מפגשי קצוות – הכנה למחזור ה-22 בליגת החלומות

מפגשי קצוות והאשליה של מחזור קל. המחזור ה-22 על הנייר נראה מחזור יחסית “פשוט”. 4 הקבוצות שמדורגות ראשונות משחקות נגד 4 הקבוצות שמדורגות אחרונות (דווקא מעניין לבדוק מתי זה קרה פעם אחרונה). ביחד עם המשחק של מכבי נתניה מול סכנין שבתקופה נוראית, יש לנו 5 משחקים מתוך 7 שמראש נראים מאוד חד צדדיים.

טיקטיק מונדיאל

אז למה אשליה? בעיקר עניינים פרסונליים. ערן לוי מוצהב, אנטוני וראן שהתחפש להארי קיין במשחקים האחרונים יצא עם פציעה בגביע ובספק, ב”ש חסרה שליש קבוצה כולל שחקן מאוד פופולארי ב-ליגת החלומות (בן שהר), מכבי ת”א עדיין בלי אלי דסה והפועל חיפה לא בדיוק קבוצה דורסנית והשחקנים ההתקפיים שלה מאוד לא יציבים מבחינת צבירת נקודות.

ערן לוי מוצהב – אז קודם כל ההשפעה הישירה היא שסיכוי גבוה שזה מבזבז לכם חילוף גם במחזור הזה וגם באחד המחזורים הבאים בשביל להחזיר אותו. העניין השני הוא ההשפעה של לוי על כל הקבוצה וספציפית על המוחמד סלאח של ליגת העל, דיא סבע. לוי כבר פספס 5 משחקים עד כה העונה. הנתונים של סבע בכלל לא רעים במשחקים האלה. 4 שערים ובישול. אמה מה, כולם היו ב-3 המשחקים הראשונים שערן לוי החסיר. שני המשחקים האחרונים שסבע שיחק בלי ערן לוי, היו 2 ממחזורי ה”בלנק” (אי תרימת שער או בישול) היחידים של סבע בתקופה האחרונה.

ערן לוי מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

אנטוני וראן – יש עוד סיכוי שהוא ישחק. יכולה כביכול להיות פה גם השפעה חיובית על שכטר, אבל אם הייתי צריך להמר הייתי אומר שלאחוז מאוד מאוד גבוה מהאנשים יהיה את שכטר במחזור הקרוב. אז ה”דיפרנשייטור” שהוא וראן הלך למחזור הזה. זה יכול גם לפתוח פתח לכניסה של סילבסטר לעניינים. הייתה התלהבות של האוהדים מהדקות שלו בגביע. לדעתי אל תקחו אותו מראש.

ב”ש והתעויוט – ויטור, אוגו ובעיקר בן שהר בטוח בחוץ. אנחנו הולכים לראות הרכב מאוד שונה מהרגיל ב-ב”ש. אה, ואם להוסיף לחגיגה, אורן ביטון נח בגביע בגלל עייפות או פציעה אז אפילו הסוג של באנקר הזה לא נעול בהרכב. בלי קשר לחיסורים, ב”ש לא בתקופה טובה. היחיד שמתפקד שם ברמה גבוהה הוא מליקסון, שלמרות שהוא שחקן נהדר, הוא קצת טרול פנטזי. לצערנו, הם גם משחקים ביום שני אז קשה לדעת אפילו מה יהיה ההרכב.

אם לא מספיקים החיסורים לעיל, הספסול של וידאר במשחק העונה הגיע כהפתעה מאוד גדולה לחובבי ליגת החלומות. השחקן השני הכי נבחר והשני הכי מקופטן בליגה לא מקבל אפילו דקה. כשחושבים על זה שוב, אנחנו כבר יודעים שהתפוקה של קיארטנסון בלי דסה פחותה. אז גם בחשיבה קדימה לא ברור מה עושים איתו, או עם שחקני התקפה אחרים של מכבי ת”א.

על הנייר מחזור קל, במציאות, הרבה דברים לקחת בחשבון. מה שכן, אל תגזימו עם ההימורים. אומנם יש הרגשה שההרכבים יגיעו למצב דומה בסוף המחזור (שניים הגנה מהפועל חיפה או אחד + תורג’מן), קלאודמיר + שכטר, סבע. תקחו הימור שניים במקסימום כי במחזור כזה יש פוטנציאל התפוצצות דווקא אצל הברורים מאליהם ואתם רוצים להיות חלק מזה.

מכבי תל אביב, וידאר קיארטנסון
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

 מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה

האחוזים מבוססים על יחסי ההימורים שה-ווינר נותן לתוצאות בהן הקבוצה לא סופגת.

  1. מכבי תל אביב 73% (נגד עכו ח’)
  2. הפועל באר שבע 70% (נגד אשדוד ב’)
  3. בית”ר ירושלים 67% (נגד אשקלון ח’)
  4. הפועל חיפה 60% (נגד רעננה ח’)
  5. מכבי נתניה 59% (נגד סכנין ב’)
  6. מכבי חיפה 55% (נגד ק”ש ב’)
  7. בני יהודה 54% (נגד מכבי פ”ת ב’)
  8. מכבי פ”ת 45% (נגד בני יהודה ח’)
  9. עירוני ק”ש 42% (נגד מכבי חיפה ח’)
  10. בני סכנין 36% (נגד נתניה ח’)
  11. הפועל רעננה 34% (נגד הפועל חיפה ב’)
  12. הפועל אשקלון 28% (נגד בית”ר ב’)
  13. מ.ס אשדוד 26% (נגד ב”ש ב’)
  14. הפועל עכו 23% (נגד מכבי ת”א ב’)

** אל תקחו את האחוזים קשה מידי. זאת הערכה על בסיס היחסים שבהגדרה בה האחוזים גבוהים מהמציאות. לסדר בין הקבוצות + ההפרשים בין האחוזים כן יש משמעות יותר מאשר לאחוז המוחלט כמספר.

*****

שחקנים לשים לב אליהם:

שבוע שעבר הייתה סקירה רחבה. ממליץ להמשיך לשים לב במיוחד ל-אור דסה שכבש בגביע ולחנן ממן שכנראה ייכנס יותר לעניינים ב-ב”ש בתקופה הקרובה.

אופיר דוידזאדה מכבי ת”א – 9 מ’, מגן

אז נכון שהוא אחד משחקני ההגנה הכי יקרים במשחק ומשחק בקבוצה שהיא דיי “אובייס”, אז אני צריך תירוץ טוב. קודם כל, מכבי בכושר הגנתי מצוין. היא מרחיקה את היריבות שלה מהשער נהדר ומונעת מהן להגיע לבעיטות מסוכנות. לא לקחת שחקן שמקבל בונוס על שער נקי מ-מכבי ת”א כשהיא משחקת בשני משחקים הקרובים נגד הפועל עכו ו-הפועל רעננה זה אבסורד. היתרון של דוידזאדה הוא בזה שהוא בכלל מתופקד כ-ווינג בק. ברגע ש-דסה בחוץ, המערך של מכבי ת”א מתהפך ומיכה עובר לימין כעמדת מוצא. לדוידזאדה יש הרבה שטחים לעלות בצד שמאל והוא משתדל לעשות את זה. הוא לא הכי מדויק בהרמות, הוא מבקיע פעם ב-יובל אבידור, אבל עדיין, הוא שם.

למה לא? כי הוא יקר יחסית לשחקן הגנה, כי ברגע ש-דסה יחזור לא ברור מה יקרה איתו וכי הפועל עכו היא האויב העקשן של “שער נקי בטוח”.

דוידזאדה (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

גיא מלמד הפועל ב”ש – 8 מ’, חלוץ

הייתי הרבה יותר שלם עם הפיסקה הזאת אם המשחק של ב”ש לא היה ביום שני. כרגע נורא קשה לדעת איך ב”ש יעלו אז זאת יותר המלצת “לשים לב” או ממש הימור פרוע מאשר ממש תשימו אותו בהרכב השבוע. ברגע שבן שהר ופקהארט (מישהו זוכר שגאדיר שם?) לא בעניינים, כביכול גיא מלמד הוא החלוץ הבכיר בסגל. בגלל התפוקה שלו עד כה בב”ש זה נשמע ממש מוזר, אך חשוב לזכור שזה חלוץ שכבש 8 שערים עד הפלייאוף במכבי פ”ת בעונה שעברה. תפוקה ששווה בערך למספרים של בן שהר, תורג’מן, שכטר וכו’ העונה. יכול להיות הפתעה מעניינת.

למה לא? כי לא ברור בכלל שהוא ישחק. בכר יכול למצוא פתרונות אחרים לחיסורים ועוד לא ראינו ממנו משהו מיוחד ב-ב”ש. בקיצור, זה באמת הימור.

אביב אברהם מכבי נתניה – 5 מ’, קשר

זאת יותר המלצה נקודתית למחזור הזה בשביל לפתור “בעיה” שגם לי יש מאשר מישהו לשים לב לטווח הרחוק (הפוך מבדרך כלל). יש לכם את ערן לוי ואתם צריכים תקציב בשביל לקחת את דוידזאדה או ראיקו? אביב אברהם אחלה אופציה.
קודם כל החיסור של ערן לוי יכול לתרום לו מבחינת התרומה להתקפה. במשחקים קודמים שלוי לא שיחק הוא תופקד יותר קדמי מאשר עם לוי. למרות שבמקרה הזה אם ספורי נגיד ייכנס להרכב זה לא יקרה. שורה תחתונה, הוא אופציה זולה בקבוצה שנוצר אצלה פער התקפי מול קבוצת הגנה חלשה.

למה לא? כי אולי תרצו מישהו אחר מ-מכבי נתניה (ויקי?). כי זה מחייב חילוף נוסף ראש בראש בשביל להחזיר את ערן לוי אחר כך בגלל הגבלת 2 מקבוצה. כי רוב הסיכויים שהוא לא יתרום כלום.

בהצלחה לכולם!

מכבי נתניה, אביב אברהם
Credit to "FC Maccabi Netanya" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח