"לא היה כדבר הזה" – זהבי בדרך להפוך לגדול בכל הזמנים

מעטים המקרים בהם רוב קהלי האוהדים בישראל או אפילו אלו שלא מתעניינים בכדורגל מתאגדים סביב נושא או שחקן מסוים ומשבחים אותו באותה המידה.

כששיחק במכבי תל אביב הוא לקח את הקבוצה על הכתפיים ושבר שיא בן 61 שנים של הבקעות עונתי בליגת העל, בנבחרת הוא הכובש המוביל של שלב המוקדמות ומקדים שחקנים בקנה מידה עולמי, מספרת בליגת האלופות, שער הדאבל המפורסם בטדי, שלושער בדרבי התל אביבי. כל אלה הם נקודות בקריירה שכל שחקן ישראלי אחר היה מכניס בשמחה לרזומה שלו ומתפאר בהם.

ערן זהבי, נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק "ההתאחדות לכדורגל בישראל"

אמש, הייתי מאלה ששמעו על כך וצפו בשער הניצחון בעזרת ה"ראבונה" האלגנטית רק בדיעבד. נכנסתי הביתה וההורים שלי, שבלשון המעטה אין להם מושג בכדורגל, ישר שאלו: "ראית את השער של זהבי"? וואו".

הפעם גם אני ושאר העולם לא יכולנו להישאר אדישים אל מול המאורע. בעיניי, השער הגרנדיוזי שכבש, שהיה גם לשער ניצחון נוסף שרשום על שמו, הוא החותמת הסופית לכך שזהבי, סוף כל סוף, מקבל את המקום וההערכה שהוא ראוי להם מהציבור הישראלי ועוד אחרי ההפסד לסלובניה שכמה סמלי, קרה בדקה ה-90.

via GIPHY

מצטיין בהתמודדות עם ביקורת

אחד הדברים המורכבים שאיתם מתמודדים ספורטאים מקצועניים במהלך היום יום שלהם הוא ביקורת ולחצים שונים מצד התקשורת, אוהדים והנהלת המועדון שתחתיו הם משחקים. חלקם קורסים תחתיה ומאבדים קריירות שלמות ויש יחידי סגולה שמשתמשים בה לזריקת אנרגיה להמשך. מבין כל רגעי השיא שחווה ערן זהבי עשה במהלך הקריירה, כמו כל בן אדם הוא גם טעה. ובמושגים של כדורגלן אלו גם היו טעויות קריטיות.

למשל "תקרית הסרט" המפורסמת שבדיעבד הייתה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת. או ההתגרות באוהדי הפועל שהיו לצידו בשנים באדום במהלך משחקי הדרבי ותקרית האלימות עם האוהד ששברה שיא בנוגע לאלימות בכדורגל הישראלי. אפשר להוסיף לרשימה את המעבר לסין, שבעיני רבים אין בו שום התקדמות ברמה המקצועית, אלא רק רצון להרחיב את הכיס. עם כל אלה זהבי התמודד, התחשל והגיב בדרך שהוא מכיר יותר טוב מהרבה שחקנים ברמתו. בדומה למכונית שצריכה דלק כדי לנוע, כך זהבי זקוק לתקשורת ולכל המצקצקים על מנת להיות טוב יותר ולשדרג את יכולתו ממשחק למשחק.

המטרה הבאה מבחינתו היא שבירת שיא השערים לעונה בסין שעומד על 28 שערים שאותם כבש הברזילאי אלקסון. ל"כוכבים" של הליגה ביניהם: אוסקר, האלק, גרציאנו פלה ואסקייל "פוצ'ו" לאבצי זהבי לא מתקרב ברמת השכר, אך הם לעומתו כלל לא מתקרבים אליו במספרים שהוא רושם מדי מחזור.

חוגג עוד כיבוש בסין

השחקן הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים

כפי שאומר המשפט "הזמן עובר מהר כשנהנים", כך גם הקריירה של זהבי שכבר הגיע לגיל 32. בד"כ שנים אלה נחשבות לאחרי השיא של הספורטאים ותחילת הספירה לאחור עד לסיום הקריירה, אך אצל ערן קשה לצפות מתי הוא יעצור. הרעב הזה לכבוש שערים ולנפץ עוד ביקורות מושך אותו קדימה – עוד שער, עוד הישג, עוד שיא.

לאורך ההיסטוריה הכדורגל הישראלי ייצר לא מעט לגיונרים שעשו חיל כמו יוסי בניון, חיים רביבו, אייל ברקוביץ, רוני רוזנטל וגם שחקנים שבנו את שמם בזירה המקומית כמו אלון מזרחי ואבי נימני, שכל אחד מהם בייחודו רשם נקודות ציון היסטוריות בכדורגל הישראלי.

האם זהבי הוא הטוב מכולם? בעיניי כן. בסופו של יום כשכדורגלן מגיע ליומו האחרון, מסתכלים אחורה לנקודות המרכזיות בקריירה שלו: שערים, זכיות ואירועים משמעותיים ובמילה אחת – ניצחונות.
לזהבי יש מהכל ובשפע: ווינריות, כוח השפעה עצום בחדר ההלבשה בארץ, בחו"ל, בנבחרת וגם אליפויות וגביעים באדום ובצהוב\ אך לאף אחד מאותם שחקנים שמניתי, מבלי לזלזל בקבוצות בהם שיחקו, לא היה את האופי של הרוצח שמסוגל להעז ולהרוג משחק נתון במהלך בזק אחד ואת היכולת להיות בשיא שלו דווקא בדקות הכי קריטיות ולראיה, לאורך כל הקריירה כבש 13 שערים בדקות הסיום ששמונה מתוכם היו גם שערי ניצחון.


שאלת המשך הקריירה והשנים שנותרו לסופה

זה לא סוד שזהבי לא פוסל פרישה בליגה הישראלית במדי מכבי תל אביב כל עוד לא יקבל הצעה מליגה בכירה יותר. לצערו, גילו המתקדם מהווה פקטור חשוב למועדונים בכירים וספק אם מישהו מהם ירוץ לשלם 10 מיליון יורו או יותר כדי להוציא אותו מידי המועדון בו הוא משחק. בשונה מהביטוי הידוע שכל ליגיונר מאכיל את עצמו ש"חזרה לארץ היא לא אופציה", אני דווקא חושב שבסופו של יום זה יהיה המהלך הנכון עבורו כל עוד לא תימצא עבורו קבוצת טופ בכדורגל האירופי.

את ההישגים אליהם הגיע אף אחד לא ייקח ובטח שלא יתווכח איתם, זהבי בוודאי חושב לפתח את משפחתו ועסקיו כאן בארץ על אף הפוטנציאל העצום שיש בסין ובנוסף אפשר לומר שמתחביביה של התקשורת הישראלית לחכות לו בפינה, להציף כל פרשיה קטנה שסביבו וכך תתדלק אותו בעוד אנרגיה ורצון עז לסתום פיות.

אם ייבחר להישאר בליגת המיליונים סביר להניח שיגיע היום בו הכל ייראה לו מובן מאליו ולא יימצא שם שום אתגר מקצועי עבורו. הוא ידע מראש שהוא לא נוחת בקבוצה ששואפת לאליפות או מכוונת לזכייה במפעל כלשהו. דווקא במקום בו הרעש סביבו הוא עצום, זהבי תמיד נראה במיטבו. לפחות עכשיו, הוא סוף כל סוף יוכל להוציא אנחת רווחה על כך שחדר לליבו של הרוב המוחלט של הציבור הישראלי, כולל אלו שלא בקיאים במתרחש בספורט.

בקרוב מאוד הוא יוכל לכתוב עוד פרק אחת בקריירה המפוארת שלו שאף אחד לא יודע איך ומתי תסתיים. מה שבטוח, עם שער שאפילו השחקנים הגדולים בעולם לא הספיקו לכבוש ורעב תמידי, זהבי עובר שלב אחר שלב, כל הדרך עד שביום מן הימים המספרים שלו לא יותירו ברירה, אלא להכתיר אותו -לכדורגלן הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים.

via Gfycat

Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. זה הטור ברמה הכי נמוכה שקראתי באתר. מעבר להערצה לשחקן אין פה שום נימוק שמבוסס על משהו.

    • אוהד הפועל מגעיל יש פה מלא נימוקים בוא אני יעזור לך : "כששיחק במכבי תל אביב הוא לקח את הקבוצה על הכתפיים ושבר שיא בן 61 שנים של הבקעות עונתי בליגת העל, בנבחרת הוא הכובש המוביל של שלב המוקדמות .." הוא משאיר אבק לשחקנים בקנה מידה עולמי בליגה הסינית, עומד בלחצים, מספק את הסחורה בדקות הקריטיות, השפעה גבוהה על שחקנים… תקרא עוד פעם ואז תדבר

    • אוהד הפועל מגעיל יש פה מלא נימוקים בוא אני יעזור לך : “כששיחק במכבי תל אביב הוא לקח את הקבוצה על הכתפיים ושבר שיא בן 61 שנים של הבקעות עונתי בליגת העל, בנבחרת הוא הכובש המוביל של שלב המוקדמות ..” הוא משאיר אבק לשחקנים בקנה מידה עולמי בליגה הסינית, עומד בלחצים, מספק את הסחורה בדקות הקריטיות, השפעה גבוהה על שחקנים… תקרא עוד פעם ואז תדבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח