איך אומרים "רמונטדה" באיטלקית?

שנה וקצת אחרי שעשתה את המהפך הגדול בתולדות המפעל, ברצלונה הייתה הפעם בעבר השני של המתרס. כל האנקדוטות על האנשים, הקבוצות והמספרים מהמשחק הגדול ביותר של רומא במפעלים האירופיים

#1 דווקא עכשיו 1.0 – דווקא עכשיו, כשברצלונה הולכת כל הדרך לאליפות בטוחה ומנפצת כל שיא אפשרי בליגה הטובה בעולם, היא שוב מודחת ברבע הגמר. זו כבר פעם רביעית בחמש השנים האחרונות בה ברצלונה נמנית רק בין שמונה הקבוצות הטובות במפעל והולכת הביתה בשלב כה מוקדם כשהיא הייתה שוב, הפייבוריטית לזכייה. המילה "קללה" כבר מרחפת באוויר ודרוש בדק בית רציני במועדון.

#2 דווקא עכשיו 2.0 – דווקא עכשיו, עונה אחרי פרישתו של טוטי, בלי אף כוכב בסגל, לא בעונה מרשימה במיוחד בליגה ולא בתקופת הזוהר שלה בתחילת המאה, מצליחה רומא לרשום את הישג השיא שלה בליגת האלופות, גם ליברפול כאן. אנחנו ב-2018 או ב-1984?

פרנצ'סקו טוטי
Credit to "AS Roma" Facebook page

#3 יצא מהצללים – דניאלה דה רוסי, אחד השחקנים האיטלקיים הגדולים בעולם וסמל סטטוס לכדורגל האיטלקי כולו, עשה את זה בגדול. משחק אותו דה-רוסי מסיים בלי קרע בחולצה, דימום, כתמי בוץ על הבגדים או כרטיס צהוב הוא לא משחק. הכדורגל היפה והאלגנטי הוא לא בשבילו, ממנו תקבלו תשוקה טהורה נטו. במשך כל הקריירה היה דה-רוסי תחת צלו של קיסר רומא, הלא הוא פרנצ'סקו טוטי האגדי ועכשיו, אחרי שער עצמי אכזרי בקאמפ-נואו, מסיים דה-רוסי את המשחק ההיסטורי עם פנדל מוצלח ובישול. כל כך מגיע לשחקן שהגיע כל כך מעט פעמים למקום הראשון ויותר מדי פעמים לסגנות.

#4 קנה את עולמוכל שחקן כדורגל חושב במוקדם או מאוחר איך הוא יוכל להיכנס לדפי ההיסטוריה, המחשבה הזאת לא אמורה להטריד יותר את קוסטאנטינוס מאנולס. ספר ההיסטוריה של הכדורגל מתחלק לשניים – החלק הראשון מוקדש כולו לכוכבים, ואילו השני לשחקנים בינוניים שקנו את עולמם ברגע. זה קרה לסולשיאר ושרינגהאם בגמר 99, זה קרה למאריו גצה במונדיאל 2014, לסרג'י רוברטו אשתקד וכן, דף טרי נוסף הודפס לכבוד הבלם היווני. מאנולס עצמו לא היה מאמין שאם דבר טוב יקרה לו בקריירה, הוא יקרה בעונה הנוכחית. הוא רצה לעזוב את הקבוצה בקיץ האחרון, כמעט חתם על סעיף שחרור, נפצע פעמיים וכבש גם הוא שער עצמי במשחק הקודם. פלא שהוא דפק כזאת ריצת אמוק אחרי השער?



#5 נגמרו המילים – כל מאמן כדורגל צריך ללמוד מאוסביו די פרנצ'סקו איך מנצלים את החולשות המעטות של הקבוצה החזקה בתבל, מבצעים חילופים מנצחים וגורמים לעיתונים ברחבי אירופה להשוות את ברצלונה לבנבנטו. הקטארים בפריז אמרו שהם מחפשים מאמן, לא?

#6 WANTED – לא בפעם הראשונה, מסי נעלם לברצלונה בדיוק כשהיא הייתה צריכה אותו. עוד רגע קסום, עוד דריבל שהיה נגמר בבעיטה מדויקת של הכוכב הגדול של ברצלונה ושורות אלו כלל לא היו נכתבות. הפרעוש כמעט ולא נגע בכדור, לא באמת איים פעם אחת על השער ושוב סיים משחק מכריע בדמעות. כמובן שמסי רחוק מלהיות האשם המרכזי בסיפור, אבל השחקן הזה אמור לסחוב מדינה שלמה על הגב בקיץ הקרוב.

סוארז, מסי
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

7# אף אחד לא מתקשר– ברצלונה מתכוונת להביא בקיץ את אנטואן גריזמן להתקפה, מה שייצור רוטציית כוכבים בת חמישה שחקנים. והקישור מה יהא עליו?

8# לא עושה לה טוב – הגמר המשפיל מול מילאן, החגיגות של אינטר ומוריניו בממטרות של הקאמפ נואו וה3-0 של יובה ורומא מצביעים על דבר אחד – הכדורגל האיטלקי לא מת כל עוד הוא הורג פעם בכמה שנים את הקבוצה הכי מפחידה בעולם.

9# כמה חבל – אחד השחקנים האהובים בענף, אנדרס אינייסטה, יסיים עם התמונות הללו את הקריירה האירופית הענפה שלו.

10# גם לו מגיעה מילה טובה – לא טייטל מרשים מדי, אבל אדין דז'קו הוא הספורטאי הבוסני הגדול בכל הזמנים. זהו.

אדין דז'קו, רומא
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח