איך תראה ברצלונה בעונת 2017/18?

מאת לירון ויינסטוק

ב-29 במאי, הוכרז ארנסטו ואלוורדה כמאמן ברצלונה ומיד התחילו כולם לשער איך תראה ברצלונה בשנה הקרובה.

מבחינת הטקטיקה, ואלוורדה ידוע כמאמן התקפי שאוהב לחץ על הכדור, והגיוני שהנוסחה הזאת תישמר בבארסה. השאלות העיקריות שנשארו הן לגבי המערך והשחקנים, והתשובה נעוצה ככל הנראה בתפקוד של מסי. מאז שלואיס אנריקה הגיע (ואולי יותר משמעותי, מאז שסוארז הגיע), מסי שיחק בעיקר באגף עם כניסות פנימה. בשנה האחרונה הוא התחיל לשחק יותר באמצע, קרוב לקשרים בתור עושה משחק, מה שהשאיר את האגף הימני די שומם, בייחוד אחרי עזיבת דני אלבס.

ארנסטו ואלוורדה
באיזה מערך ואלוורדה ישחק? (קרדיט תמונה: FC Barcelona Facebook Page)

מבחינת רכש, כרגע ברור שברצלונה מחפשת קשר מרכזי ומגן ימני. סביר להניח שיגיע לפחות שחקן אחד נוסף וזהותו עשויה לתת רמז עבה לגבי המערך האפשרי של ברצלונה בעונת 2017-18. באופן כללי, אני רואה שלושה מערכים אפשריים:

433

המערך הרגיל של ברצלונה. מסי ישאר באגף, סוארז באמצע וניימאר בשמאל. השינויים העיקריים יהיו מגן ימני חדש ועוד קשר מרכזי שיעשה רוטציה עם אינייסטה ורקיטיץ'. אם יגיע שחקן מעבר לשניים האלה, הוא כנראה יהיה קשר, מה שפחות סביר, אלא אם מתוכנן לשחרר את אינייסטה או רקיטיץ', או בלם, במקרה שמסצ'רנו יעזוב.

יתרונות: מערך שמוכר על השחקנים וגם ואלוורדה התנסה בו בעבר.

חסרונות: האגף הימני שוב ישאר בודד כאשר מסי יכנס לאמצע. אם לא יגיע קשר מרכזי בסדר גודל של וראטי, לא בטוח שהקישור, שהיה החלק הבעייתי של ברצלונה העונה, יתחזק בצורה משמעותית.

מסי
בסוף הכל תלוי במסי (קרדיט תמונה: FC Barcelona Facebook Page)

343/3412

מערך שהפך פופולרי מאוד השנה, בעיקר באנגליה וגם לוצ'ו התנסה בו מעט העונה. השלישיה הקדמית לא תשתנה ולמגינים יהיה יותר חופש לעלות קדימה. בשביל שהשיטה תעבוד, ברצלונה תצטרך לקנות בלם נוסף, מפני שמסצ'רנו לא נראה טוב כששיחק העונה כמגן ימני וכקשר מרכזי.

יתרונות: ברצלונה נראתה לא רע כששיחקה עם שלושה בלמים במהלך השנה, מסי יהיה חופשי להיכנס לאמצע ולמגן\קשר הימני יהיה חופש לנוע קדימה.

חסרונות: ברצלונה תיאלץ לקנות בלם איכותי נוסף וואלוורדה יצטרך להתנסות במערך חדש שהוא לא שיחק בו בשנים האחרונות.

4231

השיטה המועדפת על ואלוורדה בתקופה שלו בבילבאו. מסי יקבל תפקיד חופשי באמצע וברצלונה תקבל יותר תנועה באגפים, אבל ככל הנראה תיאלץ לקנות קשר ימני חדש (עוסמן דמבלה?), בנוסף לקשר המרכזי והמגן הימני.

יתרונות: מסי יוכל להמשיך את האבולוציה שלו ולשחק כעושה משחק אמיתי, כאשר לפניו ישחקו שלושה שחקנים התקפיים. ואלוורדה מכיר את השיטה ויהיה לו קל יותר ליישם אותה בברצלונה.

חסרונות: הקשר הימני לא יהיה זול, אלא אם ברצלונה תחליט לשים שם את דאולפאו, שקיים סימן שאלה לגבי היכולת שלו. יש גם אפשרות שהקישור יאבד טיפה מהאיזון שלו, כאשר הרביעייה הקדמית תדחוף קדימה ורק שני קשרים ישארו מאחור.

ניימאר
איך שלא מסתכלים על זה, ניימאר נשאר בשמאל (קרדיט תמונה: FC Barcelona Facebook Page)

בשלב זה, הכל תיאוריות. הדבר היחידי שברור כרגע, זה שברצלונה מחפשים בנרות מגן ימני וקשר מרכזי. אם יגיע קשר ימני נוסף, סביר להניח שואלוורדה ינסה לשחק 4231. בלם נוסף כנראה יסמן שהכיוון הוא 433 או 343. בכל מקרה, בברצלונה צריכים לקוות שמי שיקנו יראה יותר כמו אומטיטי ולא כמו פאקו אלקסר.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח