שובו של גולסה

זה לא סוד שפתיחת העונה של מכבי תל אביב לא מזכירה בדבר את עונת 2018/19, בה זכתה באליפות בפער אסטרונומי משאר יריבותיה. אמנם הסגל נשאר דומה ברובו לצד זרים חדשים שהגיעו וקצב צבירת הנקודות עדיין מרשים, אך הכדורגל איכותי הרבה פחות. נוסף על כך, הצוות הרפואי של המועדון עדיין עובד שעות נוספות על מנת להחזיר את רשימת הפצועים הארוכה לרוטציה. אך בעיניי, הרגע המכונן של העונה של הצהובים קרה כבר בניצחון הגדול בטדי על בית"ר ירושלים.

כשהתוצאה על הלוח הורתה על 4-0 לזכות הצהובים ושעון המשחק הגיע אל הדקה ה-88, ביצע ולאדן איביץ' את החילוף האחרון שלו כשהכניס על חשבונו של רוסלן ברסקי את אייל גולסה. אם הייתם שואלים את רוב היציע הצהוב באותו משחק, כלל לא היה אכפת לו שהיו ממשיכים אותו גם עוד 20 דקות מעבר לזמן החוקי רק כדי לראות את מספר 23 מכדרר ומשתלט על מרכז המגרש כמו שהם אוהבים.
אם במכבי תל אביב חיפשו שחקני רכש בינואר, היא מקבלת קשר טוב אם לא יותר מכל אחד מהשלישייה שמשחקת כרגע בהרכב.

אייל גולסה מכבי
אייל גולסה מכבי תל אביב (קרדיט לדף הרשמי של המועדון)


תרומה שלא מתבטאת בשערים

כזכור, אייל גולסה הגיע למכבי תל אביב בהעברה חופשית מפאוק סלוניקי בה שיחק במשך שנתיים. אמנם הוא לא כבש או בישל, אך הספיק לרשום 50 הופעות רשמיות בכל המפעלים. שם גם החלה תסמונת הפציעות הטורדניות שלו, שמנעה ממנו להשאיר חותם במדי הקבוצה שממנה הגיע מאמנה הנוכחי של הצהובים. לשחקן שגדל במחלקת הנוער המפורסמת של בית"ר טוברוק ועשה את הפריצה הגדולה שלו במדיה של מכבי חיפה היה ברור ששינוי אווירה הוא הדבר הנחוץ כדי להחזיר את הקריירה אל דרך המלך.

בראשית עונת 2016/17 נחת גולסה בקריית שלום לאחר התעניינות רבה מצידו של ג'ורדי קרויף. עבור ה"אוהד הפשוט" קשר טוב הוא כזה שמסוגל לסיים עונה עם מספר רב של אסיסטים ו/או שערים. במקרה של גולסה, הדגש ניתן דווקא על אספקטים שונים לחלוטין: חילוצים רבים במרכז המגרש, משחק לחץ גבוה בעת הצורך, סיוע בכדור חכם להתקפה, ווירטואוזיות ברגליים וסיוע בפריצתם של הגנות צפופות (מעניין איך היה נראה המשחק עם שיתופו של מס' 23 מול חדרה בו מכבי התקשתה לחלוטין מול ההגנה האדומה שהייתה מסודרת להפליא).

 

אל כל סך התכונות הללו מצטרפת צניעות רבה ועבודה קשה. לא פלא שמחוץ למגרש הוא גם נחשב לאחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה בקריית שלום. בעונה לאחר מכן גולסה שיפר את המספרים שלו. לא כבש אך רשם חמישה בישולים ב19 הופעות והיה מהשחקנים האהובים על קרויף. לא סתם הם פיזרו סופרלטיבים אחד על השני בכל הזדמנות.

למרות האהבה שלה הקשר זוכה מכל עבר במדים הצהובים, גם בתל אביב הפציעות הטורדניות לא עזבו את רגליו של גולסה. דווקא לאחר שפתח את עונת 2018/19 בצורה פנטסטית בה קיבע את מקומו בהרכב הצהובים, היה לאחד השחקנים הטובים בסגל בתשעת מחזורי הליגה הראשונים בהם כבש שני שערים ובישל פעם אחת, אך שוב, פציעה נוספת השביתה אותו לזמן ארוך מאוד מן המצופה ואת שאר העונה הוא כבר ראה מהיציעים שבאצטדיון נתניה. אמנם מכבי לא הזדקקה לשירותיו של הקשר על מנת לזכות באליפות, אך הוא ללא ספק היה מהנכסים החשובים של הקבוצה בכל פעם שבה דרך על הדשא.

אייל גולסה עם דור מיכה החבר הטוב (קרדיט לפייסבוק הרשמי של אייל גולסה)


חוזר בדיוק בזמן

אם כל אחד מאיתנו היה מנסה להיכנס לראשו של אייל גולסה ולהבין מה הוא חושב על סיטואציה שבה הוא אמור לפלס את דרכו להרכב ש-3 קשרים משחקים בו כבר באופן קבוע וחלקם גם הם נציגי הקבוצה בנבחרת ישראל, הוא היה רואה בה כמסע נוסף ודומה לזה שעבר בשנה האחרונה. תהליך של חזרה מפציעה ארוכה הוא לא פשוט בפני עצמו – מצד אחד כשחקן אתה נוהג בזהירות יתרה כדי שאותו מקרה ספציפי לא ישוב ומנגד, גם צריך לקנות את אמונו של המאמן מחדש.

ל"מרבה המזל" (מבלי לאחל רע לאף אחד), דור פרץ, שנחשב לעוגן של איביץ' במרכז השדה וכלל לא זכה למנוחה כלשהי בשנתיים האחרונות, נכנס גם הוא לרשימת הפצועים וייעדר מספר חודשים.  בין רגע התהליך של חזרה להרכב של מכבי תל אביב, המקום אליו הורגל, התקצר בכמה קילומטרים טובים.

במחזור האחרון באשדוד, הקשר שוב הוקפץ להתחמם ועלה לשחק בדקות האחרונות של ההתמודדות. ומה הייתה הפעולה הראשונה שלו? מעבר בין 4 שחקנים ומסירת מפתח שלצערו לא הסתיימה בבישול ועדיין, זו הייתה הוכחה מספיק טובה לכך שהקסם עדיין לא נעלם.

 

משחק עונה

המחזור הקרוב של ליגת "הבורסה לניירות ערך" יזמן לנו משחק עונה שני כשהצהובים של איביץ' יארחו את הטוענת לכתר הפועל באר שבע לעוד משחק עונה עמוס באמוציות לראשונה ב"בלומפילד" המחודש, כששתי הקבוצות נמצאות במצב של סטטוס קוו בטבלה ורק הפרש שערים מפריד ביניהן.

כפי שזה נראה כרגע, גולסה אמור לקבל דקות משמעותיות הרבה יותר במהלך המשחק כדי שיקשיח את מרכז השדה של הצהובים, גם לאור היעדרותם של שחקנים נוספים מהסגל. רק כדי לרענן את הזיכרון, שער הליגה האחרון שלו היה מול אותה באר שבע באצטדיון "טוטו טרנר" במשחק התיקו בעונה שעברה בסיבוב הראשון.

גולסה מבחינתו יקווה בדומה למשפט הידוע עם טוויסט בסופו: "משנה מקום, לא משנה מזל".

גולסה לאחר הכיבוש בפעם האחרונה ששיחק מול באר שבע (קרדיט לדף הפייסבוק של אייל גולסה)

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח