מפנטזים על הג'ירו

// מאת חנוך כץ

אחרי הפנטזי של מירוצי האביב, חשבתי שמצבי לא יכול להיות יותר גרוע. ובכן, טעיתי.

עכשיו כשגם נוספו משתתפים למשפחת הפנטזי, לגרנד טור הראשון (שוב בחסות איל פידל התותח), הגעתי עם ניסיון, כוונה ורצון לתקן את הפאשלה באביב. הכנתי טופס הצעות אפשרי כבר שבוע לפני הדראפט, עברתי עליו כל יום, בודק, משנה, מתכונן.

 

בגלל שבג'ירו יש פחות אפשרויות בחירה מבאביב, וגדלנו ל-15 משתתפים, הקבוצות קטנו מ-10 ל-8 רוכבים, והדראפט נהיה הרבה יותר מעניין. 4 סיבובים תוך יומיים (בגלל פרסומי סגלים מאוחרים, חגים לאומיים, והג'ירו שלחץ), הביאו הרבה יותר מתח מאשר הדראפט באביב.

אני לתומי חשבתי שאחרי היכולת שלו בשנה שעברה, ובגלל שלושה קטעי נגד שעון בג'ירו השנה, יהיה שווה להציע הרבה על טום דומולן, לכן הצעתי עליו מעל 700 ביטקוינים מתוך תקציב של 1500 (ככה קראנו לכסף של הפנטזי, שם נחמד). בניתי גם על ספרינטים, לכן הצעתי גם על גאביריה וסשה מודולו, שנתנו בהתאמה אחלה טור וג'ירו שנה שעברה, כשעוד אני זוכר לגאביריה את הכישלון בקבוצה שלי באביב. כמו"כ הצעתי גם על פורמולו מבורה, על קמפנארטס, אלוף אירופה בנג"ש, ועול דה חנט, מטפס מדופלם.

לצערי (או לא לצערי אחרי הפרידה המוקדמת שלו) הפסדתי את דומולן, כרוכב הראשון שהועלה בסיבוב בקבוצה, לישראל, שהציע עליו 900. הדראפט לא ניבא לי טובות, כשההצעה היחידה שזכיתי בה בסיבוב הראשון הייתה על סשה מודולו, שבכלל די איכזב בג'ירו. כל השאר, מפורמולו עד קנגרט מקבוצת EF שהפסדתי רק על עדיפות לפידל הצעיר יותר, הלכו לקבוצות אחרות.

ג'ירו דאיטליה, אופניים
Credit to "Giro d'Italia" Facebook page

גם הסיבוב השני לא עשה איתי חסד, שם הפסדתי את צ'ימולאי מהאקדמי, גלופין, קונטי, וכו'. זכיתי בו רק בקונור דאן יקיר המערכת, ופראן ונטוזו מקבוצת CCC שלמעט פריצה וכמעט זכייה בשלב ספרינט, ההישג היחיד שלו היה לתת בקבוק לכריש. שאר הקבוצה שלי גם היא לא מדהימה בלשון המעטה, מה שגרם למפלה שלי.

בניגוד אליי, לאחרים היה אחלה דראפט. מרוגליץ' שהגיע לשאדי בפחות מ-600, זאקרין שנלקח ע"י איל ב16 בלבד, עד לאנדה שנלקח בפחות מ150. ראויים לציון שניים. יואב, שזכה בניבאלי בפחות מ200, והרכיב קבוצה עם הכריש, ארנו דמאר ואליה ויויאני, והקנייה שכמעט חרצה את גורל הפנטזי, ריצ'ארד קראפז, שבין ההצעה הזוכה של יונתן למפסידה של אפי היה ביטקוין אחד בלבד. עוד רוכב שנלקח לפי אותם משתתפים על חודו של ביטקוין, היה טום בוהלי מהאמירויות. למרות ההפסד הכואב, אותו אפי לקח את סיבקוב ב9 ביטקוין ללא תחרות.

פנטזי ג'ירו
סגלי הקבוצות בסיום הדראפט

בדירוגים לפני תחילת הג'ירו, כיכבו בעיקר יואב (עם דמאר, ויויאני וניבאלי), שאדי (עם רוגליץ', צ'יקונה ובילבאו) ואיל (עם זקארין וייטס) כפייבוריטים. בנוסף, בגלל עניין הפרישות בגרנד טורים, התווספו לכל קבוצה 2 מחליפים, לא שזה עזר… לדוגמה הקבוצה שלי סיימה עם 5 רוכבים בכלל, והייתה הקבוצה הקטנה יותר (בשיתוף עם קבוצה אחרת, של איתמר, לו היו דוידה צ'ימולאי וצ'רני).

מתחילת המירוץ, ידעתי שהסיכויים שלי לא גבוהים. ציפיתי בעיקר לנקודות מספרינטים או בריחות, וגם זה בסוף לא קרה. השגתי נקודות מ3 רוכבים בלבד, מודולו, קריסטיאן ניס, ויאספר דה בויסט שנכנס כמחליף, וסיימתי רק עם 104 נקודות, במקום האחרון. לעומתי, הקבוצה של יונה, שלא ציפו ממנה הרבה, הכילה את קראפז וגאביריה, ונאנס פטרס שהגיע כמחליף, הפציצה ויונה סיים רביעי. גם הקבוצה של גיל פידל (פידל הצעיר) נתנה הופעה, עם אוון (שניצח שני שלבים), מייקה, קטאלדו וקנגרט (שהפסדתי בעצמי כמו שאמרתי), וסיים שני.

הקבוצה עם רוגליץ' סיימה, כמו רוגליץ' עצמו, במקום האחרון על הפודיום, כשיש בה גם את צ'יקונה, שניצח שלב ולקח את החולצה הכחולה, ואת פלו בילבאו שלקח שני שלבים. גם איל פידל עצמו עם קבוצה טובה, עם ייטס, זקארין, אנטונש ורוחאס, והשלים את החמישייה.
זוכה האביב, עמית, הפציץ עם בחירות טובות בסיבוב השלישי: ואנדרמה, קנולה וסבארגלי, ובעזרת באוקה מולמה וניזולו (שאגב, גם עליו הצעתי והפסדתי) סיים שישי. אפי שהפסיד את קראפז על חודו של ביטקוין סיים שביעי בעיקר בזכות אקרמן, זוכה החולצה הסגולה, ופאבל סיבקוב שסיים שני בחולצה הלבנה.

 

נטלי עם לאנדה, ולנטין מדואס וקטנאו, סיימה שמינית, אריאל עם מיגל אנחלופז, קארוזו וזליג (הליד-אווט של אקרמן) סיים תשיעי והיה אחת מאכזבות הפנטזי בעיקר בגלל אנחלופז. וישראל, שלמרות הפציעה המוקדמת של דומולן נשען על דוידה פורמולו ומסנאדה (שלקח שלב) והשתחל לעשירייה.
השליש התחתון של הטבלה היה יותר "משעמם", עם איתמר שלקח את הארט מאינאוס וצ'ימולאי מהאקדמי (שהיה הרוכב ה15 הכי פורה בג'ירו), זגה שלקח את קמפנארטס ואסטבן צ'אבס, ובחולצה השחורה אני זכיתי, עם הקבוצה האפורה והגרועה ביותר אחרי דראפט נוראי.
אבל מעל כולם, במקום הראשון סיים יואב, שכל תשעת רוכביו (עם צ'זארה בנדטי, שנכנס מחליף בקטע ה-12 וניצח אותו) הביאו ניקוד. מדמאר וניבאלי עד יאן פולנץ ויון איזגירה.

בכל מהלך הג'ירו כולם היו מתוחים וקיוו לניצחון של רוכבים שלהם, מה שהוסיף להנאה מהמירוץ, דיונים סוערים בקבוצה על מנצחים, מפסידים, קפטנים, התקפות, נפילות, פרישות, ובעצם כל דבר בג'ירו היה מטורף עוד יותר דרך הפנטזי הזה. בשונה ממרוצי האביב שנפרסו על חודשיים, בשלושה שבועות האלה כל יום היה מעניין, מלא במתח ומהנה. אישית הפנטזי גרם לי להכיר עוד הרבה רוכבים ואסטרטגיות, ולראות הרבה יותר זמן את הג'ירו.

ויאללה, עכשיו לטור!!! רוצים להצטרף? הגיבו למטה וניצור אתכם קשר.

פנטזי ג'ירו
הטבלה בסיום המרוץ
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. רזאל אלכסנברג

    רוצה להצטרף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח