למה אנשים כבר מכתירים את נבחרת צרפת כזוכה ביורו 2020?

בס"ד

כבר עכשיו, בדיוק 4 חודשים לפני פתיחת יורו 2020, יש מי שמכתיר את נבחרת צרפת כזוכה הבטוחה. בטור הזה, אנסה להבין מה עומד מאחורי הדעה הזו, והאם צרפת אכן המועמדת הבטוחה לזכייה ביורו הקרוב.

צרפת חוגגת בגשם
Via FIFA World Cup Facebook page

1. מאכזבה גדולה להצלחה מסחררת

הדקה היא הדקה ה-23 בגמר היורו 2016, פורטוגל מול צרפת. כריסטיאנו רונאלדו מסמן עם הידיים שהוא לא יכול להמשיך, ומוחלף כשהוא ממרר בבכי. אוהדי נבחרת צרפת כבר החלו את החגיגות. ואת האמת? אי אפשר להאשים אותם כל כך. רונאלדו היה השחקן הכי משמעותי של הנבחרת הפורטוגלית בפער עצום, ובלעדיו הם היו אמורים לקרוס טוטאלית. כולנו יודעים איך זה נגמר בסוף. הפסד 1-0 בדקה ה-109, שהביא לרונאלדו את התואר שהוא כל כך ייחל לו עם הנבחרת, והשאיר את נבחרת צרפת ואת האוהדים המקומיים בהלם.

קופצים שנתיים קדימה, למונדיאל 2018 ברוסיה. צרפת מגיעה לגמר לאחר שגברה על ארגנטינה בשמינית הגמר, באחד המשחקים הגדולים בשנים האחרונות, על אורוגוואי ברבע הגמר ועל בלגיה בחצי הגמר עם 1-0 קטן, אבל ענק. השחקן שיחזור עוד מספר פעמים בטור הזה, קיליאן אמבפה, אז רק בן 19, נועץ את המסמר האחרון בארון של קרואטיה בגמר, ובדקה ה-65' מבקיע את ה2-4 שמביא לצרפת את גביע העולם השני שלה בהיסטוריה בסה"כ.

צרפת זוכה במונדיאל

 

שימו לב לשינויים בהרכבים בין שני הגמרים האלו:

יורו 2016:

לוריס
סאנייה, קוסיילני, אומטיטי, אברה
סיסוקו, פוגבה, מטוידי, פאייה
גריזמן, ג'ירו

מונדיאל 2018:

לוריס
לוקאס הרננדז, אומטיטי, וראן, פבאר
קאנטה, פוגבה
מטוידי, גריזמן, אמבפה
ג'ירו

בסה"כ 5 שינויים, אבל אילו שינויים?

אברה בן 34, סאנייה בן 32, בעמדות שכיום דורשות מהירות ועלייה להתקפה. לוקאס הרננדז ופבאר, שהיה הימור של דשאן, התאימו לעמדות. פבאר הוכיח את היכולת ההתקפית שלו עם אחד השערים היפים באותה השנה, עם וולה מהסרטים שייזכר לשנים רבות. פאייה, שנפצע לפני המונדיאל, הוחלף ע"י הכישרון העולה אמבפה, שהביא את כל מה שיש לו בארגז הכלים- מהירות, דריבל וסיומת ברמות הגבוהות ביותר, וסיים את הטורניר עם 4 שערים מתוך 7 נסיונות למסגרת. ספק אם פאייה היה נותן מספרים דומים.

קוסיילני הוחלף בידי וראן, שסיים שנה מדהימה עם זכייה באלופות בריאל מדריד, ויחד עם אומטיטי יצר צמד בלמים שספג לאורך הטורניר רק 6 שערים. סיסוקו הוחלף בידי אחד הקשרים האחוריים הטובים (והחמודים) בשנים האחרונות, אנגולו קאנטה, שהזכייה הזו חתומה בין היתר גם על שמו. העבודה שהוא עושה לפעמים נחבאת אל הכלים, אך היא כל כך משמעותית, שלא מעט בזכותו צרפת הניפה את הגביע הזהוב.

הזארד, קאנטה
Via Chelsea FC Facebook Page

2. הסגל העמוק (מידי?)

אין ספק שלנבחרת צרפת יש את הסגל הכי עמוק ביורו הקרוב. לפעמים נדמה שזה פשוט לא פייר. בעמדות מסוימות, יש יותר מ-3 מחליפים ראויים, שיכלו להיות פותחים ברוב הנבחרות שמשחקות ביורו. תתכוננו, הנה זה מגיע.

שוערים:

השוער הפותח כנראה יהיה הוגו לוריס, אך אם הוא לא ייפתח, דשאן לא צריך לדאוג יותר מידי. אראולה (ריאל מדריד) או מנייאן (ליל) ייכנסו לנעליו.

הגנה:

חוליית ההגנה שתפתח תהיה ככל הנראה: פבאר-וראן-לאפורט-לוקאס הרננדז

אך אם צמד הבלמים לא ייפתח משום מה, אומטיטי ולנגלה, שמשחקים יחד בברצלונה, יכולים להיכנס לנעליהם, או אפילו הכישרון אופמקנו מלייפציג. בעמדת המגן הימני יש מעט בעיה (סידיבה ולאלה לא השחקנים האופטימליים), אבל בעמדת המגן השמאלי יש בסגל המורחב את: מנדי (ריאל מדריד), מנדי (מנצ'סטר סיטי) תיאו (מילאן) או לוקה דין (אברטון). שחקנים שיכלו בקלות להיכנס להרכבים של נבחרות כמו פורטוגל או גרמניה.

קישור:

חוליית הקישור תהיה: קאנטה-פוגבה-מטוידי

ובכל זאת, אם משהו ישתבש, שחקנים כמו: פקיר (בטיס), טוליסו (באיירן מינכן), אוואר (ליון), פאייה (מארסיי) או אנדומבלה (טוטנהאם) יוכלו להיכנס לנעליהם.

התקפה:

חוליית ההתקפה תהיה לדעתי: אמבפה-גריזמן-קומאן

במידה ולא, שחקנים כמו: לקאזט (ארסנל), מרסיאל (מנצ'סטר יונייטד), בן יידר (מונאקו) או תובאן (מארסיי) יוכלו להחליפם.

העומק הזה נותן לדשאן אופצייה לרוטציה רחבה בהנחה ושחקנים ייפצעו (עוסמאן דמבלה לפי הדיווחים לא יישחק ביורו עקב פציעה), והמחליפים שלו הינם ברמות הגבוהות, כך שזו לא דאגה עבור המאמן הצרפתי הוותיק.

3. השחקן הטוב בעולם לגילו

"אמבפה, תראו אותו! תראו את הריצה הזו! ואמבפה…. פנדל!"

לסיום, נעבור לשחקן המשמעותי של צרפת, זה שכולם מצפים ממנו שיוביל את הנבחרת לזכייה ביורו. נכון, הוא רק בן 21, אבל כמו שכולנו כבר הבנו ממזמן, הוא עושה את הקסמים שלו כמו שחקן שעושה את זה שנים על גבי שנים.

זה יהיה הקיץ הכי גדול והכי משמעותי של אמבפה בקריירה, ללא ספק. עם הדיווחים המתגברים שהוא קרוב למעבר לריאל מדריד, וכמובן היורו, הוא יכול כבר בעוד חצי שנה לחתום את שמו כאחד השחקנים הטובים בשנים האחרונות, ולהפוך בשנים הקרובות לאחד הטובים בהיסטוריה. כעת, הכל תלוי בו.

אם הוא יתעלה ברגעי האמת, ויוביל את הנבחרת הכל-כך מוכשרת הזו לזכייה מתוקה אחרי האכזבה לפני 4 שנים בדיוק, אמבפה יבין שעשה היסטוריה בגיל כל כך צעיר, ספק שיש עוד שחקני כדורגל בדור האחרון שעשו דברים דומים, ויחליט להתקדם מפ.ס.ז' לשלב הבא- שבירת שיאים בליגה הספרדית וכמובן בליגת האלופות עם ריאל מדריד.

אמבפה חוגג
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

לפי שלושת הדברים שמניתי כאן, נדמה כי צרפת אכן מועמדת בטוחה לזכייה. אבל בחיים כמו בחיים, יכולות להיות הפתעות. פתאום נבחרת ספרד תזכיר לנו את נבחרת ספרד שזכתה ביורו ובמונדיאל תוך שנתיים, או גרמניה תציג לנו עוד 7-1, הפעם על נבחרת אירופאית. היורו הזה יכול להיות מדהים, כי הנבחרות חזקות מאי פעם, בעיקר בזכות הצעירים המוכשרים שיש בכל נבחרת.

מצד שני, יורו שמתקיים בכל רחבי אירופה ולא במקום אחד מסודר יכול לגרום ליורו חלש מאוד שיהרוס את חווית הצפייה ואת הנאת השחקנים בטורניר.

אבל את זה נשאיר לטור אחר…

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח