עכשיו תפסיקו לקשקש – סיכום חצי גמר הגביע הראשון

מכבי חיפה בגמר גביע המדינה. אני מניח שזה מפתיע המון אנשים, אבל אותי זה קצת פחות. יותר מדי אנשים קשקשו יותר מדי שטויות בתקופה האחרונה והתעלמו מעובדה אחת פשוטה – מכבי חיפה נראית לא רע בכלל. אני ממש לא אופתע אם בעונה הבאה חיפה תחזור סוף סוף לצמרת ליגת העל.

נתחיל עם שליימה הדחליל, שאחרי משחק מצוין של חיפה נגד הפועל ב"ש בליגה, העז לומר שאין סיכוי שמכבי תל אביב תאבד מולה נקודות. באותה נשימה הוא גם התבלבל ואמר שאם מליקסון היה כשיר כל העונה, באר שבע כבר הייתה אלופה. ראינו היום את התרומה המטורפת שלו, אבל עוד נגיע לזה.

נמשיך עם כל גורם בכייני שקשור לאלופה הצהובה. זמן טוב לגלות שאני אוהד מכבי ת"א, אבל פשוט לא מסכים עם אלה שכעסו על חיפה במחזור האחרון. עכשיו סבבה, אוהדי חיפה שרו "באר שבע, באר שבע", אבל זה היה בעיקר כדי לעצבן. ולמה לא בעצם? בלי אלימות, בלי גזענות, סתם טראש טוק מוצלח. אני לגמרי בעד. והיה מי שגם דיבר על בונקר, מה שפשוט היה לא נכון לדעתי. מכבי נראתה רע, ממש רע. חיפה, שנראתה טוב יותר מבאר שבע מחזור קודם, שיחקה בדיוק אותו הדבר נגד מכבי ואפילו הגיעה ליותר מצבים. ב-20 הדקות האחרונות הייתה מגננה טבעית ובסך הכל יצאתי בתחושה שאני מאוכזב מהקבוצה שלי, אבל מפרגן מאוד למכבי חיפה.

מה שמוביל אותנו למשחק חצי הגמר. חיפה המשיכה עם הסו-קולד בונקר שלה ולא נתנה לבאר שבע לשחק. רק שהפעם, בניגוד למשחק בליגה בו חיפה הבקיעה רק שער אחד, היא הבקיע שניים תוך שתי דקות והוסיפה עוד אחד בהמשך. פשוט כך. יש יגידו שאני מגזים, אבל מכבי חיפה כבר שלושה שבועות מזכירה לי את אתלטיקו מדריד, ואני די בטוח שזה לא מקרי. רוני לוי הבין שלמרות שסגל השחקנים שלו מצוין, שיטת המשחק חייבת להשתנות ואין לי ספק שההופעה הכפולה של אתלטיקו מדריד נגד ברצלונה היוותה השראה.

למרות משחק מצוין של בניון וצמד של פלט, אין שחקן אחד במכבי חיפה שאני יכול להצביע עליו ולומר שהוא איש המשחק. חיפה שיחקה כקבוצה, השחקנים נלחמו וב"ש פשוט לא הצליחה לייצר מצבים. כשהמתוסכל הראשי היה מליקסון, שאחרי השבחים שקיבל אחרי המשחק נגד בני סכנין, נכשל מול משחק ההקרבה של חיפה ופשוט לא בא לידי ביטוי. ולשליימה שלום. ובכל זאת, חשוב לי לפרגן לרוני לוי על בחירה של שחקן אחד; אופיר קריאף הוא לפי דעתי אחד השחקנים הכי טובים בליגת העל והבחירה שלו על פני דגני, מגנה הימני המהולל של הנבחרת, הייתה חכמה. קריאף הוא אולי לא כישרון ענק, אבל הוא שחקן שמבין כדורגל, נותן 100% בכל משחק ומצליח להיות יעיל בכל מקום בו הוא מתופקד במגרש.

יהיה מעניין לראות את מכבי חיפה עד לסיום העונה. יכול להיות שהיכולת שלה בשלושת המשחקים האחרונים, היא סתם תסמונת ההתעוררות המאוחרת ממנה היא סובלת בשנים האחרונות. ואולי, סוף סוף, חיפה הצליחה למצוא את עצמה מחדש. והאמת? התגעגעת

Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

י.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח