שלוש בראש – ספיישל מסע עולמי במשחקי השבוע הבא

"שלוש בראש" בספיישל מיוחד של משחקי השבוע הבא. מוציאים אתכם למסע לאל-ראיין, פריז, מילאנו, בראגה, גוודלחארה, דאליין, לסטר, ווילס, צפון אירלנד ורמת גן

קטאר SC – א-ראיין (24/07, 19:00, אצטדיון א-סד)

הליגה הקטארית, מחזור 18

שישה מחזורים לסיום הליגה ואחרי ארבעה חודשים ללא פעילות, יוצאת שוב לדרכה הליגה הקטארית. א-ראיין, אחת הקבוצות השורשיות ביותר בממלכה, זכתה באליפות לאחרונה ב2015/16. היא חוזרת כשהיא במרחק 4 נקודות מהמוליכה אל דוהיל שתחזור לשחק ביום שאחרי. הנמרים ממחוז א-ריאן הם אחד משישה מועדונים בעולם שהצליחו לזכות באליפות עם מאזן שערים שלילי (בעונת 1983/84), ויקוו להנות מכושר הבקעה מחודש של הכוכב האלג'יראי הענק יאסין ברהימי. קטאר SC, עוד מועדון ותיק, נלחם נגד הירידה וינסה לעצור אותם.

בשורה התחתונה: האריות חוזרים לשאוג ולנצח

 

פ.ס.ז' – סנט אטיין (24/07, 22:10, סטאד דה פראנס)

גמר הגביע הצרפתי

כפי שנכתב בשבוע שעבר, התקופה האחרונה מאירה פנים לפריזאים, שנראים בדרך הבטוחה לטראבל (יחד עם גמר גביע הליגה מול ליון שיתקיים בשבוע הבא) ובסיכוי גבוה גם קוואדרופל היסטורי עם המסלול שקיבלו בליגת האלופות. הם מגיעים לגמר הגביע הצרפתי אחרי שני משחקי ידידות קלילים על האפס ונראה ששום דבר לא יעצור אותם. השבוע אמבפה חתם על הארכת החוזה במועדון, מה שאומר שגם הוא צופה עתיד ורוד בעידן הקורונה למונופול הכדורגל של צרפת

בשורה התחתונה: סנט אטיין סיימה את הליגה בתחתית וניצלה בזכות הפסקת המשחקים. לא היא מי שתשבור את הפריזאים.

פריז סן ז'רמן, דורטמונד
יכול להיות שעוד נתגעגע למשחק באיצטדיון ריק via "uefa campions league" facebook page

מילאן – אטאלנטה (24/07, 22:45, סן סירו)

סרייה א', מחזור 36

חמש עשרה שנים אחורה, מילאן הייתה אחת משלושת הקבוצות החזקות בכדורגל האיטלקי, כזאת שכל שנה קוראת תיגר על האליפות וליגת האלופות, בעוד אטאלנטה הייתה קבוצת נדנדה בין שתי הליגות. חמש עשרה שנה קדימה, אטאלנטה מציגה את הכדורגל היפה ביותר באירופה ונמצאת בעמדה מעניינת להגיע מאוד רחוק בטורניר ליגת האלופות המקוצר של השנה. מילאן עשתה בשנים האחרונות קולות של חזרה לעניינים, אבל בזמן שהם ביזבזו טונות של כסף על שחקנים מיותרים ובלאגנים, אטאלנטה פיתחה את אחת ממחלקות הנוער והסקאוט הטובות באירופה וקוצרת כעת את הפירות.

בשורה התחתונה: מילאן צריכה את הנקודות ותיקח אותן

 

ספורטינג בראגה – פורטו (25/07, 23:15, אצטדיון בראגה)

הליגה הפורטוגלית, מחזור אחרון

דיברנו בטורים הקודמים על בנפיקה, קבוצת הפאר של השנים האחרונות בכדורגל הפורטוגלי שקרסה אחרי הקורונה, אבל הצד השני של המשוואה לא פחות מדהים. בחזרה מפגרת הקורונה הפסידה פורטו לפמליקאו, אבל מאז לא הפסידה משחק, ניצחה שבעה משמונת המשחקים שלה, כבשה 22 שערים וספגה רק שניים, כולל 2-0 יוקרתי מול ספורטינג. פורטו נהנית מניהול משחק פנטסטי של סרג'יו קונססאו, שחקן העבר האגדי שכמאמן הוביל את פורטו לאליפות האחרונה שלה, ומכושר משחק פנטסטי של מוסא מארגה שכבש בכל משחק מארבעת האחרונים. מולם בראגה עברה עונה סולידית ותסיים אותה עם הכרטיס לאירופה.

בשורה התחתונה: בשביל הספורט, תיקו.

פורטו חוגגת אליפות
Credit to "Porto FC" Instagram Page

צ'יבאס גוודלאחרה – קלוב לאון (26/07, 03:00, איצטדיון צ'יבאס)

הליגה המקסיקנית, מחזור ראשון

המלצה לכל חובב כדורגל:  הבלוג הנהדר "טאקו דה חומוס" של מאיר לזוביק מביא בענק את הסיפור של אחת הליגות הכי מעניינות בכל העולם, הליגה המקסיקנית. הליגה הזאת פותחת עונה אחרי ההחלטה השנוייה במחולקת על הקפאת הירידות והעליות עד אחרי המונדיאל בקטאר. כן כן, מה ששמעתם. צ'יבאס, אחד המועדונים האהודים ביותר בחצי הכדור המערבי, מציג לראווה את חוזה חואן מסיאס, אחד הכישרונות הגדולים של השנים האחרונות בכדורגל המקסיקני, שהיה מושאל ב2019 לקלוב לאון. "אל מחור אקיפו דה מקסיקו" (הקבוצה הטובה במקסיקו), כפי שמכנים את עצמם אוהדי קלוב לאון ממדינת גואנחואטו, מציגים מאמן אדיר, כמו נאצ'ו אמבריס והתקפה שמובלת בידי ג'ואל קמפבל, שפעם היה נער הזהב הקוסטה-ריקני של ארסנל. אסור לפספס.

בשורה התחתונה: צ'יבאס יוצאת לדרך עם ניצחון.

 

שנג'ן – גואנגג'ואו R&F (26/07, 13:00, ג'ינז'ו, דאליין)

הליגה הסינית, בית א', מחזור 1

אחרי שלא הייתה בפעילות יותר בשמונה חודשים, חוזרת הליגה הסינית לפעילות בפורמט שונה. הליגה חולקה לשני בתים וכל אחד מהם יערך בעיר אחת, כדי למנוע פוטנציאל הדבקות. גואנגג'ואו R&F, הקבוצה השנייה בגודלה בעיר התעשייה הדרומית, פותחת עוד עונה עם שני הנציגים הישראלים שלנו, דיא סבע וערן זהבי, ועם מוסא דמבלה ורנאטיניו הקבוצה של ג'יובאני ואן ברונקהורסט האגדי רוצה לנצל את הפורמט המחודש כדי להגיע רחוק. היא פוגשת במחזור הראשון את שנג'ן, שהניצחון האחרון שלה היה לפני קצת פחות משנה, 4-0 על אותה הקבוצה שהיא תפגוש השבוע. רמז לבאות?

בשורה התחתונה: הישראלים פותחים טוב את הליגה עם ניצחון, בתקווה שגם עם כמה שערים שלהם.

ערן זהבי
חוגג עוד כיבוש בסין Credit to "Guangzhou R&F FC" Facebook page

לסטר סיטי – מנצ'סטר יונייטד (26/07, 18:00, קינג פאוור)

הפרמיירליג, מחזור אחרון

בעיקרון, בעידן פרגי העובדה שיונייטד מגיעה למחזור האחרון עם סיכוי לא להגיע בכלל לליגת האלופות הייתה הופכת את כל העונה לכישלון מוחלט. אלא שפרגי כבר מזמן לא פה, ויונייטד רוצה פשוט לחזור שוב לליגה של הגדולות באמ. מאז שברונו פרננדש הגיע בינואר היא פשוט לא אותה הקבוצה. הוא עד כדי כך טוב שהוא גורם לפוגבה לחשוב ברצינות להישאר במועדון. רגע לפני שמסתיימית העונה ההפכפכה הזאת הם מגיעים ללסטר להילחם על מקומם בצ'מפיונס. מאז החזרה מפגרת הקורונה השועלים איבדו גובה בהדרגה, ומוצאים את עצמם נלחמים מהמקום החמישי על הופעה שנייה בהיסטוריה בליגת האלופות.

בשורה התחתונה:  רשימת הנעדרים של לסטר תגרום לה לאבד את המקום בליגת האלופותץ

 

סוונזי – ברנטפורד (26/07, 20:30, אצטדיון ליברטי)

הצ'מפיונשיפ, חצי גמר הפלייאוף, משחק ראשון

אם תלכו למילון אוקספורד ותחפשו את המונח "פראיירית", ייתכן ותמצאו את הסמל של ברנטפורד ליד ההגדרה. קחו מועדון לונדוני שלא שיחק מאז תום מלחמת העולם השנייה בליגה הראשונה באנגליה, תוסיפו לו יכולת שערורייתית במחזור הסיום של אחת שיודעת לפשל במאני טיים, ווסט ברומיץ' אלביון, וקבלו מתכון בטוח לעלייה סנסציונית. אלא שברנטפורד הפסידה 2-1 לבארנסלי אחרי שער בתוספת הזמן ותצטרך לעבוד קשה בפלייאוף. זה מתחיל במסע לווילס שם סוונזי סיטי תנסה לחזור לפרמיירליג אחרי שנתיים בצ'מפיונשיפ.

בשורה התחתונה: מעידה נוספת של ברנטפורד, מקדמה יפה לסוונזי לפני שנוסעים ללונדון.

ברנטפורד
Credit to Brentford Football Club Official Instagram Page

קליפטונוויל – גלנטורן (27/07, 22:00, ווינזדור פארק)

חצי גמר הגביע האירי

לא להתבלבל בשם – הגביע האירי הוא הגביע של צפון אירלנד ולא של אירלנד. אלא שעד הפיצול ביניהן הוא היה הגביע של אירלנד כולה, וככזה הוא מלא היסטוריה ואלימות, כמו כל ההיסטוריה של האי הזה. קליפטונוויל הוא רובע בצפונה של בלפסט שהוציא ב1879 את הקבוצה המקצוענית הראשונה. למרות היותה כזאת, היא הניפה את הגביע האחרון שלה ב1979, ומאז זכתה רק ב3 אליפויות. גלנטורן, שזכורה לאוהדי מכבי חיפה קקבוצה החלשה שהובסה מולה ארבע פעמים (ב99 בגביע המחזיקות וב2010 במוקדמות הצ'מפיונס) הוא מועדון פאר ממזרח בלפסט שמחזיק ב23 אליפויות וב25 גביעים, אבל מאז 2015 לא התקרב לתואר כלשהו. הנה הזדמנות עבור שני המועדונים האלה לעשות היסטוריה.

בשורה התחתונה: המועדונים היו צמודים מאוד בליגה וילכו לפנדלים שבסיומם קליפטונוויל תרשום עליה.

 

הפועל עפולה – הפועל בני לוד (28/07, 20:00, רמת גן)

הליגה הלאומית, פלייאוף ירידה

אז אחרי הבידודים, הנדבקים, הדחיות והעתירות, היורדת השנייה לליגה א' תוכרע על המגרש בדו קרב בין הפועל עפולה לבני לוד. מאז עונת 2006/07 בני לוד משחקת בליגה הלאומית, והפכה עם השנים לסוס שחור שכמעט גנב את העלייה בכמה שנים. אלא שהשנים האחרונות היו רעות עבור המועדון הלודאי והוא כרגע נלחם על חייו בליגה. מולו, הפועל עפולה הייתה במצב קטסטרופי ונחלצה מתחת לקו האדום כאשר החתימה את ערן לוי כהחתמה חופשית. האם בעונה הבאה הקבוצה היחידה בליגה שתשתמש באצטדיון בעיר תהיה הפועל אום אל פאחם? נחכה ונראה

בשורה התחתונה: עפולה מנצחת ומורידה את לוד ליגה לראשונה מזה 14 שנים.

הפועל בני לוד
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל בני לוד
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח