מינכן מתכוננת ל-2020/21

מבין הערכים הרבים שחרטה מעצמת הכדורגל של באיירן מינכן על דגלה, אין ספק שערך ההמשכיות הוא מהבולטים והחשובים שבהם. באיירן היא קבוצה שלעולם לא מסתפקת או מסופקת, היא תמיד רוצה עוד ועוד. היא שואפת לזכות בכל מבלי להשאיר דבר ליריבותיה. באיירן מינכן של המילניום הנוכחי, זו שזכתה ברצף אליפויות היסטורי, שלושה גביעי אירופה ושני טרבלים, מכוונת תמיד לזכייה בכל התארים כאשר אליפות הבונדסליגה היא כמובן הלחם והחמאה של הבווארים.

השנה, לראשונה מזה 15 שנים, נושא אדריכל הטרבל הטרי, האנס-דיטר פליק, במלאכה המורכבת והמאתגרת ביותר בכדורגל העולמי- מלאכת בניית הסגל. מאז 2005, פליק, שמילא את תפקיד עוזר המאמן בזלצבורג, נבחרת גרמניה ובאיירן, היה רגיל לצפות מהצד בתהליך הרכבת הסגל. אך הקיץ, זוכה פליק בהזדמנות להוכיח את כישוריו כמאמן ראשי ולשתול בעצמו את פירות ההצלחה.
באיירן מינכן מודל 2021 יוצאת לדרך.

רוצה להשתיק את המבקרים המעטים שנותרו לו, פליק (Credit to FC Bayerm Munchen oficcial Facebook page)

 

את חלון ההעברות הנוכחי פתחה באיירן בסערה לאחר ששילמה 50 מיליון אירו למנצ'סטר סיטי עבור שירותיו של לרוי סאנה. סכום זה נחשב עבור באיירן (שכל שחקני ההרכב הפותח שלה בגמר ליגת האלופות עלו לה קצת יותר ממאה מיליון אירו, ביחד), למעט גבוה, אך כשמדובר בכישרון עולה ובדריבליסט מדופלם כמו סאנה, ניתן להגדיר את ההחתמה הזו כרכישה במחיר מציאה. באיירן עקבה במשך כמעט שנתיים אחרי הווינגר הגרמני בן ה-24 ואף הייתה קרובה להחתים אותו בקיץ הקודם, אך לאחר שהנל נפצע בצורה קשה, ימים ספורים לאחר פתיחת העונה, העסקה נגנזה באופן זמני.

באיירן ידועה בתור קבוצה שאוהבת ליצור תחרות בתוך הסגל שלה. אין הנחות לאף שחקן, פופולרי, וותיק ומצליח ככל שיהיה. בבאיירן לא רוצים להיכנס למצב בו סאנה יהיה הקיצוני השמאלי הבכיר הבודד בסגל ולאור העובדה שקיימות שמועות רבות על עזיבתו של קינגסלי קומאן, סביר להניח שהנהלת הקבוצה תממש את אופציית הרכישה על איבן פרישיץ' המושאל מאינטר ובכך תסגור הרמטית את עמדת הווינגר השמאלי עם שניים משחקני הכנף הטובים בעולם.

סאנה, אלכס ארנולד
הסנונית הראשונה בשמי מינכן, סאנה (Credit to "Liverpool FC" Facebook page)

 

סוגיה נוספת בה עוסקים ראשי המועדון בימים אלו, היא סוגיית עזיבתו הצפויה של טיאגו אלקנטרה, מי ששימש בתור המנוע של הבוואריים במרכז השדה ב-7 העונות האחרונות. קבוצות רבות מתחרות על שירותיו של טיאגו, כאשר ליברפול היא המובילה במירוץ אחר הספרדי. לדבריו של פליק באיירן לא תמנע מטיאגו לעזוב ולכן סביר להניח שהחיפושים בבירת בוואריה אחר הקשר המרכזי הבא של הקבוצה, כבר בעיצומם. נכון לכתיבת שורות אלו, השם היחיד שנקשר לשמה של אלופת אירופה, הוא שמו של טיימו בקאיוקו, ששב בשבועות האחרונים לצ'לסי לאחר עונה פושרת למדי במדי מונאקו.

באתרי אינטרנט שונים בהם ניתנת במת הכתיבה לאנליסטים בכירים, אשר בראשם נמצא מגזין ה"אתלטיק" האמריקאי, העלו מספר שמות של קשרים נוספים שעשויים להגיע הקיץ למינכן. הבולט שבהם הוא פאוסטו ורה בן ה-20 של ארחנטינוס ג'וניורס שיודע להפעיל לחץ חזק על שחקני היריבות ובעל אחוזי הצלחה מרשימים בחילוצי כדור ובמסירות עומק. חשוב לציין כי על אף השמועות על צירופם של ורה, בקאיוקו ושחקנים נוספים, פליק שוקל שלא להחתים אף שחקן במקומו של טיאגו על מנת לתת את הקרדיט לשני הקשרים הצעירים של המועדון- מיכאל קואיסנסה הצרפתי בן ה-21 ששיחק ב-11 משחקי ליגה בעונה שעברה (ואף כבש במשחק סיום העונה) ואנג'לו סטילר בן ה-19 שבעיני רבים, נחשב לאחד הכישרונות הגדולים ביותר באקדמיה של באיירן בשנים האחרונות.

סטילר
יזכה לאמונו של פליק? סטילר (Credit to Bayern München Magyarország facebook page)

 

אך למרות חשיבותן של סוגיות שחקני הכנף והקשר המרכזי, הדבר שמעסיק יותר מכל את אנשי באיירן מינכן בשבועות האחרונים הוא חיזוק ההגנה. בראיון שנתן לתקשורת הגרמנית חשף פליק כי הוא מתכוון להנחית במינכן שחקן הגנה נוסף מלבד ניאנזו קואסי, הצרפתי בן ה-19 שהגיע הקיץ מפ.ס.ז', כאשר העדיפות תינתן למגנים ימניים. המאמן הגרמני חושש שהעובדה ששני המגנים הימניים שלו, פבאר וקימיך, יכולים ואף מתאימים יותר לעמדות אחרות במגרש (בלם וקשר אחורי בהתאמה), תכניס אותו למצב בעייתי בעונה הבאה ולכן הוא מתכוון להקדים תרופה למכה. עפ"י האנליסטים של ה"אתלטיק", שתי האפשרויות הנכונות והמתאימות ביותר עבור פליק הן וויליאם ודוידה קלאבריה.

וויליאם הברזילאי בן ה-25 של וולפסבורג, ניצב לרוב בעמדת המגן הימני, אך ביכולתו לשחק גם בעמדות נוספות בקו האחורי. הוא ניחן ביכולת כדרור מרשימה ויכולת חילוצי הכדור שלו ידועה לשמצה בקרב שחקני הכנף של הבונדסליגה, כך שמדובר במגן שיכול להיות מושלם עבור אלופת אירופה. מן העבר השני, דוידה קלאבריה. המגן בן ה-23 נחשב אמנם לנכס חשוב מאד עבור מילאן, אך האיטלקים לא יסרבו למכור אותו במידה ותגיע הצעה הגונה עבור שירותיו. לקלאבריה יש משמעת הגנתית גבוהה, אך הוא לא מסוג הבלמים האיטלקיים שנשארים נטועים במקומם- קלאבריה נוהג לנוע בחופשיות על כר הדשא, לכסות שטחים ואף לקחת חלק פעיל במשחק המסירות של קבוצתו.

כך או כך, גם לאחר הזכייה ההיסטורית בטרבל, באיירן מינכן מוכיחה שעבורה המשכיות זה שם המשחק. במינכן, כמו בכל קיץ ללא יוצא מן הכלל, ההכנות הקפדניות לקראת העונה הבאה מתחילות עוד לפני שאדי הבירה מחגיגות סיום העונה, מתפוגגים באוויר, ואין דבר שמוכיח יותר את גדולתו של מועדון הפאר הזה מאשר העובדה הזו.

פליק, באיירן מינכן
(Credit to FC Bayern Munchen oficcial Facebook page)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח