סיכום עונה – חלק ד' – הליגה הצרפתית

לאחר שסקרנו את הליגה הגרמנית ומילאנו את הבטן בבירה טובה, זה הזמן לעבור לצרפת או בשמה השני – אלופת העולם. אז למי שעוד נותר מקום בבטן, ניתן למצוא כאן קרואסונים, באגטים משובחים וגם אקדמיות כדורגל נהדרות שהולידו לא מעט שחקני כדורגל עם פוטנציאל גדול שחלקם כבר נכנס לפנקסים של הקבוצות הגדולות באירופה וישלים את המעבר לאחת מהן כבר בקיץ הקרוב.

השחקן המצטיין: מי שגם ב-2019/20 עשה צעד נוסף כדי לבסס את מקומו כשחקן הטוב ביותר שיש לכדורגל הצרפתי להציע הוא קיליאן אמבפה. החלוץ בן ה-21, כבש 18 שערים ב-28 מחזורים ונמצא בראש טבלת הכובשים לצידו של וויסאם בן יידר ממונאקו. "הצב", הפך לאהוב הקהל לצידו של אדינסון קבאני וגרם לנשיא אל ח'אליפי להבין שיש סביב מי לבנות את הסגל גם במחיר של מכירת השחקן הברזילאי שמפנטז כבר זמן מה על חזרה לברצלונה, ניימאר.

על אף שסיפק עוד עונה עם מספרים יפים, מערכת היחסים של הכוכב הצרפתי עם מאמנו, תומאס טוכל, ידעה לא מעט עליות ומורדות. השאלה שעדיין נותרה פתוחה לגביו היא מתי המעבר לריאל מדריד, שמהווה עבורו את הפנטזיה הגדולה ביותר שלו, תצא לפועל ובאיזה סכום. חוזהו של הצרפתי מסתיים ב-2022 ועל פי דיווחים רבים בכל כלי התקשורת, הוא לא מוכן להאריך אותו על אף רצון הבעלים להפוך אותו למשתכר הגבוה בקבוצה. המעבר הענק והמתוקשר לבירת ספרד ייאלץ ככל הנראה להידחות לקיץ 2021 בעקבות נגיף הקורונה.

קיליאן אמבפה
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" Facebook page

 

השחקן המאכזב: ברטרנד טראורה. זה לא סוד שליון חוותה עונה מסויטת מבחינתה כשהטריגר אליה היה פציעתם של שניים מהכישרונות הגדולים שיש לסגל של רודי גארסיה להציע, ג'ף ריין אדלאייד וממפיס דפאי, שחוו קרע ברצועה הצולבת. בסיטואציות קשות מהסוג הזה, השחקנים המשלימים צריכים לתת יותר על מנת להוציא את הקבוצה מהבוץ. בזמן שמוסא דמבלה תרם 16 שערים, הווינגר מבורקינה פאסו הופיע ב-23 משחקים בליגה וסיפק רק שער אחד בלבד לצד שלושה בישולים. עם תרומה דלה שכזו לא פלא שקבוצתו לא הצליחה להתברג בחלק העליון של הטבלה.

קבוצה מצטיינת: ראן. חניכיו של ג'וליאן סטפן לבטח מאוכזבים מכך שאחת העונות האדירות שסיפק המועדון הסתיימה ככל הנראה בעקבות נגיף הקורונה והמקום השלישי שזהו הדירוג הגבוה ביותר אליו הצליחו להגיע בחמש השנים האחרונות הוא הראייה לכך. בנוסף, הם רשמו שני ניצחונות ותיקו מול הגדולות של הליגה: 1:2 נגד פ.ס.ז, 1:1 נגד מארסיי ו-0:1 מול ליון. למרות שעונת 2019/20 לא הגיעה לשריקת הסיום, הביקוש לשחקניה של ראן גבר עוד יותר כשבראש רשימת הכישרונות ניצב אדוארדו קמאבינגה, שמקבל מעקב צמוד מזינדין זידאן ולא מן הנמנע שכבר בקיץ הקרוב הקשר האחורי ישלים את המעבר הנוצץ למדים הלבנים של בירת ספרד.

אדוארדו קמאווינגה
קשר אחורי עם פוטנציאל עצום. קמאווינגה,
Credit to "Eduardo Camavinga" Official Instagram page

 

קבוצה מאכזבת: ללא עוררין ולא בהכרח מסיבות הקשורות אליה, ליון זוהי הקבוצה שלטעמי לא עמדה בציפיות לעונת 2019/20. חניכיו של רודי גארסיה פתחו נהדר את העונה הנוכחית עם ניצחון על מונאקו ו-0:6 מול אנז'ה, אלא שמאותה נקודה הם איבדו את היציבות לחלוטין וכשלו בניסיונם להשיג שלוש נקודות במשך שמונה מחזורים רצופים. בנוסף, הפציעות הקשות שחוו, כאמור, שניים מכוכבי הקבוצה, לא הוסיפו למצב הרוח של המועדון שהתרגל לנשום אוויר פסגות. לא מפתיע שאת העונה הנוכחית הם סיימו במקום השביעי והלא מחמיא. נקודת האור היחידה ש"הילדים" ייקחו עימם היא ראיין צ'רקי  בן ה-16 שפרץ לתודעה וזה רק עניין של זמן עד שאחד מהמועדונים הגדולים ביבשת יחליט להשקיע עבור העברתו כמה מיליונים טובים.

קבוצה מרעננת: אקדמיית הכדורגל של ליל הביאה לעולם לא מעט כישרונות כשהמוכרים ביניהם הם: אדן הזאר, פרנק ריברי יוהאן קבאיי, קווין מיראלס ודיבוק אוריגי. העונה, המועדון שזכה לאורך ההיסטוריה בארבע אליפויות ושש גביעים, הצליח להתברג שוב בין ארבע הראשונות של הליגה הצרפתית. אני מניח שאת השמות בובקארי סומארה ו-ויקטור אוסימן רובכם תכירו כבר בזמן הקרוב. בעיניי, בליגה שבה יש מועמדת אחת וודאית לאליפות, חניכיו של כריסטוף גלטייה ראויים להיכנס לקטגוריה שבחרתי עבורם.

מקווה שהחכמתם מהסיור הקצרצר שערכתי עבורכם בליגה הצרפתית. ניפגש בפרק הבא, במדינה שהביאה לעולם את הפיצה והפסטה, אני מדבר כמובן על איטליה ועל הסרייה א' שסיפקה סופסוף מרוץ אליפות אמיתי שלצערנו נקטע בשיאו.

לשארי פרקי סיכום 2019-2020

ניימאר פריז
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח