למה ענף הכדורעף לא נכלל במשחקי הווינר

ענף הכדורעף מעולם לא נכנס למשחקי הווינר, והאמת די בצדק. במאמר הקודם דיברנו על זה שצריך מינימום של 42 שחקני ליגת העל, לליגה של 8 קבוצות בלבד, (7 שחקנים לכל קבוצה, פחות כ- 14 שחקנים זרים לכלל הקבוצות), וזאת עוד מבלי לדבר על עוד כ- 40 שחקנים נוספים שדרושים להשלמת הסגלים של כל קבוצה. לדעתי יש היום בערך כ- 15- 30 שחקנים כאלה, תלוי מי סופר…

תקציבי הקבוצות בליגת העל די מצחיקים, ונעים בין 250,000 ₪ ל- 400,000 ₪ לקבוצה לעונה, לארבעת הקבוצות האחרונות. 4 הקבוצות הראשונות חולקות תקציב של בין 500,000 ₪ ל- 1,500,000 ₪ לקבוצה לעונה. וזה כולל הוצאות תפעול, שכר מאמן ושחקנים, אולם, מעטפת ניהולית וכו', בדיחה כבר אמרנו. התקציבים נמוכים מאוד, אבל עדיין עושה רושם, שבסוף השנה, מדורגות הקבוצות לפי רמת התקציב שלהם, קצת יותר אולי מכל ענף אחר.

כדורעף
קרדיט לדף הפייסבוק הוועד האולימפי בישראל

מבט על הענף בעשר שנים האחרונות מראה שאין בענף כמעט הפתעות בתוצאות המשחקים. בשתי העונות האחרונות בליגת העל גברים שוחקו לדוגמא סה"כ כ- 181 משחקים. ב- 60 משחקים ששוחקו בין קבוצות בחצי העליון של הטבלה לבין קבוצות מהחצי התחתון של הטבלה נגמרו כל המשחקים בנצחונות הקבוצות המדורגות גבוה יותר (100% נצחונות!). 85% מהנצחונות אף היו בתוצאה 3-0. גם אם מסתכלים על משחקים של קבוצות הצמרת בינן לבין עצמן, מתוך סה"כ 85 משחקים, ניצחו הקבוצות המדורגות גבוה יותר ב- 75 משחקים (כ- 90% נצחונות!). 54% מהנצחונות בין קבוצות הצמרת לבין עצמן היו בתוצאה 3-0 ועוד 27% בתוצאה 3-1.

מטה אשר, שזכתה בדאבל ב- 4 מחמש השנים האחרונות, הפסידה במצטבר רק כ- 6-7 משחקים בכל חמש השנים האלו ביחד, ועל כך מגיע לה כל המחמאות, אבל מה עם התחרותיות? מה עם כל היתר? למעט השנה האחרונה, במשך עשר שנים אחורה, שתי הקבוצות שסיימו ראשונות הן אלה שניצחו בחצי גמר הפלייאוף ועלו לגמר, ובכולן, אם אינני טועה, זכתה באליפות הקבוצה שסיימה ראשונה בליגה. אפשר להסתכל על מה שקורה בשנים האחרונות בענף הכדורסל והכדוריד ולקנא.

אז זה המצב, והוא לא הולך להשתנות, לפחות לא עד שיגדל פה דור של שחקנים צעירים ויגדילו את כמות ובעיקר איכות השחקנים הישראליים, איך? תקראו את המאמר הקודם. בנוסף, צריך שייכנסו למועדונים מנהלים עם תשוקה, שיעבדו כל השנה בהבאת ספונסרים, שיווק המועדון, בניית פירמידה מקצועית נכונה שבנויה על תשתיות של מתקנים, מאמנים וילדים מוכשרים, והגדלת התקציב שיאפשר גם הבאת 2-3 זרים איכותיים לכל מועדון. ליגה איכותית ותחרותית יותר תוכל להביא בסופו של דבר יותר קהל, ויותר ספונסרים, כולל אולי גם הווינר, לתוך הענף. בכל מקרה ומבלי לגרוע מהדרוש תיקון ברמת המועדונים, כל זה לא יקרה בלי שינוי גם במדיניות האיגוד, והקצאת משאבי האיגוד למקומות הנכונים.

כדורעף
Credit to "Maccabi Tel Aviv Volleyball" Facebook page

אם במאמר הקודם התייחסתי לענף בכללותו, חשוב לציין שבשלולית הזו יש כמה יוצאי דופן, נרקיסים נקרא להם, ראשי מועדון ומנהלים שחושבים כל הזמן איך לפתח את המועדון שלהם, מאמנים שעושים במינימום שנותנים להם את המקסימום האפשרי, וילדים ושחקנים שהם ספורטאים אמיתיים בעלי תשוקה אמיתית להתקדם ולבחון את גבולות הפוטנציאל שלהם, לכל אלה מגיעה הערכה רבה, וחשוב להגיד תמשיכו ככה הלאה, אתם תצליחו להגיע גם אם כולם יישארו מאחור, ואולי בבוא היום היתר יקחו ממכם דוגמא ויישרו קו.

אפשר רק להסתכל על ענף הכדורשת והמאמאנט, ולראות איך אנשים טובים עם תשוקה אמיתית והרגשת שליחות עושים דברים מדהימים – בכלל נושא למאמר נפרד.

אז לסיום ולסיכום מה שהתחלנו, לגבי תוצאות משחקי העונה הבאה, אם תרצו, תוכלו לקבלם כשבוע לפני פתיחת העונה…

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח