אני לא מבין ג'ודו

הישגים מדהימים לנבחרת הג'ודו במשחקי אירופה בבאקו. מדליית זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. מדהים ומרגש. אחרי שפיספסתי את המדליות של שגיא מוקי וירדן ג'רבי לא יכולתי לתת לעצמי להפסיד את הגמר של אורי ששון. בכל זאת בן אדם שמעולם לא שמעתי עליו מגיע לגמר אירופי במסגרת שאף אחד לא בטוח איך להגדיר אותה, אני לא הולך להפסיד את זה. כחובב ספורט מושבע, כבר ראיתי בעברי קרבות ג'ודו לא מעטים אבל יחד עם ההתרגשות והפירגון להצלחה הישראלית בענף אני חייב לצאת מהארון ולהודות: אני לא מבין את הספורט הזה!!



זה לא שלא ניסיתי, אני מקשיב לפרשנים בכל פעם ונפעם מהידע העצום שלהם, אבל בינינו אני רואה על המסך שני יריבים (או יריבות) מתנשפים, אוחזים זה בחלוקו של זה ושואל את עצמי די הרבה שאלות. החלטתי להיות זה שסוף סוף שואל אותן:

  1. למה הם לא מתלבשים בספורט הזה? זה כל כך לא נוח החלוקים האלה. זה כמו שאני אלך לשחק כדורגל עם מכנסיים שגדולים עליי בשלוש מידות וכל התקפה אני אצטרך גם לכדרר וגם להחזיק את המכנסיים שלא יפלו. וזה בכלל עושה לי חשק לסאונה.
  2. מה זה השמות האלה לתרגילים? בכדורסל יש לתרגילים מספרים. תרגיל החוץ המפורסם של פיני גרשון או התקפת המשולש של פיל ג'קסון. למה בג'ודו כל תרגיל נשמע כמו כינוי שבני זוג דביקים מדביקים אחד לשני?!? "איזה צ'וקי בוקי", "הוא מנסה לעשות לו מוצי פוצי" וכן הלאה.
  3. אולי פעם אחת ולתמיד מישהו יחליט מתי זה עונש, מתי זה קוקה, מתי זה יוקו ומתי זה צאקאורה. אותה הפלה, אותה אחיזה, אותה תנועה ובכל פעם השופט מעניק ניקוד אחר. כשיעל ארד התמודדה בחצי גמר אולימפיאדת ברצלונה 92 מול הגרמניה הייתי כל כך עסוק בלעצור את הדמעות שהיריבה הפילה אותה למזרן באיפון, עד שפספסתי את העובדה שהשופט קבע שהיא ניצחה באיפון! אפילו הגרמניה, אלופת העולם באותו זמן, לא הבינה את זה…

  1. עכשיו לגבי האחיזות. אני באמת לא מבין בזה כלום אבל פתאום אני שומע את הפרשן צועק "אויי, זה לא טוב, זה לא טוב", אני מסתכל על הקרב ומלבד שלוש טיפות זיעה נוספות של כל ג'ודוקא על המזרן לא רואה שום שינוי, מה לא טוב לעזאזל?!? מה לא טוב?!?@$$
  2. ואיך זה שהם אף פעם לא מתווכחים?? אף פעם לא ראיתי ג'ודוקא עושה לשופט תנועת ביטול על החלטה שהוא לא מסכים איתה. מה זה האובר ספורטיביות הזאת? ומה זה החיבוקים והקידות האלה לפני ואחרי כל אקט? איפה קריאות ה"מ-ל-ח-מ-ה… מ-ל-ח-מ-ה…" מה זה צריך להיות??!?
  3. אחרי קרב ארוך (חמש דקות, כן… לוקח לי יותר זמן לשתות כוס מים) כשהשופט לא המציא ניקוד ויש תיקו, הוא קובע שמישהו ניצח… לפחות שישדרו את הטלת המטבע, הרי גם ככה זה ממש שרירותי.

בפוסט הבא ננסה להבין מה זה לעזאזל קרלינג ולמה לא חשבו לנקות את הקרח לפני הטלת/דחיפת/משיכת/עזיבת (איך שלא מגדירים את זה) הדיסקית.

ג'ודו - קרב ג'ודו

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח