סופ”ש לא רגוע #4 – 10 המלצות למשחקי סוף השבוע (למרות הקורונה)

מפגש המפתיעות באיטליה, הדרבי של מנצ'סטר, ליברפול וברצלונה מנסות להתאושש, הליגה הירדנית נפתחת והסיום המטורף של הליגה בארגנטינה – אלו עשר ההמלצות שלכם לסופ"ש הקרוב

קהל ליברפול
Credit – Official Liverpool FC Facebook page


מכבי עירוני אשדוד – הפועל מרמורק (06/03, 12:45, הסינטטי באשדוד)

ליגה א' צפון, מחזור 23

היו ימים שעירוני אשדוד הייתה הקבוצה הבכירה בעיר, כזאת שנעה בין הליגה הראשונה לשנייה וגילתה לא מעט מהשחקנים הגדולים ששיחקו כאן בשנות ה90. מאז היה איחוד באשדוד, שכמו הרבה איחודים בפוליטיקה, הבריח את רוב התומכים והשאיר מיעוט קטן. בשנים האחרונות קבוצות האוהדים של הפועל ועירוני עושות חיל בליגות הנמוכות, והעונה, למרות האכזבה עד כה מהעונה של עירוני, אשדוד נותנת גאווה לאוהדי הכדורגל שלה. היא מארחת בסינטטי שליד בית המשפט בעיר את הפועל מרמורק שמכוונת לעליית ליגה. שימו לב לאלירן שמש של עירוני ועידו אקסברד הבלתי נגמר של מרמורק.

בשורה התחתונה: עונה לא פשוטה לעירוני ומרמורק חייבת את הנקודות כדי להישאר צמודה לכפר שלם. נשמע כמו ניצחון אדום

 

אל פייסלי – א-רמת'א (06/03, 22:00, האצטדיון הבינלאומי בעמאן)

הליגה הירדנית, מחזור 1

אל פייסלי הוא לא עוד מועדון בכדורגל הירדני. המועדון שמייצג את המיעוט השולט ההאשמי היא אחת הקבוצות המצליחות ביותר בתולדות הכדורגל במזרח התיכון, עם לא פחות מ-77 תארים מקומיים ובינלאומיים, ביניהם שתי זכיות רצופות בגביע ה-AFC (המקבילה האסייתית לליגה האירופית) ב2005-2006. הליגה בירדן פותחת עונה אחרי פגרה ארוכה, והאלופה היוצאת (שזכתה באליפות אחרי עשור לא פשוט עבורה) תפתח את העונה בבית מול מועדון הכדורגל של א-רמת'א, עיר בגבול סוריה שקלטה אליה המון מהגרים סורים ממלחמת האזרחים. הנשיא של א-רמת'א, עבד אל חלים סמארה, הוא הבעלים הותיק בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, מאז 1968.

בשורה התחתונה: אל פייסלי מתחילה את מסעה לתואר ה-78.

 

ליברפול – בורנמות' (07/03, 14:30, אנפילד)

הפרמיירליג, מחזור 29

ליברפול כבר לא תעשה עוד עונה של בלתי מנוצחים השנה. ועכשיו, אחרי שהחניכים של קלופ גם הודחו מהגביע עם ההפסד לצ'לסי, איכשהו ליברפול מוצאת את עצמה עם שלושה הפסדים מארבעת המשחקים האחרונים. דווקא בעונה כזאת, כאשר האליפות הנכספת כנראה תחזור למרסיסייד אחרי 30 שנים, ליברפול מרשה לעצמה קצת להשתחרר, דבר שגרם כאמור לאובדן הגביע ואולי גם בהמשך השבוע להדחה מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות. היא תשחק באנפילד מול בורנמות', בשנה שעברה אחת הקבוצות המרתקות בליגה, שנמצאת בצלילה בדרכה לצ'מפיונשיפ.

בשורה התחתונה: ליברפול מנצחת בקלות ועוברת את המיני-משבר לפני אתלטיקו.

 

אל ריאן – אל סד (07/03, 18:05, איצטדיון יאסים בן חאמד)

הליגה הקטארית, מחזור 17

החיים במפרץ טובים עבור צ'אבי, אחד השחקנים הגדולים בדור הזה. שחקן העבר של ברצלונה מחזיק לתפארת את קבוצת אל סד מדוחה, אלופת קטאר בשנה שעברה ואחת הקבוצות הדומיננטיות בעולם הערבי. זה לא רק שחקנים כמו גאבי או בגדד בונג'ח האלג'ירי המצויין, זה גם שחקנים צעירים מבטיחים שמהווים את השדרה של הנבחרת הקטארית לקראת המונדיאל בעוד שנתיים וחצי, ובראשם אכרם עפיף עם 12 שערים העונה בכל המסגרות. הם מגיעים מהמקום השלישי למשחק מול הקבוצה במקום השני, אל ריאן, אחת הקבוצות המעוטרות בנסיכות שמחזיקה שחקנים כמו גבריאל מרקאדו הארגנטינאי, יאסין ברהימי האלג'ירי ויוהן בולי האייבורי.

בשורה התחתונה: הפער בין השתיים הוא שלוש נקודות ויישאר כזה גם אחרי המחזור. תיקו.

 

אטלנטה – לאציו (07/03, 19:00, אתלטי אזורי ד'איטליה)

סרייה א', מחזור 27

זה לא רק מפגש בין שתי הקבוצות המפתיעות ביותר בליגה האיטלקית השנה, ואולי גם בכדורגל האירופאי כולו, אלא שתי קבוצות שלכל אחת יש רצף של לא פחות מ-7 משחקים ללא הפסד, כולל 4 ניצחונות רצופים. שתי קבוצות בכושר שיא בעונת התחייה של הכדורגל האיטלקי, דווקא על רקע הקורונה שמשפיעה ללא היכר על הליגה ועל אירופה כולה. אם המחלה הויראלית בעולם לא תבטל את המשחק, אנחנו מחכים כבר לראות את המאבק על הדשא בין איליצ'יץ' וחבריו לבין צ'ירו אימובילה, שפשוט לא מפסיק לכבוש. שתי הקבוצות האלה צפויות לשחק גם בעונה הבאה בליגת האלופות, ולבינתיים, צפוי לנו משחק מסעיר.

בשורה התחתונה: לאציו נמצאת באופן זמני במקום הראשון. במידה שהמשחק יתקיים היא גם תנצח בו.

אטלאנטה
Credit to "Atalanta Bergamasca Calcio" Official Facebook page.


ברצלונה – ריאל סוסיאדד (07/03, 19:30, קאמפ נואו)

לה ליגה, מחזור 27

ההפסד בברנבאו נלקח בחשבון בבארסה. מה שלא נלקח שם בחשבון הוא עד כמה נרפה היה המשחק של הקבוצה הפופולארית בעולם. בשנים האחרונות ברצלונה הייתה אמורה לבסס את הקבוצה לקראת הדעיכה ברמתו של מסי (שמאוד הורגשה בקלאסיקו). במקום זה קיבלנו מריבות פנימיות בין שחקני הקבוצה בעבר ובהווה, תלות מוחלטת, כמעט ארגנטינאית, בקוסם הקטן שכבר לא ממש יכול לבד, והפסד ראשון לריאל מאז 2017. שחקנים כמו מרטין אודגור, אלכסנדר איזאק ומיקל אויאזרבל היו יכולים לעזור לברצלונה לבסס את עצמה אחרי עידן מסי. במקום זה הם ישחקו מולה בקאמפ נואו כשהם מועמדים לא רעים למקום בליגת האלופות בעונה הבאה.

בשורה התחתונה: ברצלונה לא מצליחה לחבר כלום. תיקו.

 

בוקה ג'וניורס – חימנסיה לה פלאטה (08/03, 2:00, הבונבוניירה)

אתלטיקו טוקומאן – ריבר פלייט (08/03, 2:00, מונומנטאל חוזה פיירו)

הליגה הארגנטינאית, מחזור הסיום

הכדורגל הארגנטינאי תמיד ידע לייצר דרמות, על הדשא ומחוץ לו, אבל דרמה כזאת כבר הרבה שנים לא נראתה. לא רק שבפעם הראשונה מזה שנים שבוקה וריבר, הקבוצות הענקיות של בואנוס איירס, נאבקות ראש בראש על האליפות – ביתרון של נקודה אחת בלבד לריבר המחזור האחרון הולך להיות מותח במיוחד. וזה לא נגמר כאן. הקבוצה שבוקה תצטרך לנצח כדי לזכות באליפות הזאת היא לא פחות מחימנסיה לה פלאטה של דייגו מראדונה, הסמל הכי גדול בהיסטוריה של בוקה והכדורגל הארגנטינאי. באותה שעה תעלה ריבר לדשא בפרובינציית טוקומן הצפונית, כשהיא פייבוריטית לזכות לתת סוף סוף אליפות עבור גז'ארדו. הטלנובלות הארגנטינאיות לא נגמרות אף פעם

בשורה התחתונה: בוקה תנצח את מראדונה, אבל זה לא יעזור לה. ריבר מנצחת ולוקחת.

 

ספורטינג קנזס סיטי – יוסטון דינמו (08/03, 3:30, צ'ילדרנס מרסי פארק)

MLS, מחזור 2

נכון שכרגע תשומת הלב של אוהדי הכדורגל בארץ לספורטינג קנזס סיטי נובעת מפתיחת העונה המעולה של גדי קינדה, שכבש שער נהדר בבכורה שלו בליגה. אבל עדיין, מדובר בקבוצה שתנסה העונה להתמודד על מקום גבוה בפלייאוף, ומחזיקה שחקני על ברמה המקומית כמו פיליפה גוטיירז הצ'יליאני, אריק הורטאדו וכמובן אלן פולידיו המקסיקני הנהדר. יוסטון דינמו היא קבוצה שהוקמה ב2005, ואחרי שתי האליפויות הרצופות של הטקסנים ב2006-07 לא עשתה שום דבר משמעותי בליגה. זאת עוד הזדמנות לקנזס סיטי (שאגב, לא נמצאת במדינת קנזס אלא במדינה סמוכה) להמשיך את הפתיחה הטובה שלה.

בשורה התחתונה: לא נראה לנו שקינדה יבקיע עוד פעם גול כזה, אבל יחסי הכוחות ברורים. קנזס.

 

סיבאספור – גלאטסאריי (08/03, 18:00, סיבאס ארנה)

הליגה הטורקית, מחזור 25

רק ב-2005 עלה בפעם הראשונה מועדון הכדורגל של העיר סיבאס לליגה הראשונה בטורקיה. היא הגיעה לשיאה בשנים 2007-2009, כשבעונת 2008/09 גם הגיעה למקום השני בעזרתו של אחד החלוצים הפופולארים בתולדות המועדון, פיני בלילי. מאז סיבאס לא ממש הצליחה להתקרב לצמרת הטורקית, ואפילו ירדה ליגה ב-2016. אבל עכשיו, באחת השנים הכי צמודות בצמרת של הליגה, סיבאס מגיעה למשחק מול הענקית מאיסטנבול כשהיא במקום הרביעי, ורק נקודה אחת מהמקום הראשון. צמד החלוצים האדיר שלה שכבר בעשור הרביעי לחייהם, מוסטפה יטבארה ממאלי וארונה קונה מחוף השנהב, נותנים עונה חלומית עד עכשיו. האם זה יספיק מול גלא של פלקאו ואנדונה? לא בטוח, אבל מובטח משחק חם.

בשורה התחתונה: גלא לא מתרשמת מסיבאס ומנצחת.

 

מנצ'סטר יונייטד – מנצ'סטר סיטי (08/03, 18:30, אולד טראפורד)

הפרמיירליג, מחזור 29

גם בעת הזאת, כשהדומיננטיות של סיטי בעיר לא ניתנת במחלוקת, הדרבי העירוני של מנצ'סטר הוא עדיין אחד המשחקים הכי גדולים בלוח השנה של הכדורגל. סיטי עוברת עונה לא פשוטה בלשון המעטה, אבל מקווה להראות את כוחה דווקא בליגת האלופות, רגע לפני שאולי לא תוכל לשחק שם יותר בזמן הקרוב. לעומתה ביונייטד הדבר היחיד שעושה קולות של משהו רענן וחדשני, שאולי יוכל להוביל את יונייטד חזרה לליגת האלופות, זה ברונו פרננדס הנהדר. האם זה מספיק מול סיטי? כנראה שלא, אבל הדרבי של מנצ'סטר כבר הוכיח את יכולתו לתת משחקים גדולים. בהיעדר יריבות ממשית נסתפק פשוט במשחק גדול.

בשורה התחתונה: סיטי מנצחת בתיאטרון החלומות.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח