מי ירוויח ומי יפסיד ממשחקי חג המולד?

כריסמס 2020 אינו דומה בכלום לכריסמס 2019.
החינוך, התרבות, הבילויים, הטיולים, הפוליטיקה ובכלל החיים השתנו לחלוטין השנה.
אפילו זאב אלקין כבר לא בליכוד.
אפילו הוירוס כבר הספיק לעבור מוטציה ולהשתנות.
רק דבר אחד נותר יציב וללא שינוי – משחקי הכריסמס בפרמייר ליג.

גם השנה יבלו שחקני הקבוצות האנגליות את השבוע בין חג המולד לראש השנה האזרחית, במרתון קשוח וצפוף של משחקים, בגשם ובקור, עם סיכון גבוה לפציעות, והפעם זה יקרה מול כיסאות ריקים המכוסים ביריעות פירסומת ובתוך איצטדיונים שוממים ושקטים. ננסה להבין מי ירוויח ומי יפסיד בשבוע הקרוב ואיך תראה צמרת הליגה בתחילת ינואר.

via "premier league" facebook page

 

ליברפול (ראשונה, 31 נקודות) –
נגד מי: ווסט ברומיץ', ניוקאסל, סאותהמפטון.
מה יהיה:
האדומים נהנים מלוח משחקים נוח יחסית השבוע, הן מבחינת היריבות, שרק אחת מהן, סאותהמפטון, נמצאת בחלק העליון של הטבלה, והן מבחינת ריווח המשחקים, מאחר ויש שלושה ימים בין צמד המשחקים הראשון. ליברפול מגיעה לחג במצב רוח מרומם אחרי ניצחון דרמטי ומרגש על ה"מוריניובוס" ושביעייה לרשת של קריסטל פאלאס, ועם חדשות טובות על פצועים שמתחילים להבריא ולחזור לפעילות.
מי חייב להישאר בריא: פאביניו ורוברטסון – אין להם תחליף בהגנה, אם כי ליברפול הוכיחה העונה, שהיא יכולה להתמודד ולהתגבר על כל פציעה.
התחזית: 7 נקודות ומעלה, בגלל תיקו לא צפוי, כי בכל זאת מדובר בליגה הקשה בעולם. כל דבר פחות מזה יהיה הפתעה.

 

לסטר (שניה, 27 נק') –
נגד מי: יונייטד, קריסטל פאלאס, ניוקאסל.
מה יהיה:
גם השועלים מגיעים עם מצב רוח טוב לחג, אחרי ניצחון מרשים על מוריניו ושות', ועם מיקום מפתיע ביחס לתקציב ולסגל מול הקבוצות הגדולות.
הצלחה במשחק מול יונייטד היא קריטית אם הקבוצה רוצה להתבסס ברביעייה הראשונה ולהמשיך לנסות ולאיים על ליברפול, ולסטר כבר הוכיחה השנה שהיא מצליחה נגד רוב הגדולות. הפעם יש לי תחושה שהיא תפסיד.
מי חייב להישר בריא: וארדי – בלעדיו אין כמעט התקפה (11 שערים + 4 בישולים מתוך 26 שכבשה הקבוצה).
התחזית: 4-6 נקודות.

 

מנצ'סטר יונייטד (שלישית, 26) –
נגד מי: לסטר, וולבס, אסטון וילה.
מה יהיה:
יהיה קשה. קשה מאוד.
יונייטד מגיעה בתנופה, אחרי שישייה לרשת של לידס, ושישה ניצחונות משבעת המשחקים האחרונים, ובתמורה היא מקבלת את הלוח הכי מאתגר בחג. שלוש קבוצות איכותיות עם שאיפות להצלחה ותבנית משחק ברורה. למעט וולבס, שנמצאת בירידה ומתקשה להבקיע, שתי האחרות נמצאות בכושר טוב וכובשות הרבה.
אמנם לקבוצה יש משחק פחות, כך שהיא יכולה להקטין את הפער מליברפול לשתי נקודות, אבל נראה כי השבוע הזה יקבע לאן מועדות פניה של יונייטד העונה, מה גם שהמשחק הראשון אחרי החג הוא באנפילד.
מי חייב להישאר בריא: ברונו פרננדש – הוא כל ההבדל.
התחזית: 6-7 נקודות, ושמירה על מרחק סביר מהפיסגה.

 

אברטון (רביעית, 25) –
נגד מי: שפילד יונייטד, מנצ'סטר סיטי, ווסטהאם.
מה יהיה:
אחרי רצף משחקים לא טוב, נראה שאנצ'לוטי החזיר את הקבוצה למסלול עם רצף של שלושה ניצחונות מרשימים על צ'לסי, לסטר וארסנל, ועל מנת לעזור לו להמשיך בכך, הוא מקבל את הקבוצה הכי מבואסת בעולם כסיפתח. אחרי שפילד העניינים קצת מסתבכים, אבל מאחר ואברטון מארחת את שני המשחקים האחרונים ותקבל את תמיכת הקהל (רק היא וליברפול מארחות עם קהל), יש סבירות להצלחה.
מי חייב להישאר בריא: קלברט לווין – כבש 11 מתוך 25 שערים של הקבוצה.
התחזית: 4-6 נקודות, מכיוון שלמרות הביתיות היא תפסיד לסיטי.

via "fantasy premier league" facebook page

 

צ'לסי (חמישית, 25) –
נגד מי: ארסנל, אסטון וילה, מנצ'סטר סיטי.
מה יהיה:
הכחולים פוגשים את שבוע חג המולד במצב לא יציב. בחמשת המשחקים האחרונים הם רשמו שני ניצחונות, שני הפסדים ותיקו. יש שיגידו שזה מאפיין קבוצה צעירה, ויש שיאמרו שזה מכיוון שעדיין לא התחברו. כך או אחרת, מדובר בקבוצה עם התקפה קטלנית ומהירה שיכולה לכבוש בהרבה דרכים. שבוע החג מציב בפני למפארד והשחקנים אתגר גבוה מאוד, שעשוי לבסס אותם ברביעייה או להרחיק אותם ממנה. קשה לי להאמין שהם יצליחו לנצח את כל המשחקים, ביחוד ששני הראשונים הם תוך 48 שעות.
מי חייב להישאר בריא: אדוארד מנדי – כי מי רוצה את קאפה בחזרה?
התחזית: 4-6 נקודות.

 

טוטנהאם (שישית, 25) –
נגד מי: וולבס, פולהאם, לידס.
מה יהיה:
שאלה טובה.
טוטנהאם נמצאת בירידה עם שלושה משחקים ללא ניצחון, וסוג של מירמור אופייני שעולה מהצד של מוריניו. לוח המשחקים שלה סביר עד נוח, מול שתי קבוצות שמחזיקות בכדור ונותנות לשחק, ומאפשרות לקיין וסון למצוא שטחים פנויים. לטעמי טוטנהאם השיגה עד המשברון האחרון יותר מהאיכות שלה ועכשיו הדברים לאט לאט מתאזנים והמגמה תימשך בחג.
מי חייב להישאר בריא: סון והארי קיין (ביחד וכל אחד לחוד) – בלעדיהם טוטנהאם פחות התקפית מהפועל ת"א.
התחזית: 4-6 נקודות.

via "premier league" facebook page

 

מנצ'סטר סיטי (שמינית, 23):
נגד מי: ניוקאסל, אברטון, צ'לסי
מה יהיה:
סיטי, עם משחק חסר, עשויה להיות אחת המרוויחות הגדולות משבוע החג, אם תצליח לנצח את כל המשחקים, מאחר והיא מתמודדת מול שתיים מהקבוצות שמעליה. אם בשנתיים האחרונות היא היתה בעיקר התקפה, הרי השנה יש לה את ההגנה הטובה ביותר בליגה. היא הפסידה רק פעמיים, וכל שאר הקבוצות, למעט ליברפול, הפסידו יותר. עד עכשיו נראה שפפ הוריד הילוך בכוונה כדי לשמור כוחות וכל מה שסיטי צריכה זה מעט יותר חדות בהתקפה, כלומר את אגוארו בריא, ובחג הוא אמור להיות על המגרש.
מי חייב להישאר בריא: דה ברוינה – הבלגי היה מעורב בתשעה (7 שערים + 2 בישולים) מתוך 19 השערים של הקבוצה.
התחזית: 7-9 נקודות והמשך התקדמות לכיוון הפיסגה.

 

אני התמקדתי אמנם בצמרת, אולם יכול מאוד להיות שהסיפור המרתק של החג יגיע דווקא מהתחתית, וספציפית מהצוללת הקרויה ארסנל. התותחנים ניצחו לאחרונה בראשון לנובמבר, ומאז גירדו שתי תוצאות תיקו והפסידו חמש פעמים. הם פותחים בדרבי מול צ'לסי שאמור להניב עוד הפסד, ואח"כ פוגשים את ברייטון וברומיץ', לשני משחקים שיקבעו כנראה את עתידו של ארטטה, והאם הקבוצה תיאבק כנגד הירידה עד סוף העונה, או תסתפק בשיוט רגוע במרכז ובהמשך תהליך הבנייה.

מרתון חג המולד הוא בדרך כלל תקופה קריטית שמסננת בין המתמודדות האמיתיות על האליפות לאלה שהן רק פייק. יש לנו השנה ליגה תחרותית וצמודה מתמיד, ואינני מאמין שתהיה קבוצת צמרת שממש תתרסק בשבוע הקרוב, אבל ההימור שלי הוא שליברפול ושתי הקבוצות ממנצ'סטר יהיו המרוויחות הגדולות של החג.

via "fantasy premier league" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח