אז מה היה לנו?

בלי ששמנו לב, חלפו-עברו להם 26 מחזורים – שני סיבובים שלמים. הליגה הסדירה תמה, הולכים לפלייאוף, שהשנה הולך להיות מטורף ולוהט במיוחד. 3 קבוצות, אולי 4, במאבק אליפות שלא היה כמוהו שנים. בשני סיבובי הליגה מכבי עברה לא מעט תנודות ותהפוכות, משברים, פציעות והפסדים שהובילו אותה לסיבוב ראשון מאכזב וסיבוב שני שהחל מצוין וקצת דעך לקראת הסוף. אז רגע לפני שמתחילים את המאני טיים, ניסיתי לעשות סיכום ביניים של מה שהיה עד עכשיו.

טיקטיק מונדיאל 

השחקן המצטיין: וידאר קיארטנסון
האמת שקשה מאד לבחור שחקן מצטיין בעונה כזו. אלי דסה הוא אולי הראוי ביותר מבחינת יכולת נטו, אבל עקב פציעה בתחילת העונה הוא שותף עד עכשיו ב-9 משחקים בלבד וקשה לבחור שחקן ששיחק כ"כ מעט. חוץ ממנו, אף שחקן לא הצליח לשמור על יציבות ביכולת, אז הלכתי על השחקן עם התפוקה הגדולה ביותר. קיארטנסון לא בכושר של העונה שעברה והיו לו גם לא מעט משחקים חלשים, אבל השורה התחתונה שלו היא 11 שערים ב-23 הופעות, רובם מכריעים. חלוץ רחבה מהטובים שהיו בליגה שלנו בשנים האחרונות, שאם יצליח לתת יותר משחקים טובים יוכל להביא למכבי עוד לא מעט נקודות חשובות. כמו כן, ראויים לציון אבי ריקן עם 5 שערים (הגול במשחק האחרון – וואו!) ו-2 בישולים ולא מעט משחקים בהם היה הפיתרון היצירתי של הקבוצה, וניק בלקמן שלמרות הנדנדה ביכולת כבש ובישל לא מעט שערים חשובים. כשהוא ביום טוב הוא מהווה חיזוק פנטסטי לחלק הקדמי של הקבוצה.

השחקן המאכזב: כריסטיאן באטוקיו

גם שרן ייני בעונה חלשה מאד ואיתן טיבי מעבר לשיאו, אבל באטוקיו הגיע בתחילת העונה על תקן מי שאמור להיות המחליף של גל אלברמן ומה לעשות, הוא לא מתקרב אליו אפילו. המון איבודי כדור, בעיטות סתמיות לשער, חוסר התלהבות ומעט מאד תרומה ממשית. לקראת סוף הסיבוב השני חל שיפור מסוים ביכולת שלו, אולי עוד תהיה לו הזדמנות בפלייאוף לפצות על העונה הסדירה.

מכבי תל אביב, בטוקיו
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

השחקן המתקדם: דור פרץ

עד לא מזמן לא הבנתי מה הבחור הזה עושה במכבי ת"א. איכשהו הוא תמיד הצליח לטעות, לאבד כדורים ולשחק בצורה מפוזרת וחסרת אחריות. אלא שבמהלך הסיבוב השני לאט לאט מתחיל להתרקם פה משהו אחר. פרץ צובר ביטחון, משחק יותר בשקט, עושה הרבה עבודה שחורה במרכז המגרש ופחות לוקח בעיטות סתמיות לשער. הוא משחק עם הרבה התלהבות ורעב ועם זאת עושה את העבודה שלו באלגנטיות ובלי פאולים מיותרים. יש לו עוד הרבה מה ללמוד, אבל מספר 42 בהחלט מראה דברים יפים לאחרונה ומתקדם באופן עקבי. תמשיך ככה ילד.

המשחק: הפועל חיפה, מחזור 24

בלי תחרות בכלל. שבוע אחרי הפסד מרגיז לרעננה אירחה מכבי את ההפתעה הגדולה של העונה למשחק צמרת קריטי ונתנה קונצרט יפהפה שכלל שליטה מוחלטת במגרש, התקפות בלתי פוסקות ורביעיה לרשת של שטקוס, שעוד הציל את חיפה מתבוסה גדולה יותר. בלקמן, בערב ענק, כבש את הראשון ולאחר מכן בישל פעמיים לחוסה רודריגז, בהופעתו הטובה ביותר של הספרדי במדי מכבי. דוידזאדה המחליף השלים את החגיגה. חוץ מהמשחק הזה היו גם הניצחון על ב"ש, השלישיה על הראש של מכבי חיפה בסמי עופר והמחצית הראשונה הנהדרת מול בית"ר בטדי.



המאמן

לג'ורדי קרויף יש זכויות רבות ואיש לא ייקח ממנו את מה שתרם למכבי ת"א כמנהל מקצועי מאז הגיע למועדון. כמאמן הוא חידה. אין ספק שחוסר הניסיון שלו בתפקיד הזה הוא גורם מכריע, כמו-כן משהו בצורת ניהול המשחק שלו לא אחיד והרבה פעמים לא חכם. ג'ורדי יודע להכין את הקבוצה למשחק, אבל פחות להתנהל בזמן המשחק. עם תוכנית המשחק עובדת, הכל טוב ויפה. אם לא, הוא לא מצליח להגיב בזמן ולעשות את השינויים שינצחו משחק. החילופים תמיד מאוחרים, המערכים לא תמיד מתאימים וחוסר היציבות ביכולת קיצוני מאד. שלב הפלייאוף השנה יהיה מבחן ענק עבור ג'ורדי כמאמן. הוא יצטרך למצוא את הדרך להוביל את השחקנים שלו לרצף של התעלויות. האם הוא מסוגל לזה? אני חושש שלא, אבל מכבי כבר סתמה לי את הפה מספר פעמים העונה, אז נחיה ונראה.

לסיכום

מאבק האליפות מורכב מקבוצות עם כמות עצומה של כישרון שמצליחות להנפיק מעט מדי משחקים טובים, אבל עדיין פתחו פער מכל שאר הליגה ורבות עכשיו בינן לבין עצמן מי תעשה הכי פחות שטויות. מבחינת סגל נטו, מכבי ת"א לא בהכרח נופלת מהפועל ב"ש ובוודאי יותר טובה מבית"ר י-ם. מבחינת יכולת, זה כבר עניין אחר. ההגנה השתפרה מאד בסיבוב השני, אבל עדיין לא תמיד במיטבה. הבעיה העיקרית היא בהתקפה, שבמשחקים רבים העונה היתה פשוט לא יעילה, לא חכמה ולא מתואמת. אלא שכשיש לך בקבוצה אחת את בלקמן, מיכה, עטר, קיארטנסון, ריקן ויצחקי, לעתים קרובות זה מספיק כדי לנצח, גם בימים פחות טובים. החזרה של דסה מהפציעה מתגלה כמשמעותית מאד, אני מאמין שגם כשאצילי יחזור זה ייתן הרבה לקבוצה.

אך מעל לכל, המבחן האמיתי יהיה באופי. מכבי איבדה 13 נקודות מול קבוצות הפלייאוף התחתון. מצד שני, בטבלה הפנימית של קבוצות הפלייאוף העליון עד עכשיו היא ראשונה עם 20 נקודות מתוך 30. מכבי התעלתה לא אחת השנה מול הגדולות, השאלה הגדולה היא האם יש לה את הכוחות לעשות את זה שוב. הפלייאוף הזה יהיה צמוד וקשה והקבוצה תצטרך לחיות ממחזור למחזור ולעשות את העבודה. 10 גמרי גביע, 10 מבחני אופי קשים ומאתגרים. קוצב לב, מישהו?

מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח