פצועה אבל מסוגלת לנשוך: ברצלונה מגיעה להיכל

אפשר קצת לנשום. מכבי ת"א של רמי הדר צלחה שלושה מוקשים מסוכנים, כשאת האחרון שבהם ניטרלה שלשום בהיכל שלמה, ובאופן די קל יחסית. ואמנם, ההתייחסות לניצחון של הצהובים בדרבי לקראת ברצלונה נובעת בעיקר מכך שהישראלים בראשותו של גיא פניני (21 נקודות עם 5 מ-8 לשלוש, מדד 20+) החלו להתאפס, ודווקא מול היריבה העירונית באדום.

רמי הדר אמר בריאיון לאחר המשחק שהוא מאמין בישראלים שלו. אם כך מעניין לראות כמה אשראי יקבלו יוגב אוחיון וגל מקל שניסה להראות התאוששות (11 נקודות, 9 אס', 14+) עם חדירות מלאות ביטחון שפתחו את ההגנה המפוררת של הפועל לקליעות שלוש קלות של פניני, גאודלוק ואפילו ויקטור ראד שיצא מקיפאון הקליעה שלו מבחוץ.

הקאטלונים מגיעים לת"א עם מיודענו טייריס רייס ואנטה טומיץ', אך סובלת ממכת פציעות קטלנית. פאו ריבאס גמר את העונה, "לה בומבה" נבארו סובל מקרע, שיין לאוול מושבת לתקופה ממושכת וגם ג'אסטין דולמן לא עלה על המטוס לישראל וכל זאת מבלי שהזכרנו את פטרי קופונן שחזר לסגל רק בשבוע שעבר מול באמברג לאחר שחייו ניצלו בתאונת דרכים קשה.

גם עם אלו שמשחקים, לברצלונה יש פתיחת עונה בינונית מאוד אפילו למטה מכך. הקבוצה של ברצוקאס אמנם סופגת רק 71.5 נק' ביורוליג (ראשונה במפעל) אך קולעת הכי פחות (רק 71 נק' בממוצע). הסיבה לנתון השני הוא שמלבד רייס אין לבארסה מנהל משחק ראוי (בטח כשנבארו פצוע), בנוסף לכך שחקנים כמו אולסון, פרפרוגלו ודורסי מגלים יכולת בינונית מאוד.

המשחק של ברצלונה מתבסס בעיקר על פיק אנד רול של רייס את טומיץ', כשלראשון מכבי כבר יודעים שצריך לסגור בעיקר את השמאל (לעיונך מר סילי), ולשני את הימין (לעיונכם צירבס את אייברסון). הכוכב האדום ידעה לעשות את זה טוב, כשהביאה חצאי עזרות תוך שהיא שומרת 2-3 איזורית ולהיפך. עין מיוחדת יצטרכו במכבי לפקוח על ויקטור קלאבר, שכמו אולסון ופרפרוגלו יוצא החוצה כתוצאה מהאש שמושך רייס בחדירות (לתשומת ליבם של סוני ווימס, דווין סמית וגיא פניני). עד עכשיו בארסה קולעת רק ב- 51.6% ל-2 ו- 36.7% ל-3. אם מכבי תדע להגביל את האורחת למספרים הללו ולמטה מכך היא כנראה תנצח.

אבל כדי לעשות זאת מומלץ למכבי ללחוץ, לרוץ ולהתיש כמה שיותר את רייס כמוביל כדור, ובא בעת להימנע מאיבודי כדור שיהפכו למתפרצות בצד השני. בכל זאת, האקס הצהוב הוא גם החוטף הטוב ביורוליג (2.5 למשחק). לפיכך כדאי יהיה למכבי לשחק עם שני מובילי כדור (סילי ואוחיון/מקל) שגם יוכלו לקחת אותו אל הסל בהתקפה.

לסיום, נתייחס לגבוהים של מכבי, שאחד מהם יותר תוקף (גם בעבירות) והשני יותר שומר. צירבס יכול למשוך עזרה בפוסט אפ ולמשוך הרבה אש שישאיר את הקלעים בחוץ חופשיים כי הוא רחב מדיי בשביל טומיץ' את דורסי. בצד ההגנתי, אם הוא לא שומר (אבל מאלץ עזרה מהצד החלש) לפחות שיעשה את העבירות למטה. אייברסון יוכל להיות יתרון הגנתי (והתקפי) בדקות שדורסי על המגרש, כשהמפתח הוא פשוט להרחיק את אותו מחוץ לצבע, בעיקר בסגירה לריבאונד הגנה (ואולי גם לשלוח אותו לקו עם ה- 50% שלו משם).

אה, כן, באמת שכחתי לדבר על הריבאונד…

לשאר הטורים במסע לאיסטנבול

פצועה אבל מסוגלת לנשוך
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח