כל הפרטים החשובים לקראת שובו של הכדורגל הישראלי

ביום שבת הקרוב פגרת הקורונה תינעל באופן רשמי והחמצן ישוב אל ריאותיהם של אוהדי הכדורגל בישראל עם בעיטת הפתיחה של הפלייאוף הגדול של ליגת העל לעונת 2019/20 במתכונתה החדשה, ללא קהל ביציעים.

לכבוד המאורע המרגש, החלטתי לרענן את זיכרונכם על מנת שכל אחד מכם יגיע ברמת מוכנות מקסימלית למקצה הסיום של העונה וגם להעלות קצת את סף המתח שבכל מקרה נמצא בשיאו.

פלייאוף 2020 ליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל

 

פלייאוף עליון

1.מכבי תל אביב – 64 נק' , 2. מכבי חיפה – 58 נק' , 3. בית"ר ירושלים – 49 נק' , 4. הפועל באר שבע – 44 נק' , 5. הפועל ת"א – 38 נק' , 6. הפועל חיפה – 37 נק'.

על מה נותר להיאבק עד לסיום העונה?

צלחת האליפות: לאחר עונה שבה הפלייאוף העליון הפך לגארבג' טיים, אוהדי הכדורגל בישראל קיבלו תגמול ראוי בדמות מרוץ עיקש בין האלופה המכהנת, מכבי תל אביב, שכמעט ולא איבדה את ראשות הטבלה ב-2019/20, ליריבתה מכבי חיפה. בזמן שהפער בין השתיים עומד על שש נקודות בלבד ושני משחקים ביניהן עוד צריכים להתקיים, יריבות הצמרת מודעות לעובדה שכל מעידה של אחת מהן עלולה לעלות להם במחיר של התואר הנכסף.

מקום באירופה: כידוע, האלופה של ליגת העל מקבלת כרטיס למוקדמות ליגת האלופות, כאשר אלו שיסיימו במקומות השני והשלישי יזכו בכרטיס למוקדמות המפעל השני בחשיבותו, הליגה האירופית. המרוץ עבור הכרטיס השלישי עדיין פתוח והפועל ב"ש והפועל תל אביב, שנמצאות במרחק של שש נק' זו מזו בטבלת הליגה, ישחקו בקרוב בחצי גמר גביע המדינה, כשזו שתזכה להניף אותו היתה אמורה להבטיח לעצמה גם כן את המקום במוקדמות, אבל האדומים של תל אביב ויתרו על השתתפות במשחקים האירופאים בשנה הבאה מחשש לסנקציות בשל התביעות העומדות נגד הקבוצה.

 

מחזור פלייאוף ראשון (27):

מכבי ת"א נגד הפועל חיפה (שבת, 20:00, בלומפילד) – הצהובים של איביץ' סיימו את העונה הסדירה עם ניצחון 0:1 קטן על מכבי נתניה ויפגשו את האדומים שחורים מהכרמל למשחק שיפתח את הפלייאוף העליון. השניים נפגשו כבר פעמיים העונה מהם התל אביביים יצאו עם ארבע נקודות מתוך שש אפשריות. המשחק בסיבוב הראשון שנערך באיצטדיון היפואי הסתיים בניצחון 0:3 צהוב, בסמי עופר המארחת חילצה תיקו 1:1 עמוק בתוספת הזמן משער של נס זמיר.

בית"ר ירושלים נגד הפועל ב"ש (שבת, 20:45, טדי) – חניכיו של רוני לוי סיימו את העונה הסדירה עם טעם מתוק, לאחר ניצחון ביתי 1:2 על מ.ס אשדוד שנערך ב"טוטו טרנר" הודות לעונש הרדיוס שספגו. הצהובים שחורים יפגשו את האדומים מבירת הנגב, נגדה הוציאו ארבע מתוך שש נקודות אפשריות, וינסו הפעם לצאת עם ניצחון גם מהמשחק הביתי ובמקביל להמשיך ולשמור על רשת נקייה. בסיבוב הראשון השניים נפרדו בתיקו 0:0 בטדי, ומ'טוטו טרנר' הירושלמים יצאו עם ניצחון 0:1 קטן הודות לשער של שלומי אזולאי. מן העבר השני, מאמנה של הפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס, ינסה לרשום את הניצחון הראשון של קבוצתו העונה על אחת משלוש יריבות הצמרת.

ביתר ירושלים הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות בכדורגל

 

מכבי חיפה נגד הפועל ת"א (שבת, 21:00, סמי עופר) – המשחק המרכזי של המחזור. חניכיו של מרקו בלבול, שגם את הפלייאוף של העונה שעברה פתחו במקום השני, מקווים שהשנה יהיה לו סוף שונה. הירוקים מהכרמל יצאו לפגרת הקורונה לאחר ניצחון 0:4 ענק על הפועל באר שבע ומקווים להמשיך את המומנטום בליגה. בפעם האחרונה שהתל אביביים פגשו את החיפאים באיצטדיונם הביתי זה נגמר בניצחון 0:5 ענק של המארחים. כזכור, גם מבלומפילד הירוקים יצאו עם כל שלוש הנקודות אחרי ניצחון 1:2, שהושג בדקה ה-90 בזכות שער של ארנסט מאבוקה. מנגד, האדומים לא ניצחו את הקבוצה מהכרמל מאז ה-29/3/14 וינסו מבחינתם לשבור את הרצף.

*משחק העונה הראשון בפלייאוף בין מכבי תל אביב למכבי חיפה ייערך ב-03/06 באיצטדיון בלומפילד.

 

פלייאוף תחתון:

7. בני יהודה – 34 נק', 8. הפועל חדרה – 34 נק', 9. מכבי נתניה – 31 נק', 10. מ.ס אשדוד – 28 נק', 11. הפועל כפר סבא – 26 נק', 12. עירוני קריית שמונה – 22 נק', 13. סקציה נס ציונה – 21 נק', 14. הפועל רעננה – 16 נק'

מחזור ראשון בפלייאוף התחתון (27):

בני יהודה נגד הפועל כפ"ס (שני, 20:15, בלומפילד) – הקבוצה של אלישע לוי, שספגה שער בודד בארבעת המחזורים האחרונים, מגיעה לפלייאוף הקרוב ללא חששות מיותרים. הכתומים משכונת התקווה יפגשו את הירוקים מהשרון, מולם הצליחו להשיג שלוש נקודות מתוך שש אפשריות בעונה הסדירה. ניצחון 0:1 והפסד 1:0. אגב, התוצאה הזו חזרה על עצמה בכל ארבעת המפגשים האחרונים של שתי הקבוצות.

מ.ס אשדוד נגד הפועל רעננה (שלישי, 19:45, י"א) – שחקניו של רן בן שמעון ייפגשו את הקבוצה מהשרון, ששקועה עמוק בתחתית הבוערת וזה עתה החתימה מאמן חדש ורביעי במספר העונה, אייל לחמן. בשני המפגשים הקודמים ביניהן הקבוצה מעיר הנמל יצאה עם ארבע נקודות משש אפשריות והתמודדה מול שני מאמנים שונים: 1:1 בסיבוב הראשון כשמנחם קורצקי אימן ברעננה, ניצחון 0:3 מול ניסו אביטן, שגם הוא כבר לא עומד על הקווים של רעננה.

מכבי נתניה נגד הפועל קריית שמונה (שלישי, 20:00, נתניה) – שחקניו של סלובודאן דראפיץ' פגשו את הצפוניים בדיוק שני מחזורים לפני תום העונה הסדירה וספגו הפסד 3:0 כואב. לעומת זאת, בסיבוב הראשון כשהם היו המארחים, פאטוס בצ'יראי נתן לקבוצה מעיר היהלומים ניצחון 0:1 קטן.

הפועל חדרה – סקציה נס ציונה (רביעי , 19:45, נתניה) – קבוצתו של שרון מימר תפגוש את הכתומים של ליאור זדה, שזקוקים נואשות לשלוש נקודות במקביל להפסד של קריית שמונה כדי להימלט זמנית מהמקום ה-13 שמוביל לירידת ליגה. בשני המפגשים האחרונים בעונה הסדירה, האדומים השיגו ארבע נקודות אפשריות מתוך שש: תיקו 2:2 בסיבוב הראשון וניצחון 0:1 בסיבוב השני.


על מה נותר להילחם עד סיום העונה?

המלחמה האמיתית של הפלייאוף התחתון קשורה בין ארבע האחרונות של הליגה: הפועל כפ"ס (26  נק'), הפועל קריית שמונה (22 נק'), סקציה נס ציונה (21 נק') והפועל רעננה (16 נק'). לאורך כל העונה שתי האחרונות התקשו מאוד לצאת מהתחתית הבוערת ונראה שהסיכויים שלהן לעשות זאת דווקא במאני טיים יחסית קלושים.

 

חוקים חדשים שנוספו לתקנון:

*כל קבוצה רשאית לבצע חמישה חילופים לאורך המשחק כולו.

*סגל הקבוצות יגדל מ-18, כפי שהיה נהוג בשגרה, ל-20 שחקנים.

מלך השערים: ניקיטה רוקאביצה – 18, בן שהר – 12 , יונתן כהן – 10 , צ'יקו אופואדו – 9, עומרי אלטמן – 9

מלך הבישולים: יונתן כהן – 10, עומר אצילי – 8 , צ'רון שרי – 8, דולב חזיזה – 7, גבי קניקובסקי – 6

 

שחקנים ששבים מפציעות היישר לפלייאוף:

דור פרץ – קשרה של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, שנעדר מרוב שלבי העונה בעקבות קרע בגיד, יחזור לסגל הצהובים בכשירות מלאה כדי לסייע לחבריו להשלים זכייה שנייה ברציפות באליפות המדינה. מס' 42 בצהוב כחול משחק באחת מהעמדות העמוסות ביותר אצל הצהובים, אך אין ספק שאיביץ' ישתמש בשירותיו לאורך הפלייאוף הקרוב.

רז מאיר – המגן הימני של הירוקים, שקיבל קרדיט גדול ממרקו בלבול, סבל מקרע בשריר הירך שאילץ אותו לעבור ניתוח ולסיים את העונה. למזלו, פגרת הקורונה שדחתה את המשך הליגה, גרמה לכך שיספיק לחזור לסגל של הירוקים מהכרמל רגע לפני קו הסיום.

רמי גרשון – בלמה של מכבי חיפה, שלא סיפק את הסחורה עד כה במדים הירוקים, נפצע עוד לפני פתיחת העונה בשרירי הבטן ונאלץ לעבור ניתוח בחו"ל שהשבית אותו מפעילות לאורך כל העונה. כלל לא ברור כרגע באיזה כושר משחק הוא נמצא והאם מרקו בלבול יחליט להשתמש בו, אך לאור העובדה שנותרה לו עוד עונה נוספת בחוזה, הוא ינסה לעשות הכל כדי להוכיח לכל מי ששכח מקיומו, שעדיין יש לו מה לתת.

מכבי חיפה, מכבי תל אביב, רמי גרשון, אייל גולסה
Credit to "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL" Facebook page

 

אלמוג בוזגלו – האח הצעיר לבית משפחת בוזגלו, שהצליח להתאושש מקרע ברצועה הצולבת, פרק שוב את כתפו במהלך משחק של קבוצתו נגד קריית שמונה ועבר ניתוח שהותיר אותו מחוץ למגרשים למשך תקופה ארוכה. הווינגר של האדומים שחורים מהכרמל יעמוד לרשותו של חיים סילבס כבר במשחק הראשון בבלומפילד נגד מכבי תל אביב והוא לבטח מקווה שהקאמבק המחודש שלו יעבור בצורה חלקה ככל האפשר.

ארנסטס שטקוס – שוערה של הפועל באר שבע, שהיה אחת מנקודות האור של האדומים מבירת הנגב, שבר את ידו בפברואר האחרון במהלך אחד מאימוני הקבוצה ונאלץ להפסיד את החלק האחרון של העונה. הליטאי ישוב לסגל ויעמוד לרשותו של יוסי אבוקסיס ל-10 המשחקים האחרונים שנותרו עד לסיומה, אך עדיין לא ברור האם אוהד לויטה יפנה את מקומו מעמדת השוער הראשון.

כל שנותר זה לאחל בהצלחה לכלל הקבוצות ושהטובה ביותר תנצח!

אצטדיון בלומפילד המחודש
קרדיט למנהלת הליגות בכדורגל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח