ליגיונר החלומות – סיכום חודש ינואר

הבהלה לזהב(י)

כשלא מעט ליגות באירופה ישנות שנת חורף, ובאלו שכן שיחקו גם כן הייתה פגרת כריסמס, דירוג הליגיונרים לחודש ינואר רגוע ביותר. בשוויץ, אוסטריה, רוסיה וסלובניה לא שיחקו בכלל בחודש, מה שהשאיר את דאבור, נאתכו, קהת, דמארי, סלליך וקבהה ללא כל פעילות. כמו כן, יש כמה ישראלים שכן משחקים בליגות שלהם, אבל הם רואים במקרה הטוב את הספסל.

אבל היו כמה ישראלים שכן רשמו חודש מצוין, אבל במקום להתחיל כרגיל בשלישייה המובילה, אי אפשר שלא לפתוח עם תופעת הטבע שלא תיאמן, הישראלי שמעל כולם, אתם יודעים כבר מי…

מבחן הזהבי

12 שערים כבש ערן זהבי בששת משחקי הליגה ושני משחקי הגביע האחרונים במדי מכבי, אלו שנכללים בדירוג הנוכחי. תריסר!!!. דאבור למשל, כבש כל העונה 14. זה נותן לו בסה"כ 58 נקודות וממוצע של 7.2 נקודות למשחק החודש, וזה אפילו לא החודש הטוב ביותר שלו העונה. על פניו זה היה אמור להיות חודש שבו זהבי אמור לצבור קצת נקודות לקראת החודשים הקשים שבהם לא יקבל ניקוד גבוה מאחר ואין לו ליגת אלופות, אבל כמו כל דבר שזהבי עושה, גם את זה הוא עשה בסטייל.

הממוצע הכולל שלו עומד על 7 נקודות למשחק, המשמעות של זה במשחק רגיל בליגת העל היא שער ועוד חצי בישול למשחק. הרבה יותר מכל שחקני הליגה, הרבה יותר מכל הליגיונרים, כשהיחיד שאיכשהוא באזור שלו הוא דאבור. במספרות, נגיחות, בעיטות חופשיות. באמת שנאמר עליו כבר הכל. ועכשיו לשלישיית החודש:

  1. בירם כיאל, ברייטון – 6 משחקים, 25.5 נקודות, 3.64 למשחק

בשקט בשקט, כיאל ממשיך לעשות עבודה טובה בברייטון. הוא אחד העוגנים של המועדון, פתח בכל משחקי הליגה העונה ורק פעם אחת לא סיים 90' דקות. הבעיה שלו ושל תומר חמד, חברו לקבוצה, היא שברייטון מאבדת גובה. לאחר שהוליכה במשך מספר חודשים את טבלת הליגה השנייה, רשמה במהלך החודש שלושה הפסדים רצופים, אבל התאוששה עם שני ניצחונות רצופים. כרגע היא מדורגת רביעית, מקום שממנו מעפילים לפלייאוף העלייה לפרמיירליג. מצד אחד היא 5 נקודות מהעפלה אוטומטית, אבל רק 4 מהמקום השביעי שלא מקנה כלום.

  1. שרן ייני, ויטסה – 4 משחקים, 22 נקודות, 5.5 למשחק.

חודש שני ברציפות שאקס מכבי נמצא בשלישייה הראשונה. גם אחרי שהמאמן שלו עבר לאקסית, ייני שומר על מקומו בהרכב ופעמיים הקבוצה שלו שמרה על רשת נקייה, מה שתרם לניקודו בתפקיד קשר אחורי. בכלל, נראה שמצבנו טוב במרכז המגרש כאשר ברביעייה הראשונה החודש יש שלושה קשרים אחוריים (ביטון סיים רביעי). ויטסה עצמה מדורגת שישית, אבל הטבלה בהולנד צפופה כש-5 נקודות מפרידות בין השלישית לתשיעית.

  1. ליאור רפאלוב, ברוז' – 4 משחקים, 3 שערים, שני בישולים, 31.75 נקודות, 6.35 למשחק

כל כך חיכיתי לחזרה של הליגיונר המצטיין של שנה שעברה ורפאלוב מראה שהפציעה הקשה שהשביתה אותו ארבעה חודשים, לא פגעה בו. בשבת האחרונה הוא כבש צמד חשוב מול לוקרן. אמנם היה לו הרבה מזל בשני השערים, אבל הוא חוזר להיות דומיננטי בקבוצה שלו שרשמה 5 ניצחונות ליגה רצופים והיא חזק במאבק האליפות בבלגיה, מקום שני, 3 נקודות מאחורי גנט.

העשירייה המובילה (במצטבר):

10. רועי קהת (אוסטריה וינה),

9. קני סייף (גנט) – כבר לא שחקן הרכב, אבל עדיין נלקח בחשבון ברוטציה.

8. מרואן קבהה (מאריבור),

7. שרן ייני (ויטסה) – כניסה ראשונה לעשירייה.

6. עומר דמארי (רד בול זלצבורג).

5. בירם כיאל (ברייטון)

4. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה).

3. ניר ביטון (סלטיק) – ממשיך להפציץ מרחוק, עם צמד בישולים וצמד שערים החודש.

2. תומר חמד (ברייטון) – ממשיך לקבל קרדיט בהרכב אבל לא מוצא את השער.

1. מונאס דאבור (גראסהופרס).

רוצים להיזכר מהם כללי הדירוג?

לסיכום חצי השנה החגיגי

לסיכום חודש אוקטובר של הליגיונרים

מה היה הדירוג של חודש ספטמבר?

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח