לקראת משחק העונה, חוזרים לדרבי המשוגע של 2003/04 

// מאת מתן ארווץ

זה לא סוד שחיכינו שהדרבי של מילאנו באמת יחזור. אחרי שנים שאוהדי אינטר ומילאן סבלו ומאסו בבינוניות של קבוצתם וכל דרבי היה חסר משמעות, מלבד היוקרה של העיר. הגיע הזמן להגיד את זה בפה מלא: הן חוזרות!!! ולדרבי הזה יש משמעות גדולה. משחק העונה ללא עוררין, כאשר הפער בין אינטר המובילה לסגניתה מילאן עומד על נקודה בודדה.

אינטר, מילאן
Credit to "Inter" Facebook page

 

הפעם נחזור לעונת 2003-04, עם הדרבי המשוגע בסיבוב השני, שהוציא סופית את אינטר ממאבק האליפות והרחיק את יובנטוס מהתואר.

אותו ערב גשום בסן סירו התאפיין באווירת מלחמה ביציאי ה'קורבות'. בצד הדרומי הקורבה סוד של מילאן, שסיפק תפאורה מחשמלת ומנגד, הצד הצפוני של אינטר נתן את הטון באותה המידה. אינטר הגיעה אחרי הפסד ב'פריולי' לאודינזה, כאשר היא רק רוצה לחזור לעצמה, תחת המאמן אלברטו זאקרוני (שאימן גם במילאן), שהחליף באותה עונה את הקטור קופר, המאמן הארגנטינאי. מילאן של קרלו אנצ'לוטי רצתה לרשום ניצחון נוסף בדרבי, כמו בסיבוב הראשון, כשניצחה בתוצאה 1:3 ולגרום לאוהדיה נחת, במיוחד אחרי הפנצ'ר באותה עונה בריאזור, נגד דפורטיבו לה קורוניה ובעצם גם להביא את תואר האליפות.

הדרבי אז שודר לראשונה בערוץ הספורט, שזכתה בזכויות השידור של הליגה האיטלקית בעת ההיא. מילאן התחילה את הדרבי בלחץ. באחד ממצבי ההבקעה, קאקה הברזילאי קיבל כדור ומסר לקלארנס סיידורף, שהחזיר לו עם העקב, אך השוער טולדו לא התרשם והיה שם בשביל למנוע מהברזילאי לעלות את מילאן ליתרון.

אחד הרגעים היותר מוזרים שהתרחשו בדרבי הזה היה השער הראשון של אינטר שנכבש על ידי סטנקוביץ. הסרבי ניגש לבעוט כדור קרן שהסתובב והטעה את דידה, חדר לרשת וקבע 0:1 לנראזורי. סטנקוביץ' ושחקני אינטר לא האמינו. בזמן שכדור הקרן עלה, ככל הנראה זאנטי קפץ ובילבל את דידה. זאנטי אמנם לא נגע בכדור, אך זה מה שגרם לשוער הברזילאי להתבלבל ולהוציא את הכדור מהרשת.

המשחק התנהל בקצב מסחרר. מילאן המשיכה להגיע למצבים וגם אינטר. באחד מהם החלוץ אדריאנו, שהגיע מפארמה, בעט כדור לקורה של דידה וכמעט הכפיל את התוצאה. לקראת סיום המחצית, שוב סטנקוביץ ניגש לבעוט בעיטת קרן, אך הפעם דידה 'איגרף' את הכדור, שמצא את זנאטי, שבעט כדור אשר פגע באחד משחקני מילאן ונכנס פנימה. 0:2 ענק לאינטר. 0:2 שאולי יחזיר אותה לקרבות האליפות ובכלל, 0:2 שהעניק טעם מתוק לאוהדיה.

 

במחצית השנייה הסיפור השתנה. הדרמה הייתה כה גדולה. אנצ'לוטי הוציא שפן מהשרוול והכניס את הדני הנפלא ג'ון דל תומאסון, שאתם לבטח זוכרים מה עשה שנה לפני כן, ברבע הגמר ליגת האליפות בתוספת הזמן. המחצית התחילה והערפל מהאבוקות התעצם. דווקא אדריאנו יכול היה לקנות את עולמו, שבמצב קורץ מול דידה בעט ליציעי הקורבה, במקום לעשות את ה-0:3. והנה הדרמה החלה. סיידורף בעט מרחוק, טולדו הדף, ותומאסון הגיב ראשון, גלגל את הכדור לרשת וקבע 1:2. מילאן חוזרת למשחק. לא חלפה דקה והפעם קאקא כידרר במרכז הרחבה, בעט כמו שרק הוא יודע לבעוט, לפינה הימנית וקבע 2:2 ענק, דרמטי ומסעיר.

המשחק שמשך את עיני הצופים, היה אגרסיבי במידת מה. הדרמה הייתה בעיצומה ולקראת סיום המשחק סיידרוף, 'אקס' אינטר, נהג בחוצפה חיובית, כששיגר מחוץ לרחבה טיל שלא הותיר לטולדו שום סיכוי. מילאן ביצעה מהפך ענקי ו'עשתה' 2:3. בסיום מילאן ואנצ'לוטי גברו על אינטר וזקארוני.

המשחק הזה הוציא אותה סופית ממאבק האליפות. למרות זאת, כשאנחנו מציינים את אינטר ומילאן, בהקשר של מאבק אליפות, אנו כבר מתחילים להתגעגע. הציפייה עצומה ומרגישים את הריח באוויר. ריח של דרבי מילאנזי.

זלאטן, לוקאקו, אינטר, מילאן
Credit to "Inter" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח