ליגיונר החלומות – סיכום חודש פברואר

ליגיונר החודש

חמישה שבועות חלפו מפרסום דירוג הליגיונרים האחרון, וכעת כשאנחנו מתקדמים לישורת האחרונה של העונה, גם הדירוג מתחיל לתפוס את הצורה האידיאלית שבה הייתי מצפה שיראה. ללא שחקנים ששוחררו מקבוצותיהם או חזרו לארץ ועם פעילות של כמה ליגיונרים משמעותיים שלא שיחקו בחלק הראשון של העונה בשל פציעות ארוכות. עדיין הדירוג לחודש האחרון לא מאוזן מספיק מכיוון שמספר ליגות היו בפגרה במהלך מרבית חודש פברואר. אלא שהפעם נתמקד פחות בליגיונרים עצמם ויותר בליגה שממנה מגיעים שני המובילים החודשיים שגם משחקים באותה קבוצה. כן, הרמז עבה מדי ובכל זאת, נחכה קצת בסבלנות.

מקום שלישי – אלמוג כהן, אינגולשטאט – 5 משחקים, 27 נקודות, 5.4 נקודות למשחק

הליגיונר היחיד שלנו בחמשת הליגות הבכירות קצת נשכח בתקופה האחרונה בגלל הפציעות הקשות בגללן הפסיד כמעט את כל העונה שעברה ואת המחצית הראשונה של העונה, אבל כשהוא משחק, הוא מצדיק בהחלט את מקומו. קבלו את הנתון המדהים הבא – ב-488 דקות ששיחק כהן העונה, הקבוצה שלו כמעט ולא סופגת. רק 3 שערים, פעם ב-166 דקות, לעומת ממוצע ספיגה של כ-86 דקות לקבוצה. בחודש האחרון הוא שיחק שלושה משחקים רצופים בהרכב ודווקא באחרון עלה כמחליף, אבל בכל זאת, הוא לפחות שחקן רוטציה מוביל באחת מההפתעות הנעימות של הבונדסליגה העונה. גוטמן לא ספר אותו, אבל אם ימשיך כך, הוא בהחלט חומר למחשבה למאמן הנבחרת הבא.

מקומות 2 ו-1: בירם כיאל – 6 משחקים, 39 נקודות, 5.57 למשחק, שער ושני בישולים

                     תומר חמד – 7 משחקים, 47.5 נקודות, 6.79 למשחק, 5 שערים ו-3 בישולים.

קודם כל צריך לתת את הקרדיט הנהדר לחמד שרשם חודש מדהים ובו כמעט הכפיל את מספר השערים שלו. ברייטון עם תשעה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד במהלכם סיימה רק פעמיים בתיקו, כשצמד החברים מחיפה פעיל ביותר בניצחונות הללו. בעונה הכל כך ארוכה ומתישה הזו בליגה האנגלית השנייה, הצמרת צפופה מאוד כשברייטון בהחלט בתמונה של אחד משני המקומות הראשונים המקנים העפלה אוטומטית, והיא קרובה מאוד להבטיח את מקומה בשישייה הראשונה שמבטיחה לפחות השתתפות בפלייאוף. יש לה פער של 7 נקודות מקארדיף השביעית ו-3 נקודות ממידלסבורו השנייה.

התלבטתי איזה ניקוד להעניק לליגה השנייה באנגליה. את יתר הליגות היה לי קל לדרג בעזרת דירוג אופ"א, אבל אין שם ביטוי לליגות משנה אז נתתי לה 4 נקודות, כמו של הליגה השוויצרית והאוסטרית, ויותר מהישראלית והסקוטית. במחשבה נוספת, המקום שלה הוא כמו הליגות החזקות יותר, באזור של הליגה הרוסית והבלגית.

לפי האתר Transfermarkt.co.uk, שווי השוק של הליגה הוא כ-560 מיליון ליש"ט, של הבלגית למשל קצת נמוך מ-400, של ההולנדית 436, הפורטוגזית 615. כלומר אלו הם האזורים שלה. הצ'מפיונשיפ הייתה צריכה לקבל 5 נקודות דירוג למשחק ולא 4 ואז מצבם של כיאל וחמד בפסגת הדירוג היה אפילו יותר גבוה. הליגה הזאת גם כל כך ארוכה וקשה – 24 קבוצות ו-46 מחזורים. חמד וכיאל כבר שיחקו העונה כ-2,500 ו-2,900 דקות בהתאמה, כשרק ניר ביטון שיחק יותר מהם (כ-3,000 דקות). כל יתר המובילים באזור ה-2,000-1,500

מבחן הזהבי

חודש אנושי יחסית לפנומן שרשם רק 3 שערים ושני בישולים בתקופה הזו, אבל הוא עדיין השיג ניקוד שמספיק לו בכדי להוביל את הדירוג הכולל (אם הוא היה ליגיונר). אם כי, כמו שצפיתי, בעקבות העובדה שהוא משחק רק בליגה הישראלית המקנה דירוג נמוך, הפער בינו לבין מונאס דאבור (שני שערים החודש) מצטמצם. ואם דיברנו על דקות משחק מקודם, הרי שזהבי באזור ה-3,300 העונה, כמעט ולא מפסיד דקה בשום משחק, פער של כמעט 4 משחקים מהדולק אחריו. פסיכי.

עולים ויורדים

נתחיל ביורדים – ביברס נאתכו לא שותף לדקה בשני המשחקים של צסק"א מוסקבה מאז שחזרה מהפגרה, בעוד שעומר דמארי איבד את מקומו בסגל של רד בול זלצבורג בגלל יכולת פושרת. מנגד, חודש חיובי לשני הנציגים שלנו בגנט – רמי גרשון חזר לאחר שלא שיחק כמעט שנה ישר למרכז ההגנה של אלופת בלגיה. חברו לקבוצה, קני סייף, דווקא רואה פחות דשא, אבל בדקות שכן שיחק הצליח לבשל שער מצמק לקבוצתו בשמינית גמר ליגת האלופות מול וולפסבורג.

העשירייה המובילה (במצטבר):

10. קני סייף, גנט.

9. עומר דמארי, רד בול זלצבורג.

8. רועי קהת, אוסטריה וינה – פצוע בשלושת המשחקים האחרונים.

7. מרואן קבהה, מאריבור – מקום קבוע בהרכב.

6. שרן ייני, ויטסה – לא יורד מהמגרש.

5. ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה.

4. ניר ביטון, סלטיק – פצוע בשלושת המשחקים האחרונים.

3. בירם כיאל, ברייטון.

2. תומר חמד, ברייטון.

1. מונאס דאבור, גראסהופרס – בעונה הבאה ישתף פעולה עם נאתכו?

רוצים להיזכר מהם כללי הדירוג?

לסיכום חודש ינואר האחרון

לסיכום חצי השנה החגיגי

לסיכום חודש אוקטובר של הליגיונרים

מה היה הדירוג של חודש ספטמבר?

ליגיונר החודש - סיכום פברואר

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. מעולה !
    סיכום מקיף ומקצועי ,תמשיך בעבודה הטובה

  2. איפה ליאור רפאלוב??? למה לא שמתם???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח