מה עושים עכשיו?

// מאת יונתן קויפמן

אם תחזירו את אוהד הכדורגל הרוסי הממוצע לקיץ 2018, הוא יעיד שרוסיה של אותה שנה הייתה בלתי מנוצחת – הנבחרת הגיעה לרבע גמר המונדיאל כנגד כל הציפיות. אפשר להניח שפוטין נהנה מה"בייבי" שלו באותה שנה. ה"בייבי" הזאת הניבה את הטורניר הכי מסוקר ומרוויח בכל הזמנים. שחקני הנבחרת הרוסית הפכו לגיבורים במדינתם ומודל חיקוי לכל ילד שחולם להיות כדורגלן.

נבחרת רוסיה
Credit to "Сборная России по футболу" Facebook page

 

שנתיים וקצת אחרי והרחוב הרוסי שונה לגמרי. נגיף הקורונה פוגע קשה במדינה, השפעות פוליטיות נוספות כתוצאה מהמלחמה בנוגרו-קראבח מגיעות עד לפרברים ודיווחים על פרישה אפשרית של פוטין הנערץ, משנות את הדינאמיקה הרוסית לגמרי. אך כעת, פרשה חדשה מטלטלת את הציבור הרוסי. ארטיום דזיובה, קפטן זניט והנבחרת הרוסית, שלדעת רבים נחשב לשחקן הרוסי המוביל בימים אלה, הפך לנושא החם בכל ערוצי החדשות הסובייטים.

סרטון אינטימי של החלוץ הופץ ברחבי המדינה ופותח מהדורות כל ערב באופן קבוע. אין ספק שהסרטון השפיע מקצועית על הקפטן האהוב; הוא נופה מהנבחרת לקראת המשחקים החשובים בליגת האומות ואיבד את סרט הקפטן במדים הלאומיים. אוהדי זניט, שעד לפני חודש העריצו אותו, כעת מנדים אותו לגמרי וקוראים לראשי המועדון לעשות את אותו הדבר.

בנוסף, כעת מתברר שהחלוץ נסחט ע"י צעירה שבידיה היה הסרטון בסכום של כמעט 5 מיליון דולר, אך סירב לשלם לה, ועכשיו תוצאות ההחלטה התבררו כשגויות חברתית. חקירה מיוחדת המנוהלת ע"י הקרמלין מנסה להציל את המצב של דזיובה, אך לא נראה שישפיעו לטובה. בסרטון נראה הקפטן מענג את עצמו ואתם יכולים רק לדמיין מה קורה בבית משפחת דזיובה כאשר אישתו של החלוץ, כריסטינה, רוצה להתגרש מהכוכב. שנתיים וקצת אחרי, מעמדו של דזיובה התהפך וכעת הוא נמצא בתחתית הקריירה שלו. עתידו לוט כבד בערפל. מסקורר מחונן, הוא הפך לבדיחת המדינה.

 

איך ישפיע המקרה על הנבחרת? ובכן, קיימות כמה השערות: החלוץ לא יזומן ככל הנראה לסגל הנבחרת ליורו 2021, יאבד את מקומו בהרכב זניט לפחות לזמן הקרוב, וקשה לראות את החלוץ בן ה-32 מתאושש מכך. בנבחרת הרוסית, לעומת זאת, יצטרכו למצוא לעצמם חלוץ דומיננטי כמוהו ולשלבו בנבחרת המוכשרת וכעת, לאחר צמד המשחקים מול מולדובה וטורקיה, לא נראה שהם קרובים להשיב את העוצמה ההתקפית שהייתה להם.

ומה כעת נשאר לארטיום דזיובה? ובכן, הוא יכול להגלות את עצמו לאחת מהליגות הארופאיות, כמו שעשו אצילי ומיכה בארצנו, אך קשה לראות איך הוא מתברג בהרכב קבוצה חזקה מפאת גילו והשפעות התדמיתיות של הסרטון. עושה רושם שהקריירה המוצלחת של הקפטן תסתיים בקול ענות חלושה.

ארטיום דזיובה, נבחרת רוסיה
Credit to "Сборная России по футболу" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח