבש בקלילות ובקור רוח שלושער אדיר ב6-2 המרשים של קבוצתו על גנק במחזור הפתיחה של ליגת האלופות ולקח את כדור המשחק לביתו בפעם הרביעית העונה. בקרוב מאד, האתגר של האלאנד יהיה שניים מהבלמים הטובים בעולם – וירג'יל ואן דייק מליברפול וקאלידו קוליבאלי מנאפולי. שחקן השנה באירופה ומגן השנה באיטליה ינסו למנוע מהאלאנד להעתיק את יכולת הכיבוש הפנומנלית שלו גם נגד קבוצותיהם שלהם, בעוד שהאלאנד עצמו יגיע כדי להראות לכולם שמדובר פה בחלוץ תשע עוצמתי שדור המילניום טרם ייצר.

ארלינד בראוט האלאנד – בקרוב על המסך הגדול.

האלאנד, זלצבורג
Credit to "FC Red Bull Salzburg" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח