משחקים בשבילכם – הכנה למחזור הפלייאוף ה-7 בליגת החלומות

הפלייאוף ממשיך ועכשיו, אחרי שסיפור הירידה נסגר סופית, בעצם רוב קבוצות הליגה משחקות בעיקר בשביל להמשיך את העניין בליגת החלומות שלכם. על מנת לתבל קצת את העניינים, החליט אוראל גרינפלד, לכאורה, מה-5% בטופ 1,000 שאין להם את דיא סבע, להוציא לו אדום קצת מוזר לקראת סיום המשחק של נתניה נגד בית״ר ובעצם להכריח את כולנו להוציא את הבאנקר הכי גדול בליגת החלומות מאז ערן זהבי. סילבסטר גם החליט שהוא פתאום פצוע, אצילי ו-ורד, שפתחו את העונה בסערה, החליטו לעשות קאמבק, אף קבוצה לא מצליחה לשמור על שערים נקיים רצופים, שחקנים כמו ארבייטמן, בן בסט, סתיו פיניש ו-וובה בראון הם הפגיעות של המחזור, והופ, הדבר היחידי שממשיך להיות מעניין בעונה הזאת, אלא אם כן בית״ר תנצח במוצ״ש, זו ליגת החלומות.



אז איך מפתיעים ולא מופתעים?

לקראת קו הסיום לכל אחד יש את המטרות שלו לסוף – אם זה לשמור על מיקום מסוים מעל אחרים ואם זה לעקוף. בשביל לדעת איך לממש את הגישה השמרנית או המעיזה שלכם אנסה לעזור על ידי הצגת הבחירות העיקריות של אחרים שתדעו מה לעשות בשביל להיות עם כולם, או נגד הזרם.

הבחירות הפופולאריות של ה-1,000 המדורגים ראשונים:

דיא סבע 95%
אורן ביטון 78%
חנן ממן 71%
ערן לוי 53%
פיראס מוגרבי 46%
יאקוב סילבסטר 44%
אלי דסה 43%
עידן ורד 39%
טוני וואקמה 35%
ניקיטה רוקאביצה 31%
נייג׳ל האסלביינק 29%
לידור כהן 27%
סלליך 27%
עומר אצילי 26%
בן שהר 20%
יואב ג׳ראפי 20%
אוהד לויטה 18%
קלאודמיר 17%
חיימוב 16%
רז מאיר 16%

הרכב הפופולארי ביותר: ג׳ראפי; א.ביטון, דסה, רז מאיר; סבע, ממן, ערן לוי, מוגרבי, ורד; סילבסטר, וואקמה

עידן ורד, בית"ר ירושלים
Credit to "Idan Vered" Facebook page

האדום המוזר של דיא סבע גורם לזה שיש לנו מחזור #חילוףסבע. הרוב המוחלט של המאמנים איתו בהרכב כמובן, עם חילוף כפוי ואפשרות לגוון בקישור\התקפה. מתווסף לזה החיסרון המיועד של סילבסטר ולמעשה נוצר מצב שלהרבה מאוד מאמנים יש שני חילופים כפויים בחלק ההתקפי. מה שהולך לשנות בצורה דיי מעניינת את פיזור השחקנים כי סבע וסילבסטר בעצם הפופולאריים ביותר בתפקיד שלהם.

בהגנה הריכוזיות של הבחירות כבר תקופה מאוד מפוזרת, ובצדק. אין ממש קבוצה שיציבה עם נקודות הגנתיות וכל אחד מנסה לפגוע על בסיס שבועי. אפשר לראות שהייתי צריך לרדת למקום 20 בשביל להגיע לשחק ההגנה ה-3 הכי פופולארי. בגלל החילופים הכפויים, כנראה שהמצב הולך יחסית להישמר. אני ארחיב בחלק הבא של השער הנקי מה האסטרטגיות ה״נכונות״ לדעתי במצב כזה בהגנה.

בקישור\התקפה, אפשר לראות ש-ורד, וואקמה ועכשיו גם אצילי עולים חזרה לדרגת מיינסטרים. אם אין לכם אותם, אתם צריכים להחליט גישתית אם אתם הולכים עם הזרם או נגדו.



מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה?

אחד האתגרים הגדולים ביותר כרגע בליגת החלומות הוא בחירת שחקני הגנה. ברגע שהחשיבות יורדת, גם משחק ההגנה נהיה רופף יותר. קבוצות שהתרגלנו שמשחקות יחסית מבוקר פותחות את המשחק ויש לנו כמות גדולה יחסית של משחקים דו-צדדיים.
כבכול שבוע, אעזר ביחסי הימורים של הווינר בשביל להבין מה הם חושבים שהבחירה הנכונה ביותר לקבוצות לקחת מהן שחקני הגנה ושוער.

הפועל רעננה 61% (אשקלון ב׳)
הפועל עירוני קריית שמונה 60% (עכו ב׳)
מכבי פתח תקווה 56% (אשדוד ב׳)
הפועל חיפה 55% (בני יהודה ב׳)
הפועל באר שבע 54% (בית״ר ח׳)
מכבי חיפה 53% (סכנין ח׳)
מכבי תל אביב 53% (נתניה ב׳)
בית״ר ירושלים 44% (ב״ש ב׳)
בני סכנין 41% (מ.חיפה ב׳)
בני יהודה 40% (ה.חיפה ח׳)
מ.ס אשדוד 40% (מ.פ״ת ח׳)
מכבי נתניה 40% (מ.ת״א ח׳)
הפועל עכו 34% (ק״ש ח׳)
הפועל אשקלון 30% (רעננה ח׳)

בגדול הווינר אומרים לנו פה ״אין לנו שמץ של מושג מי הולכת לשמור על רשת נקייה, והפלייאוף העליון הזה השתגע לגמרי״. זה לא קורה הרבה שקבוצות אמצע טבלה הם עם האחוזים הגבוהים ביותר לשמור על שער נקי. ה״המלצה״ הבולטת ביותר פה היא כמובן על רעננה מול אשקלון שאיבדה את הסיכוי להישאר בליגה ולא מתפקדת התקפית בתקופה האחרונה ועל ק״ש שמשחקת מול עכו, שזה באנקר אחוזים גבוהים ואכזבה אחרי שלוקחים שחקנים נגדם.

קהל הפועל רעננה
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל רעננה

מבחינת אסטרטגיה הגנתית בוובי, יש לכם שתי אפשרויות שאני ממליץ עליהן:
א. מינימום שחקני הגנה ופיזור כמה שיותר גדול בין הקבוצות, עם דגש על שחקני הגנה שיכולים לתרום התקפית. כלומר, 3 שחקני הגנה, מקסימום דאבל (שני שחקנים מאותה קבוצה) אחד. עם עדיפות ל 4 שחקנים הגנתיים מ-4 קבוצות שונות. המשמעות היא שכנראה לא תהיה לכם פגיעה גורפת מהגנה משמירה על שער נקי, סביר שתפגעו ב-2 מתוך ה-4. לכן גם יש חשיבות גדולה ללהמר על שחקני הגנה שתורמים התקפית, כי יכול מאוד להיות שדווקא משם יגיע לכם היתרון. מה ההיגיון? אין קבוצות שברור מאליו שצריך ללכת עליהן, מי שיילך מרוכז יש סיכוי סביר שייפול לגמרי ואז אפילו פגיעה חלקית תתן לכם יתרון.
ב. תרכזו טריפל על קבוצה אחת. בא לכם ללכת ״אול-אין״ בהגנה? לכו על זה. ראינו כבר לפי אחוזי הבחירה של השחקנים שאם תעשו את זה אתם תהיו מיוחדים, לכן פגיעה יכולה להיות מאוד משמעותית לעומת כמות הנקודות שאחרים יקבלו מההגנה. הקיצון הוא כמובן לקחת 3 שחקני הגנה\שוער מאותה קבוצה ושאחד מהם יהיה קפטן. במקרה של פגיעה אתם עם 24 נקודות מ״4״ שחקנים בלי שבכלל פגעתם בחלקים האחרים של המגרש (טריפל הגנה זה לא דבר יקר).

תבחרו את אחת מהגישות, אל תלכו על משהו באמצע.



שחקנים לשים אליהם לב

שבוע שעבר: עומר אצילי עם עוד שער ו-7 נקודות. עידן נחמיאס ספג שער בגארבג׳ ממכבי חיפה ופספס לנו שער נקי וגם אינברום לא היה מעורב בשער הנצחון שהשאיר את אשדוד ליגה (2 נק׳ כל אחד).

דידייה קוגבניה – קישור, 6 מ׳ – מכבי נתניה

קוגבניה הגיע לארץ בתור חלוץ, כך הוא שיחק בבית״ר רמלה וזה כביכול התפקיד הטבעי שלו. העונה בנתניה הוא עובר הסבה לעמדת הקשר (למרות שגם שיחק חלוץ לעיתים) ובמחזורים האחרונים נראה שהוא נכנס לסוג של ״זון״. הוא מתופקד בצד השמאלי של הקישור ביהלום וכן בורח יותר לצדדים, מצליח להביא לידי ביטוי את היכולות הפיזיות שלו וגם מסכן את השער (וכובש). בהיעדר דיא סבע, יכול מאוד להיות שהוא זה שיקבל תספוקת גדולה יותר של כדורי ערן לוי ויהווה הכלי ההתקפי היעיל של הקבוצה (כנראה בשיתוף עם רמזי ספורי). אפשרות לא רעה ל #חילוףסבע.

למה לא? כי מכבי ת״א ירצו ״לנקום״. כי לנתניה, למרות מה שאומרים, יש לא מעט תלות התקפית בדיא סבע וקשה לדעת איך היא תתפקד בלעדיו.

שלומי אזולאי – קישור, 9 מ׳ – מכבי חיפה

הקשר, כן, הקשר. זה שמשחק בקבוצה שבד״כ אסור להמליץ על שחקנים ממנה. זה שהיה פצוע חלק ענק מהעונה ואף פעם לא באמת באמת נכנס לקצב משחק. ההוא. מצד שני, הוא גם ההוא שבישל 6 שערים וכבש 1 ב-890 דקות בלבד. הוא גם השחקן שיכולת המסירה שלו ושבירת ההגנות היא הטובה ביותר במכבי חיפה, בפער. הוא מייצר הרבה הזדמנויות בכל משחק שהוא נמצא על המגרש – בממוצע בפלייאוף 2.3 מסירות מפתח שלא מומשו (0 בישולים) למשחק, ולא רק זה, הוא גם מאיים לא מעט על השער במשחקים האחרונים, עם 1.7 בעיטות למסגרת למשחק. מכבי חיפה בלי לחץ ובלי מטרות משחקת קצת יותר טוב בפלייאוף, אבל כמובן שעם חוסר יציבות (הפסידו מחזור קודם) עוד אפשרות טובה ל #חילוףסבע.

למה לא? כי הוא פחות מהכובשים הגדולים ומצד שני סלליך, שכן אחד המוציאים לפועל הבולטים של הקבוצה, באותו מחיר. כי הוא לובש מדים ירוקים ומשחק במכבי חיפה, זאת הסיבה הכי גדולה למה לא.

שלומי אזולאי מכבי חיפה

עדי נמני – הגנה, 5 מ׳ – הפועל רעננה

עדי נמני, הידוע בכינויו ״המגן של רעננה שיודעים שהוא מגן ימני רק כי אמבולה מגן שמאלי״, או ״רגע, הוא קרוב משפחה של אבי?״. מה שחשוב לנו, הוא שחקן הרכב קבוע ברעננה והוא יחסית מעורב בהתקפה. אומנם תרם רק שער ובישול עד כה העונה, אבל כמות ההרמות ומסירות העומק שלו סבירה מאוד. רעננה מול אשקלון המפורקת במחזור הקרוב, היא משחקת טוב מתחילת הפלייאוף והוא (וקמארה) הזולים מבין שחקני ההגנה שמשחקים.

למה לא? כי הבלמים שלהם (והבה וקמארה) כבשו במחזורים האחרונים ממצבים נייחים ונמני פחות עולה בהם. אז אתם מפספסים את האספקט הזה.

 

בהצלחה לכולם!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח