מתיאס דה ליכט – העתיד עוד לפניו

יובנטוס של השנים האחרונות נמצאת במגמה מתמדת של שינוי. ה"יובנטוס סטדיום" שהפך למבצר עבור כל קבוצה באירופה ורכישתו של כריסטיאנו רונאלדו, הגבירו את רף הציפיות אצל הגברת הזקנה שמוכנה בכל המובנים ללכת עד הסוף בצ'מפיונס ליג, הגביע לו היא משוועת כל כך הרבה זמן.

כחלק מהתהליך, הצליחו אנדראה אניילי ופאביו פארטיצ'י להנחית את מתיאס דה ליכט, הבלם המבריק שכבש את אירופה במדי אייאקס ועל הדרך גם הדיח את הגברת הזקנה מהמפעל שיקר לליבה.

רונאלדו אניילי
Credit to "Juventus" Facebook page

רצון להתקדם לצד סוכן בעייתי

לאחר העונה החלומית שעברה על אייאקס אמסטרדם, שהסתיימה בהדחה כואבת בשלב חצי הגמר של ליגת האלופות על אף הכדורגל הקסום שהציגה לאורך כל המפעל, לכולם, כולל ההנהלה ההולנדית, היה ברור הקושי בלשמור על הנכסים הגדולים שלקחו חלק במסע ושמול הצעות של קבוצות גדולות לא תהיה להם היכולת להוות אתגר כלשהו.

דה ליכט, שהיה גם הקפטן, החל לעורר עניין בכל הגדולות באירופה, כאשר השתיים שריכזו את מירב המאמצים היו ברצלונה, ויובנטוס. כל שנותר לשחקן הוא להחליט לאיזה מבין שתי האימפריות הללו הוא בוחר ללכת, כשהעובדות בשטח ברורות לו – עבודה קשה על מנת להבטיח מקום בהרכב הראשון.

בעידן של היום, הסוכנים משחקים תפקיד לא פחות חשוב מרצון השחקן בנוגע למעבר מקבוצה אחת לאחרת. דה ליכט בחר את הבן אדם הנכון עבורו, אך גם הפרובלמטי באותה מידה – מינו ראיולה. לכל אורך המו"מ הסוכן האיטלקי, שנמצא בקשר מצויין עם אנשי הגברת הזקנה, הבהיר את דרישותיו בנוגע למעבר של מיוצגו.

הקטאלונים ניסו ככל האפשר להנחית את הבלם הכישרוני בקמפ-נואו, אך בחרו לסגת משולחן המו"מ בעקבות העמלה הגבוהה שדרש ראיולה ובכך נסללה הדרך של דה ליכט למדי הביאנקונרי שמחזיקה בצמד מהבלמים הטובים בעולם – לאו בונוצ'י וג'ורג'יו קייליני האגדי וכמובן בכריסטיאנו רונאלדו, שבמובן מסויים לקח חלק בתהליך ההעברה. על הדרך, הבלם רשם הישג נאה עבורו כשהחזיק לימים בתואר "הבלם היקר ביותר בהיסטוריה" והוא רק בן 20.

giorgio chiellini
קייליני Credit to Flickr

קצת מזל לא מזיק אף פעם

באחד מאימוני ההכנה לקראת משחק העונה מול נאפולי שהגיע מוקדם מהרגיל, קפטן הגברת הזקנה, קייליני, שברור לכולם שתוכנן לפתוח בהרכב בקרב הראשון מול סגנית האלופה, קרע את הרצועה הצולבת, שתושיב אותו ביציע עד סוף העונה לטובת השיקום הארוך שמצפה לו. דה ליכט לבטח הביט בכאב של חברו שסיים את עונת 2019/20 לפני שבאמת החלה, אך בתוך תוכו הוא הבין והחל לעכל שהצ'אנס הראשון שלו הגיע ועוד במים הכי עמוקים שיש – בקרב הראשון מול הטוענת לכתר לעיני הקהל הביתי שלבטח חושש מהשתלשלות העניינים הזו.

למרות פתיחה מסחררת של הגברת הזקנה שכבר הובילה 3-0, נאפולי חזרה למשחק ובגדול כשהשוותה את תוצאת המשחק והזכירה לכל אוהדי הכדורגל ימים יפים יותר של הכדורגל האיטלקי. דה ליכט היה אשם בכל שלושת הספיגות של קבוצתו כשאיחר בסגירות של שחקני היריבה. מסתבר שאלת המזל שוב נגעה בבלם ההולנדי ויובנטוס השאירה את שלושת הנקודות בבית לאחר שער עצמי אומלל של קוליבאלי. אם המשחק היה נגמר אחרת, סביר להניח שתמונתו של בלם האורנג' הייתה מתנוססת על גבי כל כותרות עיתוני הספורט של איטליה ולא במובן החיובי.

ואן דייק, דה ליכט, הולנד
Credit to "UEFA Nations League" Facebook page

מבט לעתיד

למרות שדה ליכט עבר את טבילת האש הראשונה שלו במדי הביאנקונרי בצורה סבירה למדי, חשוב לזכור שכמו כל רכש שמגיע לקבוצה חדשה, גם הוא נמצא בתקופת התאקלמות ולבטח התיאום שלו עם בונוצ'י עדיין לוקה בחסר. למרות שקיבלנו משחק ענק בין שתי הגדולות של הכדורגל האיטלקי, בעיניי יובנטוס עדיין נמצאת כמה רמות מעל כל הסרייה א'.

הבלם ההולנדי לבטח יוכל לנצל את היריבות הבינוניות אותם הוא פוגש מדי שבוע על מנת להתחזק ולהשתפר לקראת המאבקים האמיתיים שצפויים לו בליגת האלופות. העונה, יותר מתמיד, יובנטוס יכולה לזכות במפעל שחסר לה כל כך וגם הם יודעים שהכל מתחיל ונגמר בהגנה.

הביאנקונרי הניחו את ידם על אחד משרי ההגנה הגדולים שיש לכדורגל העולמי להציע שעל אף גילו הצעיר נמצא ברשימת הבלמים הטובים בעולם ועליו להבין שהוא הגיעה לליגה שמבחינה פיזית היא אולי החזקה ביותר בעולם ועליו להתרגל לכך.

לבינתיים, דה ליכט ינסה לבסס את מקומו במערך של מאוריציו סארי ולשנות את מערכת היחסים שלו עם הקהל היובנטיני שהחלה עם הדחה של הקבוצה מטורינו על ידו ברבע הגמר בעונה שעברה.

דה ליכט יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח