תכירו את אלבניה

מה אנחנו יודעים על אלבניה?

הופעה ראשונה לנבחרת של ג'יאני דה ביאסי ושלושת מיליון התושבים של אלבניה. המדינה הקטנה, בהופעתה הראשונה בטורניר גדול, מקווה להיות הפתעה חיובית, כאשר היא הוגרלה לבית א' שכולל את צרפת המארחת יחד עם שוויץ ורומניה. משחק הפתיחה של אלבניה יהיה ביום שבת ה-11.6 נגד שוויץ. המדינה שגובלות עם יוון, מקדוניה, קוסובו ומונטנגרו לא הצליחה עד כה להוציא שמות גדולים מהמדינה, אבל ישנה תופעה גדולה של שחקנים שבוחרים לשחק במדינות השכנות שלה, בעיקר בשוויץ. לדוגמא שרדאן שאקירי שהוריו אלבנים שנולדו בקוסובו וששפת האם שלו היא אלבנית, בחר לשחק דווקא בנבחרת שוויץ.

אז איך אלבניה הגיעה ליורו?

בדצמבר 2011 פוטר מתפקידו יוסיפ קוז'ה אחרי עוד כישלון נוראי במוקדמות ירו 2012 ומונה במקומו ג'יאני דה ביאסי, שנחשב למאמן דיי אלמוני שלא אימן קבוצה גדולה ובטח שלא נבחרת (אימן באותה תקופה קבוצות אמצע – תחתית טבלה באיטליה ואף הציל את טורינו מירידה). כאשר מונה לתפקיד החליט להשקיע בצעירים ואף לשכנע אותם להצטרף לנבחרת אלבניה ולא לשכנותיה, ביאסי הצליח עם מיגיין באשה (ששיחק בנבחרת עד גיל 21 בשוויץ). דה ביאסי שיחק מבלי להתחשב בתוצאות ובמוקדמות מונדיאל 2014 אף סיים מקום אחד לפני האחרון.

בשלב המוקדמות של יורו 2016 נפגשה אלבניה עם פורטוגל, דנמרק, סרביה וארמניה – בית קשה לכל הדעות, שבו היא סיימה במקום השני המפתיע אחרי פורטוגל. מהבית הזה נזכור בעיקר את המהומה במשחק בין אלבניה לסרביה שפוצץ בגלל הדגל ותורגם לניצחון טכני לזכות אלבניה ובנוסף את הניצחון המפתיע 0-1 נגד פורטוגל.

למי כדאי לשים לב?

אם נסתכל על סגל אלבניה לקראת היורו נגלה שישנם רק שני שחקנים שמשחקים בליגה המקומית, כל שאר השחקנים פרוסים בכל מיני מדינות שהבולטות ביניהן זה איטליה, שוויץ, גרמניה וצרפת. שחקני המפתח של אלבניה הם השוער אטריט בארישה והקפטן לוריק צאנה. שחקנים נוספים שכדי לשים עליהם עין: ארגיס קאצ'ה (קשר,פאקו סלוניקי) ושקאלזן גאשי (חלוץ, אורלנדו).

ארטיט בארישה בן ה27 נחשב לשוער גבוה ופיזי, התחיל את הקריירה הבוגרת שלו בקלמאר השבדית ובשנת 2013 עבר ללאציו ורשם במידי הנבחרת 35 הופעות. החשיבות שלו גדולה מאוד, בכל שמונת המשחקים שהיו במוקדמות אלבניה ספגה רק חמישה שערים והוא נחשב לבורג מרכזי בעליית הנבחרת ליורו.

הקפטן האגדי לוריק צאנה בן ה32 נחשב לסמל של הנבחרת. לוריק שיחק 92 משחקים במדי הנבחרת ואף יש לו שער אחד, לוריק שיחק במהלך הקריירה שלו בפריז סן-ז'רמן, מארסיי, סנדרלנד, גלאטסראיי, לאציו וכרגע הוא בנאנט הצרפתית. לוריק נחשב לשחקן חמום מוח ואף זכה לכינוי "הלוחם", במהלך הקריירה שלו היה מעורב בלא מעט תקריות שכוללות עימותים עם אוהדים במארסיי, כרטיס אדום שקיבל במוקדמות יורו 2008 אחרי שהתקוטט עם ווסלי סניידר ורוד ואן ניסטלרוי ועוד…

ואיך אפשר בלי הזווית הישראלית? עד לא מזמן אחד משחקני נבחרת אלבניה היה חמדי סליחי, ששיחק בעכו ובהפועל חיפה. סליחי היה מלך השערים בליגה הראשונה בעונה החולפת באלבניה עם 27 שערים, אך המאמן החליט שלא לזמן אותו לסגל. התקשורת באלבניה ראתה את המהלך הזה בעין לא יפה וכאשר נשאל על ידי התקשורת על פשר ההחלטה אמר :"זאת הדעה שלי וההחלטה שלי, לא של אף אחד אחר. שלחתי הודעות לכל השחקנים והסברתי להם את ההחלטה כמו שאני תמיד עושה."

אז מה יהיה?

התחזיות מדברות שאלבניה תגיע כנראה לשלב הבא בזכות הכרטיס מהמקום השלישי, אבל זו לא תהיה הפתעה אדירה אם היא תעקוף את שוויץ. במידה ותצליח לסיים שנייה יש לה סיכוי לא רע לקבל נבחרת ברמתה, אם לא היא כנראה תפגוש את גרמניה ואז הסיכויים שלה להמשיך יהפכו להיות נמוכים הרבה יותר.

Credit to "Albania National Football Team" Facebook page
Credit to "Albania National Football Team" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח